REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana świec zapłonowych

Robert Kuśpiel
Daewoo Lanos. Fot.Newspress
Daewoo Lanos. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana świec zapłonowych w silniku benzynowym w Daewoo Lanosie nie jest skomplikowana. W poradniku opisaliśmy tę operację krok po kroku.

Kierowcy aut z silnikami benzynowymi często zapominają o regularnej wymianie świec zapłonowych. Uważają, że dobry stan świec jest ważny tylko i wyłącznie w silniku Diesla. Wbrew pozorom wymiana nie jest taka trudna i droga, jeśli wykonujemy ją samemu. Koszt zakupu jednej świecy zapłonowej to wydatek około 20 – 30 złotych. W przypadku Lanosa wymianę należy przeprowadzić co 30 000 kilometrów.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana filtra paliwa i powietrza

REKLAMA

Większość tych aut jeździ na gazie dlatego regularny serwis świec jest bardzo ważny. Całą operację przeprowadzamy na zimnym silniku. Kupując nowe świece warto podać sprzedawcy typ silnika, rocznik oraz numer nadwozia. Tylko odpowiednie dobranie świec zapewni poprawną pracę naszemu silnikowi. Może być tak, że świece, które mamy zainstalowane w naszym aucie nie są dostępne w sprzedaży pod takim samym oznaczeniem.

Przystępujemy do wymiany. Należy się stosować do pewnych wytycznych, które zostaną przedstawione w tym poradniku. Przede wszystkim, w silniku DOHC należy zdemontować osłonę głowicy. Robimy to wykręcając śruby za pomocą klucza imbusowego 8. Pamiętajmy, że nie zdejmujemy przewodów szarpiąc za nie. Należy chwycić za końcówki i dopiero zacząć zdejmować ze świecy.

Kolejnym krokiem jest dokładnie wyczyszczenie okolicy świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Nie można dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po świecach. Jeżeli nie mamy dostępu do sprężonego powietrza to możemy posłużyć się tradycyjnym odkurzaczem. Zasada działania odmienna jednak uzyskany efekt jest taki sam. W silniku SOHC odkręcamy świece kluczem 21 w DOHC 16.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas tej pracy musimy uważać, żeby prowadzić klucz prosto. Ustawienie pod kątem może doprowadzić do uszkodzenia świecy. W przypadku silnika benzynowego ryzyko urwania świecy jest znacznie mniejsze niż w Dieslu, jednak tutaj również nie zalecamy odkręcać ich na siłę, wszystko wykonujemy z wyczuciem. Nowe świece wkręcamy ręcznie do wyczuwalnego oporu. Na końcu dociągamy je za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 25Nm.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

W przypadku braku takiego klucza musimy wykonać to z odpowiednim wyczuciem. Potrzeba do tego pewnego doświadczenia. Mimo wszystko zalecamy zakup klucza dynamometrycznego jest on bardzo przydatny podczas pracy przy każdym aucie. Zakup wyjdzie nas znacznie taniej niż koszt wykręcania urwanych świec.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA