REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana oleju silnikowego
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego ma kluczowy wpływ na długość eksploatacji każdej jednostki napędowej. W poradniku tym przedstawimy proces wymiany oleju silnikowego w Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie V należy przeprowadzić co roku o tej samej porze lub co 20 000 kilometrów. Regularne i częste wymiany pozwolą nam na zachowanie odpowiedniego stanu silnika przez długi czas. Koszt zakupu filtra to wydatek około 20 – 30 złotych w zależności od firmy na jaką się zdecydujemy. Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać taki, jaki był zalany wcześniej. Częste zmiany rodzaju oleju nie wpływają dobrze na silnik.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu chłodzenia

Zaczynamy od zebrania odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Będzie nam potrzebny specjalny klucz taśmowy do odkręcania filtra oleju, klucz nasadowy 32, filtr oleju, kanał lub podnośnik, olej, nowy korek spustowy, puste naczynie. Na samym początku przedstawimy zestawienie wersji silnikowych wraz z potrzebną ilością oleju.

  • Silnik benzynowy 1.4 BCA – 3.5L
  • Silnik benzynowy FSI 1.4 BKG, BLN – 3.8L
  • Silnik benzynowy 1.4 TSI – 3.6L
  • Silnik benzynowy 1.6 BGU, BSE, BSF – 4.0L
  • Silnik benzynowy FSI 1.6 BAG, BLF, BLP – 3.8L
  • Silnik benzynowy FSI 2.0 AXW, BLR, BLX, BLY – 5.3L
  • Silnik benzynowy TFSI 2.0 AXX – 4.85L
  • Silnik Diesla 1.9 BRU, AVQ BJB, BKC, BLS – 4.2L
  • Silnik Diesla 2.0 55kW BDK – 4.0L
  • Silnik Diesla 2.0 100/103kW AZV, BKD – 3.8L

REKLAMA

Przystępujemy do wymiany. Operacja będzie prowadzona dla wszystkich wersji silnikowych. Ewentualne zmiany będą zaznaczane w tekście. W silniku benzynowym FSI 1.4 i 1.6 oraz w jednostkach Diesla należy odkręcić pokrywę obudowy filtra. Robimy to po to, żeby olej mógł swobodnie spłynąć do miski olejowej. Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Najlepiej jak osiągnie roboczą temperaturę. W tym celu udajemy się na jazdę próbną.

Całą operację będziemy wykonywać na uniesionym aucie. Najlepiej wykorzystać do tego platformę warsztatową podnośnik z podstawkami lub kanał. Dla wielu osób jedynym rozwiązaniem pozostaje tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Przy zastosowaniu tej metody należy zachować szczególną ostrożność. Po uniesieniu samochodu demontujemy dolną osłonę silnika. Widać jej wszystkie mocowania, więc nie powinno być żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie i przystępujemy do zlewania oleju. Uważamy, żeby nie doszło do poparzenia. Pierwsza strumień oleju wypływa pod bardzo dużym ciśnieniem i może nas oblać. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest olej silnikowy. Jeżeli stwierdza się w nim opiłki metalowe może to świadczyć o uszkodzeniu chociażby łożysk wału korbowego.

REKLAMA

Przykręcamy korek spustowy stosując nowy pierścień uszczelniający i opuszczamy samochód. Przechodzimy do wymiany filtru oleju. Zaczniemy od silnika benzynowego 1.4 o oznaczeniu kodowym BCA. Na początku luzujemy filtr oleju łapiąc go od dołu kluczem płaskim 30. Następnie odkręcamy go ręcznie i wypływający olej wycieramy dokładnie za pomocą szmatki. Usuwamy starą uszczelkę i dokładnie czyścimy kołnierz filtru na kadłubie.

Nawilżamy nową uszczelkę olejem silnikowym i zakładamy w miejsce starej. Dokręcamy ręcznie filtr do momentu styku uszczelki z kadłubem silnika. Na samym końcu dokręcamy go jeszcze o ½ obrotu. Opuszczamy samochód i mamy gotowe auto do nalania świeżego oleju. Przechodzimy do silników FSI 1.4/1.6 o oznaczeniu BKG, BLN, BAG, BLF, BLP. Pierwszy krok to odkręcenie pokrywy kluczem oczkowym lub nasadowym.

Następnie zdejmujemy pokrywę razem ze starym wkładem filtru. Należy uważać na wypływający olej. Ewentualne wycieki wycieramy. Wypinamy zużyty filtr oraz zdejmujemy starą uszczelkę. Montujemy nowy pierścień uszczelniający, nakładając na niego niewielką warstwę oleju silnikowego. Wkładamy nowy filtr i dokręcamy pokrywę. Kolejną grupą silnikową są jednostki 1.6 BGU, BSE, BSF.

Najpierw luzujemy filtr oleju za pomocą klucza taśmowego i odkręcamy go ręcznie i wyjmujemy filtr razem ze starą uszczelką. Czyścimy dokładnie powierzchnię uszczelniającą chłodnicy oleju i montujemy nową uszczelkę nawilżając ją świeżym olejem silnikowym. Montujemy filtr i dokręcamy pokrywę ręcznie. Kolejnym będzie silnik benzynowy 2.0 we wszystkich odmianach.

Pierwszorzędnie demontujemy pokrywę przeciwpyłową od obudowy filtru. Odkręcamy obudowę filtru i wyjmujemy wkład. Może wylać się znaczna ilość oleju. W serwisach stosuje się przy tym specjalny przewód spustowy. Teraz montujemy nowy wkład razem z uszczelką, którą nawilżamy świeżym olejem. Dokręcamy obudowę filtru i instalujemy pokrywę przeciwpyłową.

Zobacz też: Uciekający prąd w samochodzie: gdzie szukać?

Na końcu pozostają silniki Diesla. Odkręcamy od góry pokrywę za pomocą klucza nasadowego 32 i wyjmujemy pokrywkę razem ze starym wkładem. Należy mieć przy sobie kilka szmatek do wytarcia wypływającego oleju. Zdejmujemy starą uszczelkę i instalujemy w jej miejsce nową razem z nowym wkładem. Dokręcamy pokrywę i opuszczamy samochód. Pozostało nam nalać olej silnikowy. Początkowo zalecamy wlać ¾ nominalnej ilości. Uruchamiamy silnik na minutę i wyłączamy, po czym sprawdzamy stan oleju i dolewamy brakującą ilość.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA