REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

1.0 MPi Skoda
1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym downsizing na dobre zadomowił się na rynku motoryzacyjnym. W efekcie producenci nie tylko obniżali pojemność motorów, ale również zmniejszali ilość zastosowanych w jednostce cylindrów. Na fali tego właśnie trendu zaczęła się historia małolitrażowego benzyniaka produkowanego przez Grupę Volkswagena. Silnik 1.0 MPi został oficjalnie zaprezentowany w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Praktycznie z miejsca Niemcy dedykowali go pojazdom segmentu A, B i małym crossoverom oraz wpisali do rodziny funkcjonującej pod oznaczeniem EA211.

REKLAMA

1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - 3 cylindry, 12 zaworów i…

Opis konstrukcyjny motoru jest niezwykle prosty. W każdym przypadku jednostka posiada 3 cylindry ustawione w rzędzie, które są obsługiwane przez 12 zaworów oraz rozrząd realizowany przez pasek (jego trwałość określono na 240 tysięcy kilometrów). Zarówno blok, jak i głowica zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło na obniżenie masy konstrukcji (1.0 TSI waży tylko 93 kilogramy!). Wersja 1.0 MPi jest zasilana za pomocą wtrysku wielopunktowego i rozwija 60, 65 lub 75 koni mechanicznych. Modele 1.0 TSI otrzymały wtrysk bezpośredni pod ciśnieniem nawet 350 barów oraz turbosprężarkę. To dało im dużo większe możliwości. W zależności od wersji doładowany wariant dysponuje stadem 95, 102, 110 lub 115 koni mechanicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
1.0 MPi Skoda

1.0 MPi Skoda

Fot. Skoda

Podstawową zaletą 3-cylindrowych silników Grupy Volkswagena z rodziny EA211 jest oszczędność. Te jednostki potrafią naprawdę jeździć na kropelce! Według danych technicznych producenta 60-konne Citigo wyposażone w silnik 1.0 MPi spala w cyklu miejskim tylko 5,6 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Doładowana wersja jednostki 1.0 TSI może się pochwalić jeszcze mniejszym apetytem. Volkswagen twierdzi, że 115-konny wariant motoru zamontowany w Polo spala w terenie zabudowanym tylko 5,2 litra paliwa. Co więcej, oferuje dobrą dynamikę. Sprint do pierwszej setki trwa bowiem 9,3 sekundy.

Silnik 1.0 MPi LPG - bezawaryjna jazda za grosze!

Na listę zalet warto wpisać fakt, że wolnossący 1.0 MPi jest podatny na montaż instalacji gazowej. Na tyle dobrze współpracuje z LPG, że układ zasilania może być nawet zamontowany w salonie przy zachowaniu fabrycznej gwarancji na pojazd (opcja oferowana np. przez Skodę). Jazda na gazie sprawia, że auto staje się wyjątkowo oszczędne. Dla przykładu przy obecnych cenach LPG koszt pokonania stu kilometrów w mieście na pokładzie Citigo wynosi zaledwie 12,5 złotego. Dodatkowo jednostki 1.0 MPi i 1.0 TSI cieszą się dobrymi opiniami użytkowników. Ci podkreślają ich niskie koszty eksploatacji oraz jak na razie absolutny brak chorób wieku dziecięcego. A to stanowi dobry prognostyk na przyszłość.

Co z wadami? Wolnossący silnik 1.0 MPi niestety oferuje osiągi bardzo dalekie od ideału. Wcześniej wspomniane, 60-konne Citigo przyspiesza do 100 km/h dopiero w 14,4 sekundy. To całe wieki! Do tego w sytuacji, w której kierowca chce wykrzesać z auta jakiekolwiek możliwości, musi wkręcać jednostkę na obroty. A wtedy 3-cylindrowy benzyniak Grupy Volkswagena staje się nadmiernie hałaśliwy.

1.0 TSI Volkswagen

1.0 TSI Volkswagen

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.0 MPi - oznaczenia:

  • 1.0 MPi 60 KM - CHYA
  • 1.0 MPi 65 KM - CHYC
  • 1.0 MPi 75 KM - CHYB
  • 1.0 MPi CNG 68 KM - CPGA

Silnik 1.0 MPi - modele samochodów:

  • Seat Mii
  • Seat Ibiza
  • Skoda Citigo
  • Skoda Fabia
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo

Silnik 1.0 TSI - oznaczenia:

  • 1.0 TSI 95 KM - CHZB, CHZE, CHZK, CHZL, DKLD
  • 1.0 TSI 102 KM - CHZG
  • 1.0 TSI 110 KM - CHZC, DKRC
  • 1.0 TSI 115 KM - CHZJ, CHZD, DKJA, DKRA

Silnik 1.0 TSI - modele samochodów:

  • Audi A1
  • Audi A3
  • Audi Q2
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen Caddy
  • Seat Ibiza
  • Seat Arona
  • Seat Leon
  • Seat Ateca
  • Skoda Fabia
  • Skoda Rapid
  • Skoda Karoq
  • Skoda Octavia

1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA