REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Wymiana żarówek to na tyle prosta czynność, że nie warto płacić za nią w warsztatach samochodowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wymiana żarówek to na tyle prosta czynność, że nie warto płacić za nią w warsztatach samochodowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek w swoim aucie to podstawa. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić żarówki w Skodzie Octavii I.

Na początku zalecamy zakupić odpowiedni zestaw do naszego samochodu. Jest to wydatek rzędu 20 złotych. W takim zestawie znajdują się żarówki potrzebne do wymiany (zazwyczaj po jednej sztuce).

REKLAMA

Światła mijania i drogowe

Pierwszy krok to wyłączenie przełącznika odpowiednich świateł. Wyłączamy zapłon i otwieramy przednią maskę. Następnie zdejmujemy gumową osłonę z tyłu lampy. Odpinamy złącze od żarówki świateł mijania i świateł drogowych. Teraz naciskamy do dołu uchwyty mocujące i odczepiamy klamrę sprężystą z obydwu zaczepów plastikowych. Odchylamy klamrę do dołu i wyjmujemy uszkodzoną żarówkę z reflektora. Nową żarówkę instalujemy tak, żeby występy weszły w odpowiednie wycięcia obudowy. Następnie zamykamy klamrę sprężystą i wciskamy ją w zaczepy ustalające. Wciskamy złącze w oprawkę i zakładamy osłonę z tyłu reflektora, po czym zamykamy przednią maskę.

Zobacz też: Skoda Octavia I: kontrola układu hamulcowego i wymiana płynu

Światła postojowe

Pierwszy krok pozostaje bez zmian, otwieramy przednią maskę i zdejmujemy gumową osłonę z tyłu reflektora. Teraz wyjmujemy z reflektora oprawkę razem z żarówką. Demontujemy uszkodzoną żarówkę z oprawki i wymieniamy na nową. Następnie wciskamy oprawkę razem z żarówką do reflektora. Na końcu zamykamy przednią maskę.

Światła przeciwmgielne przednie

Otwieramy przednią maskę i zdejmujemy gumową osłonę w tylnej części reflektora. Odłączamy złącze elektryczne i wyjmujemy klamrę sprężystą z zaczepów po obu stronach reflektora, a następnie odchylamy do boku. Żarówkę wyjmujemy razem z przewodami i wymieniamy na nową. Nową żarówkę instalujemy w taki sposób, żeby wycięcia w jej cokole weszły w występy ustalające obudowy reflektora. Teraz zamykamy klamrę sprężystą i wciskamy ją w zaczepy ustalające. Podłączamy złącze wtykowe i zakładamy osłonę gumową z tyłu reflektora. Na końcu zamykamy przednią maskę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Kierunkowskaz przedni

Podnosimy przednią maskę, obracamy w lewo oprawkę żarówki i wyjmujemy z obudowy. Wciskamy delikatnie żarówkę w oprawkę, obracamy w lewo o ¼ obrotu i wyjmujemy żarówkę. Instalujemy nową poprzez wciśnięcie w oprawkę i obrócenie w prawo. Następnie wkładamy oprawkę z nową żarówką do lampy i mocujemy ją poprzez obrócenie w prawo. Zamykamy przednią maskę.

Kierunkowskazy boczne

Dociskamy palcami lampę kierunkowskazu do przodu, w kierunku reflektora. Następnie podważamy i wyjmujemy jej tylną część z otworu w błotniku. Nie należy przejmować się oporem jaki występuje podczas przesuwania lampy. Jest tam zamontowana sprężyna. Wyjmujemy oprawkę żarówki z obudowy, a następnie demontujemy samą żarówkę z oprawki i wymieniamy. Wkładamy oprawkę z nową żarówką do obudowy. Montujemy lampę w błotniku i wciskamy ją z drugiej strony w celu wprowadzenia sprężyny w ustalone położenie.

Zobacz też: Skoda Octavia I: obsługa sprzęgła Haldex

Światło tylne

Nadwozie liftback

Otwieramy tylna klapę i odchylamy do boku osłonę lampy tylnej. Wciskamy zaczepy mocujące tak, żeby odblokować korpus lampy. Wyjmujemy go i wciskamy delikatnie uszkodzoną żarówkę w oprawę i obracamy o ¼ obrotu w lewo. Instalujemy nową żarówkę, wciskamy, i obracamy w prawo. Instalujemy korpus do lampy tylnej, dociskamy i mocujemy korpus za pomocą zaczepów. Na końcu zamykamy pokrywę bagażnika.

Nadwozie kombi

Otwieramy tylną klapę i odpinamy klapę bocznego schowka z lewej lub prawej strony (w zależności od tego, którą żarówkę wymieniamy). Obracamy zaciski na górze w pokrywie schowka o ¼ obrotu w lewo lub prawo. Naciskamy zaczep ustalający do dołu i wyjmujemy korpus lampy. Sposób wymiany żarówki pozostaje taki sam jak w nadwoziu liftback. Zamykamy pokrywę schowka w bagażniku i obracamy zaciski mocujące. Na końcu zamykamy tylną klapę.

Zobacz też: Skoda Octavia I: kontrola ciśnienia sprężania

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej

Otwieramy tylną klapę i odkręcamy w listwie uchwytu klosz lampy. Każda z lamp mocowana jest za pomocą wkrętów. Zdejmujemy klosz z lampy i wyjmujemy z korpusu lampy żarówkę. Po wymianie sprawdzamy uszczelkę klosza czy nie jest uszkodzona. Jeśli jest taka potrzeba, wymieniamy ją. Osadzamy klosz lampy zwracając uwagę na równomierne przyleganie uszczelki gumowej. Na końcu dokręcamy klosz i zamykamy tylną klapę.

Trzecie światło stopu

Nadwozie liftback

Pierwszy krok to ściśnięcie zewnętrznych zaczepów z tworzywa sztucznego do wewnątrz. Następnie wyjmujemy korpus lampy poprzez pociągnięcie do siebie. Wyjmujemy z korpusu lampy i wymieniamy uszkodzoną żarówkę. Wsuwamy korpus lampy do obudowy.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana sprzęgła.

Nadwozie kombi

Otwieramy tylną klapę i demontujemy trzecią lampę stopu. Odkręcamy trzy wkręty mocujące z korpusu lampy i odłączamy korpus od klosza lampy. Teraz wyjmujemy z korpusu lampy uszkodzoną żarówkę i instalujemy nową. Przykręcamy korpus lamy do klosza i montujemy całą lampę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA