REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana świec żarowych

Robert Kuśpiel
W silniku Diesla świece należy wymieniać co 2 lata lub co 60 000 kilometrów
W silniku Diesla świece należy wymieniać co 2 lata lub co 60 000 kilometrów

REKLAMA

REKLAMA

Sprawne świece to podstawa w silniku Diesla. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wymienić świece żarowe w modelu Focus MK2 i C-MAX.

W silniku Diesla świece należy wymieniać co 2 lata lub co 60 000 kilometrów. O ile jednostka benzynowa jest w stanie „przetrzymać” pewnie opóźnienie w wymianie to silnik wysokoprężny jest bardzo wrażliwy na takie zaniedbania. Cała operacja nie jest tak łatwa jak to miało miejsce w silniku benzynowym. Pierwszy krok to zakup odpowiednich świec. Ceny zaczynają się od 40 – 50 złotych.

REKLAMA

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Podając sprzedawcy wszystkie dane auta mamy pewność, że będą dobrze dobrane. W silniku Diesla jest problem, który tyczy się wszystkich aut. Istnieje bardzo duże ryzyko „ukręcenia” świecy. Warsztaty zajmujące się wykręcaniem takich świec nie narzekają na brak klientów. Świeca żarowa jest znacznie bardziej podatna na uszkodzenia niż zapłonowa. W przypadku Forda Focusa i C-Max dodatkowo musimy zdemontować szereg podzespołów. Jeśli nie mieliśmy wcześniej kontaktu z mechaniką powinniśmy poprosić o pomoc osobę, która nie wykonuje tego pierwszy raz.

Całą operację przeprowadzimy na przykładzie silnika 2.0 TDCi. Na początku odpinamy przewód masowy od akumulatora. Następnie zdejmujemy górna osłonę silnika oraz obudowę filtra powietrza. W tym celu odkręcamy trzy śruby Torx i zdejmujemy pokrywę filtru ciągnąc ją w kierunku przodu samochodu. Wyjmujemy papierowy filtr i demontujemy dolną cześć obudowy.

Teraz demontujemy zawór EGR z bloku silnika. Najpierw zdejmujemy opaskę zaciskową od przewodu zaworu po czym odłączamy sam przewód. Odpinamy od EGR wtyczkę elektryczną i odkręcamy dwie śruby z kołnierza chłodnicy spalin. Następnie wykręcamy dolną śrubę i dwie boczne. W tym momencie możemy wyjąć EGR. W sumie do odkręcenia mamy 5 śrub.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do chłodnicy spalin zamocowany jest przewód za pomocą klamer mocujących. Odpinamy je i wyjmujemy przewód. Kolejny krok to zdemontowanie osłony termicznej. Zamocowana jest za pomocą dwóch nakrętek. Na kołnierzu chłodnicy spalin znajdują się dwie nakrętki mocujące, które również odkręcamy. Pamiętajmy o zdjęciu uszczelki.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: pomiar ciśnienia sprężania

Teraz zdejmujemy przewody elektryczne od świec żarowych. Czyścimy dokładnie okolice świec za pomocą sprężonego powietrza i przystępujemy do wykręcenia świec. Wykonujemy to bardzo ostrożnie. Klucz musi być prowadzony idealnie w osi świecy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Jak widać cała operacja nie jest łatwa i wymaga demontażu kilku dodatkowych elementów. W pozostałych silnikach wymiana jest znacznie trudniejsza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA