Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 5: Najlepsze diesle - jazda bez awarii latami!

Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda
Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda
Materiały prasowe Volkswagen
Silniki wysokoprężne od pewnego czasu nie cieszą się dobrą prasą. Tak, stały się niezwykle zaawansowane i nie mają już wiele wspólnego ze spartańskimi konstrukcjami pokroju 1.9 TDI. Mimo wszystko na rynku nadal trafiają się jednostki, których eksploatacja stanowi serwisowy ideał. Jakie firmy produkują najlepsze diesle? Na naszej liście znalazła się technologia z Japonii, Francji, Korei, Niemiec, a nawet Włoch!

Najlepsze diesle: 1.4 D-4D Toyota - japońska precyzja, polska… produkcja!

Małolitrażowy diesel doskonale pamięta jeszcze czasy, w których w salonach japońskiej marki stały takie modele jak Yaris pierwszej generacji czy Corolla E12. To jednak nie stanowi dla niego żadnej ujmy. Szczególnie że motor był regularnie modernizowany, a w efekcie dziś zachował swoją największą zaletę - wyjątkową trwałość i łączy ją z wybitną oszczędnością - spala poniżej 5 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym.

Diesel 1.4 D-4D Toyota

Diesel 1.4 D-4D Toyota

Materiały prasowe Toyota

Diesel 1.4 D-4D nie posiada koła dwumasowego. To świetna informacja! W zamian jest wyposażany w turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek, a od roku 2008 także w filtr cząstek stałych i wtryskiwacze piezoelektryczne. DPF nie jest zwolennikiem miejskiej eksploatacji. Kierowca powinien pamiętać o tym, aby od czasu do czasu zabrać auto poza teren zabudowany i mocno zwiększyć obciążenie jednostki. W ten sposób układ wypali sadzę zebraną w osadniku i stanie się bezproblemowy. Jeżeli chodzi o wtryskiwacze, te są naprawdę trwałe. Technologie piezoelektryczna oznacza jednak raczej wymianę wtrysku zamiast jego naprawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik Toyoty 1.4 D-4D cieszy się świetną opinią na rynku wtórnym. Nawet najnowocześniejsze wersje są w stanie pokonać 300 tysięcy kilometrów bez zasadniczej awarii. Co ciekawe, choć silnik jest japoński, jego najnowsze wersje były produkowane w… Polsce!

Najlepsze diesle: 1.6 CRDi Kia - wysoka kultura pracy i mało problemów

W nowym millenium Kia postawił na europejską jakość. A jednym z wyrazów tej tendencji był diesel o pojemności 1.6 litra. Koreańczycy wykorzystali w nim nowoczesne zdobycze techniki, jednak nie chcieli przesadzać z ilością nowoczesnych rozwiązań. I tak choć układ wtryskowy korzysta z systemu common rail, a turbosprężarka ma zmienną geometrię łopatek, o tyle rozrząd realizuje bezobsługowy łańcuch, a przy sprzęgle nie ma koła dwumasowego.

Diesel 1.6 CRDi Kia Hyundai

Diesel 1.6 CRDi Kia Hyundai

Materiały prasowe Kia

Jeszcze lepsze informacje dotyczące koreańskiego diesla przynosi eksploatacja. Regularnie serwisowane egzemplarze raczej nie borykają się z poważnymi usterkami. Znane są przypadki awarii turbin. Te jednak producent dość szybko połączył z wadliwym oprogramowaniem. Usterka była usuwana na mocy akcji naprawczej. Co więcej może sie zdarzyć? Nawet jeżeli pojawią się problemy z wtryskiwaczami, te można tanio regenerować. Filtr cząstek stałych był montowany dopiero po 2009 roku. Diesel 1.6 CRDi występuje w kilku wersjach mocy - od 90 do 136 koni mechanicznych.

Najlepsze diesle: 1.6 Multijet Fiat - włoska robota. To brzmi dobrze!

Włoska technologia nie kojarzy się z przesadną trwałością. To jednak wyłącznie opinia obiegowa. Dość skutecznie od kilku lat walczy z nią silnik 1.6 Multijet. Diesel wykorzystuje dorobek technologiczny Fiata, który w roku 1997 zaprezentował pierwszy motor wysokoprężny zasilany wtryskiem common rail. I robi to w naprawdę dobrym stylu. Przebiegi oscylujące w granicy 200 - 250 tysięcy kilometrów zazwyczaj oznaczają dla kierowcy głównie wymianę oleju oraz filtrów. Nieplanowane wizyty w serwisie? Jeżeli te już się zdarzają, dotyczą przede wszystkim termostatu, ewentualnie zaniedbań kierowcy w kwestii np. jakości tankowanego paliwa.

Diesel 1.6 Multijet Fiat

Diesel 1.6 Multijet Fiat

Materiały prasowe Fiat

Silnik 1.6 Multijet występuje w wersji o mocy 90, 105 i 120 koni mechanicznych. Jest wyposażony w całe spektrum nowoczesnych zdobyczy techniki, a w tym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, koło dwumasowe, elektromagnetyczne wtryskiwacze i może mieć filtr cząstek stałych. Jednostka była montowana w szerokiej palecie modeli włoskiego koncernu. Można ją odnaleźć pod maską Alfy Romeo MiTo i Giulietty, Fiatów 500L, Bravo, Doblo, Grande Punto, Idei, Linei i Tipo, Jeepów Renegade i Compass, Opla Combo oraz Suzuki Vitary i SX4.

Najlepsze diesle: 1.6 TDI Volkswagen - Niemcy wrócili do dobrej formy!

Motor pojawił się w gamie Grupy Volkswagena w roku 2009. Miał prezentować powiew technologicznej świeżości i to w zasadzie udało mu się. Posiada nie tylko wtryskiwacze common rail czy w niektórych wersjach filtr cząstek stałych typu DPF, ale także 16-zaworową głowicę aluminiową oraz hydrauliczne zawieszenie, które wykluczyło konieczność stosowania wałków wyrównoważających. Motor występował w kilku wariantach mocy - oferował 75, 90, 105, 110, 120 koni mechanicznych. Był też montowany w szerokiej gamie modeli - od segmentu B do D oraz w autach dostawczych.

Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda

Diesel 1.6 TDI Volkswagen Audi Skoda

Materiały prasowe Volkswagen

Bolesna nauczka z awaryjnym silnikiem 2.0 TDI PD sprawiła, że inżynierowie podczas prac nad mniejszym dieslem odrobili lekcje! To naprawdę solidna konstrukcja, która tak właściwie ma dwie wady. Pierwszą jest wrażliwy na jakość paliwa układ wtryskowy. Dobrej jakości olej napędowy jest w stanie wydłużyć życie wtryskiwaczy nawet do 300 - 350 tysięcy kilometrów. Zanieczyszczona ropa może je szybko zapchać. Jako że producent zastosował wtryski piezoelektryczne, w usunięciu awarii pomoże przede wszystkim ich droga wymiana. Druga z wad dotyczy filtra cząstek stałych. Podczas głównie miejskiej eksploatacji DPF dość szybko staje się źródłem problemów.

Najlepsze diesle: 1.6 HDi PSA/Ford - Francja i Ameryka w natarciu!

Diesel 1.6 HDi zadebiutował w roku 2002 i jest efektem współpracy inżynierów francuskiego koncernu PSA oraz Forda. Motor cieszy się ogromną popularnością chociażby dlatego, że był montowany w wielkich hitach sprzedaży jak Citroen C4 i Berlingo, Peugeot 308 czy Ford Focus, a do tego oferuje rozsądne osiągi i naprawdę symboliczne spalanie. Jednostka zamontowana np. w Peugeocie 307 potrzebuje nieco ponad 5 litrów oleju napędowego na pokonanie stu kilometrów w cyklu miejskim.

Diesel 1.6 HDi PSA Ford

Diesel 1.6 HDi PSA Ford

Materiały prasowe Citroen

Niestety francusko-amerykański diesel ma też pewne wady. A główną jest wysoki poziom wrażliwości. Diesel 1.6 HDI przede wszystkim nie lubi paliwa niskiej jakości. To może doprowadzić do szybkiego zapchania układu wtryskowego. Poza tym świętością powinna się stać regularna wymianę oleju wraz z filtrami oraz należy kontrolować stan rury doprowadzającej olej do turbosprężarki. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że w toku eksploatacji potrafi zapchać się. A to oznacza pracę doładowania bez smarowania i rychłe zatarcie mechanizmu.

Najlepsze diesle: Podsumowanie

Nowoczesna technologia wtryskowa, koło dwumasowe czy zaawansowany układ oczyszczania spalin nie są w stanie zabić bezawaryjności silnika wysokoprężnego. A przynajmniej tak się dzieje w niektórych przypadkach. To informacja o tyle optymistyczna dla kierowców, że osoby jeżdżące dużo i potrzebujące oszczędnego diesla, nadal mają spory wybór na rynku.

Diesel 1.6 Multijet Fiat
Materiały prasowe Fiat
Diesel 1.6 HDi PSA Ford
Materiały prasowe Citroen
Diesel 1.6 CRDi Kia Hyundai
Materiały prasowe Kia
Diesel 1.4 D-4D Toyota
Materiały prasowe Toyota
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.