Kategorie

Opisy silników

4 lip 2021
31 lip 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Top 5: Najlepsze diesle - jazda bez awarii latami!

Silniki wysokoprężne od pewnego czasu nie cieszą się dobrą prasą. Tak, stały się niezwykle zaawansowane i nie mają już wiele wspólnego ze spartańskimi konstrukcjami pokroju 1.9 TDI. Mimo wszystko na rynku nadal trafiają się jednostki, których eksploatacja stanowi serwisowy ideał. Jakie firmy produkują najlepsze diesle? Na naszej liście znalazła się technologia z Japonii, Francji, Korei, Niemiec, a nawet Włoch!

Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?

Producent z Ingolstadt skutecznie utrudnił możliwość rozszyfrowania oznaczeń jednostki napędowej znajdującej się w samochodach Audi. Wyjaśniamy co one znaczą.

Hondowski silnik o regulowanej pojemności skokowej

Prawdziwy przełom w zakresie konstrukcji silnikowych szykuje Honda. Według danych jakie przeciekły do sieci, japoński koncern chce wdrożyć do produkcji seryjnej silniki o regulowanej pojemności skokowej. Ma być to racjonalna alternatywa dla małolitrażowych, lecz wysilonych silników z ery tzw. downsizingu.

Nowy silnik Diesla Mercedesa 220d

Silnik OM 654 czyli 2,0-litrowy diesel Mercedesa, to następca cenionego motoru 2.1 CDI. Mimo mniejszej pojemności,będzie on dysponował większą mocą, a przy tym będzie bardziej ekonomiczny. Jak udało się to osiągnąć?

Nowe silniki Toyoty: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4

Toyota opracowała dwa zupełnie nowe silniki Diesla: 1GD-FTV 2.8 i 2GD-FTV 2.4. Obie jednostki napędowe mają trafić pod maski Land Cruisera i Hiluxa.

Silnik 1.5 dCi 110 KM w Renault Captur

Silnik W12 TSI biturbo: ponad 600 KM mocy

Volkswagen wprowadza na rynek nową wersję silnika W12. Zakres modyfikacji jest ogromny, a ich efektem jest wysoka moc motoru i niska emisja CO2. Co zostało zmienione w nowym W12 TSI?

Silnik 2.0 TDI w Audi Q5: wzdłużna pozycja montażowa

Nowy silnik 2.0 TDI montowany w Audi Q5 został przystosowany do wzdłużnego ułożenia w komorze silnikowej. Jak zbudowany jest nowy motor?

Audi i Volkswagen wprawadzają nowy silnik Diesla 1.4 TDI

Niebawem na rynku pojawi się nowy silnik 1.4 TDI. Zakres zmian w stosunku do poprzedniej wersji, znanej z Audi A2 jest szeroki. Czy charakteryzuje się nowy motor?

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI

Awarie silnika 3.0 TDI stosowanego w Audi zaczynają pojawiać się przy przebiegu powyżej 200 tys. km. Okazuje się, że konstrukcja tego silnika jest niedopracowana, a koszty naprawy bardzo wysokie.

Silnik Renault 1.6 dCi Twin Turbo 160 KM

Nowy wysokoprężny silnik Renault 1.6 dCi Twin Turbo dzięki rozwiązaniom stosowanym w F1 ma zapewnić wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Jakie usprawnienia przeszedł najnowszy motor z Francji?

Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI

Opel wprowadza nowy silnik wykonany w duchu downsizingu - 1.0 Turbo SIDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

Mazda3 jako najnowszy model w gamie japońskiego producenta oferowana jest m.in. z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D. Dlaczego według producenta jednostka ta jest zupełnie inna od konkurencyjnych rozwiązań?

Z tymi silnikami mogą być problemy: Skoda Fabia 1.4 TDI BNM, BNV, BMS

Postanowiliśmy sprawdzić dla Was jakie usterki i problemy mogą trapić silnik diesla 1.4 TDI stosowany m.in. w Skodzie Fabii II. Podajemy także ceny jego części zamiennych.

Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

BMW wprowadza silnik 1.5 TwinPower Turbo wyposażony w 3 cylindry. Docelowa moc to 225KM.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Silnik 1.9 TDI uważany jest za jednostkę prawie niezniszczalną. Trzeba jednak wiedzieć, którą jego wersję kupić. Pomyłka w trakcie selekcji może kosztować nas wymianę silnika na nowy.

Z tymi silnikami mogą być problemy: FIAT 1.9 JTDm 16V 150 KM

Silnik Fiata 1.9 JTDm 16V 150 KM to bardzo udana konstrukcja. Dobre osiągi idą w parze z małym zapotrzebowaniem na paliwo. Należy jednak zwrócić uwagę na główne usterki silnika 1.9 JTDm 150KM.

Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Silnik BMW o oznaczeniu N47 w chwili swojego rynkowego debiutu był jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Z małej pojemności skokowej osiągał moc od 116 KM do 218 KM. Najbardziej poszukiwana jest jego 177-konna odmiana. Niestety silnik N47 okazuje się bardzo kosztowną w serwisowaniu jednostką napędową.

Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

Małolitrażowe, turbodoładowane silniki benzynowe na dobre zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym. Zapewniają autom świetne osiągi i niskie zużycie paliwa. Postanowiliśmy przedstawić trzy najbardziej popularne konstrukcje : TwinAir, EcoBoost oraz TSI.

Silnik Hondy 2.2 i-CTDI - wady i zalety

Pierwszy silnik Diesla skonstruowany przez Hondę nosi oznaczenie N22A i można go spotkać m.in. jako napęd Hondy Accord. 2.2 i-CTDI jak na silnik wysokoprężny zużywa sporo paliwa, czy jest wart zainteresowania?

Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

Silnik 1.9 TDI wyposażony jest w turbosprężarkę zwiększającą jego moc maksymalną. Niektóre jej wersje dla poprawy osiągów wyposażono dodatkowo w zmienną geometrię łopatek. Oto lista silników 1.9 TDI z turbosprężarką VGT.

Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Silnik 1.9 TDI to prawdopodobnie najbardziej znany silnik diesla w Polsce. Znany i ceniony zarówno przez mechaników jak i kierowców doczekał się wielu wersji. Podpowiadamy jak rozróżnić, które z nich są zasilane poprzez pompę rozdzielaczową, a które przez pompowtryskiwacze.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Audi A6 z sinikiem 2.5 V6 TDI cieszy się ogromną popularnością zarówno na giełdach samochodowych jak i internetowych aukcjach. Wysoka moc zachęca do jego zakupu, ale okazuje się, że koszty utrzymania auta z tą jednostką napędową mogą być kilkukrotnie wyższe od znacznie mocniejszych wersji benzynowych. Które modele są godne uwagi?

Legendarne silniki cześć I: LS3, VR38DETT i B16A2

Silnik to serce samochodu. Od jego wyboru w dużej mierze zależy zadowolenie kierowcy, zwłaszcza w kontekście auta sportowego. Dziś zaprezentujemy pierwszą cześć jednostek uważanych za jedne z najlepszych na świecie: LS3, VR38DETT oraz B16A2.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Japońska jakość Mazdy nie odnajduje odzwierciedlenia w trwałości silnika 2.0 MZR-CD, stosowanego w modelach 5, 6 i MPV. Liczne awarie bywają kłopotliwe, a jeśli nie są likwidowane na bieżąco, mogą doprowadzić do pojawienia się znacznie poważniejszych usterek. Z czym ma największy problem japońska jednostka napędowa?

Z tymi silnikami mogą być problemy: Nissan 1.8 16V QG18DE

Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Siedmiokrotny laureat prestiżowej nagrody "International Engine of the Year" silnik 1.4TSI Twincharger, przysparza wielu kłopotów w codziennej eksploatacji. Na co najczęściej skarżą się jego użytkownicy?

Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Toyota to marka, która słowo solidność zdaje się mieć ukryte miedzy literami. Nowoczesny silnik Diesla D-4D był dowodem na to, że japoński koncern dysponuje wiedzą, potrzebną do stworzenia bardzo dynamicznej jednostki wysokoprężnej. Coś jednak poszło nie tak na etapie produkcyjnym, gdyż silnik ten boryka się z poważną wadą techniczną.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

3-litrowy turbodiesel firmy Isuzu okazał się wyjątkowo problematyczny dla posiadaczy aut, które zostały w niego wyposażone. Wada konstrukcyjna tego silnika zadecydowała o bardzo słabej renomie japońskiej jednostki napędowej. Co gorsza, silnik ten wykorzystywany był przez trzech dużych producentów samochodów: Opla, Renault i Saaba.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Przy wyborze samochodu dużą wagę przykładamy do zastosowanego w nim silnika. Jednostka 2.0 TFSI 211KM zapewnia świetne osiągi, jednak jak się okazuje boryka się z pewnymi problemami, które wyraźnie podnoszą koszty jej eksploatacji.

2UR-GSE: 5-litrowe serce Lexusa IS-F

Model IS-F był pierwszym prawdziwie sportowym modelem ze stajni Lexusa. Ile tak naprawdę jest motorsportu pod jego maską?

Eksploatacja silników Forda: Zetec 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 16V

Silniki Forda o nazwie Zetec, mimo niektórych swoich wad, są trwałe i niezawodne nawet po upływie kilkunastu lat. Jak wygląda eksploatacja Zetec-ów? Dowiesz się o tym w naszym poradniku.

Silnik 5.0 V10 KM w BMW M5 - czym zyskał uznanie wśród miłośników marki?

Gdy na rynku pojawiło się BMW M5 (E60) z 5-litrowym silnikiem V10, niemieckie auto imponowało osiągami. Nawet dziś trudno o mocniejsze auto, pełniące rolę rodzinnego sedana i sportowej maszyny na tor. Czym charakteryzuje się zastosowana w tym modelu jednostka napędowa o fabrycznym oznaczeniu S85?

Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?

O wysokich parametrach nowego silnkia BMW M5 nie decydują tylko dwie turbosprężarki. Na czym polega tajemnica silnika S63TU?

Silnik 2.0 TDI – nowoczesny i kapryśny

2.0 TDI - jednostka, którą Volkswagen zastąpił legendarny, lecz już mocno wysłużony silnik 1.9 TDI. Nowa konstrukcja, mimo niewątpliwego zaawansowania technicznego, nie zbiera takich samych pochwał jak jej poprzedniczka. Po kilku latach od wprowadzenia, okazuje się, że silnik ten jest dość awaryjny, a naprawy mogą pochłonąć sporą część budżetu właściciela.

Rodzaje układów zasilania silnika w paliwo: rodzaje wtrysku

Wtrysk paliwa jest sposobem dostarczenia paliwa do silnika spalinowego - tak można to określić ogólnie rzecz ujmując. W silnikach wysokoprężnych stosuje się układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa, natomiast w silnikach o zapłonie iskrowym (zasilane benzyną, CNG, LPG, etanolem itp.) sprawa ma się nieco inaczej.

Nowy silnik Forda - 1.0 Ecoboost

Zaostrzające się normy emisji spalin w sposób kluczowy wpływają na rozwój nowoczesnych technologii w motoryzacji, kreując nowe trendy na rynku samochodowych. Wielkie koncerny walcząc o jak najefektywniejsze wykorzystanie paliwa w produkowanych przez siebie silnikach, starają się wprowadzać coraz to nowsze rozwiązania w ich budowie. Najlepszym tego przykładem jest nowy silnik Forda 1.0 Ecoboost.

Fordowski silnik Ecoboost 1.6

Silniki z rodziny Ecoboost są jednymi z najnowszych i najbardziej wydajnych jednostek napędowych, skonstruowanych w myśl down-sizingu. Konstrukcja ta jest dziełem inżynierów z europejskich oddziałów Forda, jednak Ecoboost montowany ma być do aut sprzedawanych na całym świecie.

TwinAir - dwucylindrowy silnik Fiata

Silnik TwinAir jest odpowiedzią Fiata na wymagania współczesnego świata. Drogie paliwo, ekologia, koszty produkcji - to główne czynniki, które motywują producentów do tworzenia coraz to nowszych rozwiązań, mających na celu dostosowanie technologii do sytuacji na rynku.

Eksploatacja silnika 2.0 dCi

Silniki diesla słyną z niezawodnej kultury pracy, gorzej jednak bywa z ich trwałością. W motorach 1.9 dCi padają turbiny, natomiast w 1.5 dCi szwankują wtryskiwacze. Zobaczmy jak to się ma do wersji 2.0 dCi.

Wady i zalety silnika 1.9 TDI

Najpopularniejszym z silników diesla jest jednostka o pojemności 1,9 litra o oznaczeniu TDI.

Eksploatacja silnika 2.0 HDI

Silnik 2.0 HDI jest motorem najdłużej oferowanym przez koncern PSA. Jest to także najbardziej popularna i najmniej awaryjna jednostka.

Eksploatacja silnika 1.6 T

Doładowana jednostka 1.6 Turbo postała przy współpracy koncernów PSA, oraz BMW. Motor ten zdobył wiele nagród i wydawałoby się, że jest idealny. Niestety tak nie jest, ponieważ wyróżnia się dużą usterkowością.

Eksploatacja silnika 1.6 HDI

Stosunkowo niskie zużycie paliwa, oraz dobre osiągi to cechy diesla HDI o pojemności 1.6 litra. Jest to jednostka w miarę udana, jednak należy o nią dbać.

Eksploatacja silników 1.4 HDI

Dieslowski silnik 1.4 HDI cechuje się prostą budową, oraz niskimi kosztami napraw. Czym jeszcze może nas zaskoczyć ten mały diesel?

Eksploatacja silników JTD

JTD, czyli uniJet Turbo Diesel, to pełna nazwa fiatowskich silników diesla, wykorzystujących bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail. Pierwszy silnik JTD pojawił się w 1997 roku i został zamontowany w Alfie Romeo 156.

Eksploatacja silnika 1.4 D-4D

Silnik 1.4 D-4D to niezawodna jednostka wysokoprężna, gorzej jest z dynamiką. Jednak po 10 latach eksploatacji nie ma z nim dużych problemów.

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?