REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla
Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju to jedna z podstawowych czynności, które należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić olej silnikowy w Mercedesie klasy C W202.

Wymianę oleju w Mercedesie W202 zalecamy wykonywać co roku lub co 15 000 kilometrów lub co roku. W silnikach 2.0 i 2.2 wymagane jest 6L oleju natomiast w jednostkach 2.5 o litr więcej. Zaleca się stosowanie oleju wskazywanego przez producenta. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do usterki silnika oraz powstania nieszczelności. Pomimo, że silniki Mercedesa uważane są za niezawodne nie należy poddawać ich takim próbom.

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny kanał, podnośnik warsztatowy lub tradycyjny lewarek. Zalecamy skorzystanie z pierwszych dwóch wariantów są one znacznie bezpieczniejsze. Wykorzystując lewarek z podstawkami należy zachować szczególną ostrożność. Będzie nam również potrzebny komplet kluczy nasadowych do demontażu pokrywy filtra oraz odkręcenia korka spustowego.

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Z materiałów eksploatacyjnych należy kupić:

  • Olej silnikowy – w zależności od silnika od 6 do 7 litrów, koszt uzależniony od producenta oleju
  • Filtr oleju – koszt około 20- 30 złotych
  • Pierścień pod korek spustowy – najczęściej w zestawie z filtrem, w innym przypadku musimy dobrać na wymiar ze starego.
  • Puste naczynie na przepracowany olej silnikowy

REKLAMA

Przy zakupie filtra należy uważać, żeby kupić odpowiedni dla naszego rocznika i silnika. Warto podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność oraz numer nadwozia. Mamy wtedy pewność, że zostanie on dobrze dopasowany. Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik, mamy wtedy pewność, że spuścimy cały olej (minimalna ilość zawsze zostanie) razem z zanieczyszczeniami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Unosimy samochód i przystępujemy do wymiany. W silniku CDI należy zdjąć górną osłonę silnika. Przedstawimy wymianę dwóch typów filtrów. Pierwszy tyczy się następujących roczników:

  • C 200 D czerwiec 1993 do grudzień 1994
  • C 220 D wrzesień 1993 do maj 1994
  • C 250 D czerwiec 1993 do czerwiec 1994

Drugi typ filtra był stosowany w następujących rocznikach:

  • C 200 D styczeń 1995 do sierpień 1995
  • C 220 D od czerwca 1994
  • C 250 D lipiec 1994 do sierpień 1995
  • C250 TD od września 1995

REKLAMA

W pierwszej odmianie należy odkręcić pokrywę filtra oleju. Spowoduje to zlanie całego oleju do miski olejowej. Możemy teraz swobodnie wyjąć filtr. W drugim typie musimy zdemontować pokrywę za pomocą klucza nasadowego. Wyjmujemy ją razem z filtrem. W silniku CDI musimy odkręcić pokrywę kluczem do filtrów. Dostępny jest w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych za około 20 - 40 złotych.

Kolejne czynności są identyczne dla każdego z silników. Demontujemy dolną osłonę silnika i odkładamy ją na bok. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i odkręcamy go. Czekamy aż spłynie cały olej. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest zlany olej. Nie powinno w nim być żadnych opiłków. Jeżeli są widoczne i występują w bardzo dużej ilości to znak, że trzeba zlokalizować usterkę i jak najszybciej ją usunąć.

Dokręcamy korek spustowy razem z nowym pierścieniem uszczelniającym. Przechodzimy do montażu nowego filtru. W pierwszym typie należy sprawdzić czy otwór w rurze olejowej pokrywy filtra nie jest zanieczyszczony. Jeżeli tak jest należy wyczyścić go ręcznie oraz za pomocą sprężonego powietrza. Powinniśmy wyczuwać uciekające powietrze w dolnym otworze w rurce. W przypadku braku takiego efektu czeka nas wymiana pokrywy filtra razem z rurką.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Obydwa filtry przykręcamy tym samym momentem – 25Nm. Przechodzimy do nalewania świeżego oleju. Odkręcamy korek wlewu i zalewamy silnik na około ¾ nominalnej objętości oleju. Teraz opuszczamy samochód. W silniku 2.2 CDI montujemy górną osłonę silnika. Uruchamiamy silnik i czekamy około minuty aż olej w silniku zostanie prawidłowo rozprowadzony.

Następnie unieruchamiamy auto i kontrolujemy poziom oleju. Jeżeli jest mniejszy od wymaganego to dolewamy brakującą ilość. Teraz udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy jaki jest stan oleju. Ewentualne różnice uzupełniamy. Warto sprawdzić czy nie występują wycieki. W przypadku korka spustowego jest konieczność uniesienia samochodu.

Zużytego oleju nie wylewamy w dowolne miejsce. Pojemnik, w którym się znajduje należy oddać do punktu utylizacji razem z filtrem oleju.

Wszelkie potrzeby dolewki, które mogą wyniknąć podczas eksploatacji auta powinny być wykonywane tym samym olejem. Nie należy mieszać różnych gatunków. Jeżeli pojawi się wyciek spod filtra należy starać się go docisnąć bardzo mocno.

Rzadko zdarzają się przypadki, że filtr nie daje się odkręcić. W takiej sytuacji najczęściej pęka obudowa i jesteśmy zmuszeni kupić nową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA