REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych

Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych
BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana i kontrola stanu paska klinowego w różnych wersjach silnikowych w BMW E36 jest istotna ze względu na prawidłową eksploatację pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawdzić, naciągnąć i wymienić pasek klinowy w BMW E36.

Regularna kontrola oraz wymiana pasków klinowych jest bardzo ważna w BMW E36. Niespodziewana usterka może unieruchomić nasze auto. Kontrolę pasków należy przeprowadzić co roku. W zależności od jego stanu podejmujemy decyzję o ewentualnej wymianie. Wał korbowy napędza pompę cieczy chłodzącej oraz alternator. W przypadku kiedy mamy szerszy pasek to w takim przypadku napędzana jest również pompa wspomagania układu kierowniczego.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu wydechowego

REKLAMA

Należy pamiętać, że w modelach produkowanych do sierpnia 1993 roku do napędzania pompy wspomagania był zastosowany dodatkowy pasek. Jeżeli mamy model z klimatyzacją to do napędzania sprężarki również stosowany jest dodatkowy pasek. Montowane są one na sobie dlatego wymiana jednego z nich zmusza nas do demontażu paska zamontowanego wcześniej.

Przechodzimy do wymontowania paska klinowego. Na początku musimy podnieść samochód. Wystarczy nam do tego tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Jeżeli w naszym modelu występuje dolna osłona silnika to również ją musimy wymontować. Zaczniemy od wymiany paska klinowego odpowiedzialnego za napędzanie sprężarki klimatyzacji. Jest to szeroki pasek, którego naciąg jest regulowany automatycznie.

Pierwszy krok to założenie klucza nasadowego na rolkę napinacza. Następnie obracamy ramię klucza zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dociskamy napinacz i zdejmujemy pasek. Zalecamy narysować sobie mały schemat jak dokładnie biegnie pasek, unikniemy problemów z założeniem drugiego. Teraz możemy założyć nowy pasek, dociskamy rolkę napinacza i nakładamy na niego pasek i popuszczamy go powoli zwracając uwagę na odpowiednie ułożenie paska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany i regulacji naciągu paska klinowego od pompy wspomagania układu kierowniczego w modelach 316i, 318i, 318is wyprodukowanych do sierpnia 1993. Pierwszy krok to wykręceniu śruby od mocowania pompy wspomagania. Teraz możemy poluzować śrubę i nakrętkę napinacza. Obracamy ją w prawo czego efektem jest poluzowanie paska odpowiedzialnego na napęd pompy. Zdejmujemy go i instalujemy nowy upewniając się, że jest dobrze ułożony.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Przechodzimy do wymiany i regulacji paska klinowego alternatora, który był w modelach 316i, 318i, 318is, 318ti produkowanych do sierpnia 1993. Na początku luzujemy śruby na górze i na dole alternatora. Następnie odkręcamy śrubę odpowiedzialną za naciąg paska. Obracamy ją w kierunku wskazówek zegara i zdejmujemy pasek. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA