Kategorie

Volkswagen Polo IV: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek
W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo IV.

Na początku warto wspomnieć, że dostęp do żarówek przedniej lampy jest zależny od modelu auta. Bardzo możliwe, że będziemy musieli zdemontować całą lampę w celu wymiany. Stosowany opis zostanie przedstawiony w dalszej części poradnika. Zaczynamy od przodu auta. Pierwsze będą światła mijania. Na początku podnosimy przednią maskę i demontujemy gumową osłonę reflektora. Znajduje się ona w jego tylnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Reklama

Teraz obracamy w lewo pierścień zabezpieczający i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Nie zalecamy ciągnąć za pierścień gdyż jest on integralną częścią obudowy. Kolejnym krokiem jest odpięcie złącza elektrycznego od żarówki. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym osadzeniu nowej żarówki. Jej wycięcia muszą się zgadzać z wycięciami w oprawce.

Zabieramy się za światła drogowe. Początek jest taki sam jak wyżej. Zdejmujemy gumową osłonę znajdującą się z tyłu reflektora. Kolejno odłączamy złącze elektryczne od żarówki i wciskamy klamrę do przodu a następnie do wewnątrz. Odsuwamy ją na bok i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę, żeby wszystko było dobrze zamocowane.

Światłą pozycyjne

Kolejnym punktem będzie wymiana żarówki świateł pozycyjnych. Jest to bardzo łatwa czynność. Na początku standardowo zdejmujemy gumę ochronną w tylnej części reflektora. Następnie wyjmujemy z reflektora oprawkę razem z żarówką. Wystarczy chwycić za złącze elektryczne. Na końcu wyjmujemy ją z oprawki i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Przednie kierunkowskazy

Reklama

Na końcu pozostawiamy przednie kierunkowskazy. W celu wymiany przekręcamy w lewo uchwyt i wyjmujemy żarówkę razem z oprawką. Wciskamy ją i obracamy w lewo. Wyjmujemy i wkładamy w jej miejsce nową. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jak zostało wspomniane na początku tekstu może zdarzyć się tak, że będziemy musieli wymontować przedni reflektor w celu wymiany żarówek. Poniżej przedstawimy opis jak tego dokonać.

Na początku należy zdemontować atrapę przednią czyli tak zwany grill. Odkręcamy dwie śruby po jego boku a następnie ciągniemy górną część do siebie. Wyjmujemy dolne mocowanie grilla (2 po bokach i 1 po środku) i możemy wymontować go całkowicie z auta. Znak VW powinien być wciśnięty do środka. Teraz przechodzimy do demontażu zderzaka. Jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów to musimy wyjąć zaślepkę dyszy ze zderzaka.

Następnie odkręcamy 4 boczne śruby i rozdzielamy zderzak od nadkola. Kolejny krok to wyjęcie kratek ze zderzaka po jego prawej i lewej stronie. Wyjmujemy 4 spinki od dołu zderzaka i wypinamy czujnik temperatury zewnętrznej oraz lampy przeciwmgielne jeśli taki występują. W tym celu musimy odkręcić 3 śruby mocujące i odpiąć złącze z tyłu lampy przeciwmgielnej.

Pozostaje nam wykręcić śrubę po prawej stronie obok kratki i w górnej części zderzaka w miejscu gdzie znajduje się grill. Do zdjęcia zderzaka będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Każda z nich chwyta zderzak po swojej stronie i należy ciągnąć go z wyczuciem do przodu. Teraz możemy zdemontować przedni reflektor. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy go z auta. Możemy swobodnie wymienić żarówki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Światła przeciwmgielne

Pozostajemy przy przedniej części auta i podejmujemy się wymiany w reflektorze świateł przeciwmgielnych. Postępujemy identycznie jak w przypadku demontażu zderzaka. Na początku wypinamy kratki halogenów z zaczepów. Potem odkręcamy trzy śruby mocujące halogen. Sam reflektor wyjmujemy poprzez pociągnięcie go do przodu. Pozostaje nam tylko wypiąć złącze elektryczne w jego tylnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Aby wymienić żarówkę musimy odpiąć zatrzask zabezpieczający. Znajduje się on z tyłu lampy. Zdejmujemy osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Żarówka zaciśnięta jest za pomocą zacisków sprężystych. Odpinamy je z haczyków zabezpieczających i odchylamy. Wyjmujemy żarówkę i w jej miejsce wkładamy nową. Musi być ułożona zgodnie z wycięciami w lampie.

Boczne kierunkowskazy

W kolejnym kroku zajmiemy się wymianą żarówki bocznego kierunkowskazu. Nie należy podważać go śrubokrętem możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru w naszym aucie. Co więcej istnieje duże ryzyko ułamania elementu sprężynującego. W celu wyjęcia wystarczy docisnąć kierunkowskaz i przesunąć go w prawo. Wyjmujemy go z błotnika i demontujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy żarówkę na nową. Wkładamy nową żarówkę do oprawki - wciskamy ją do obudowy. Wkładamy najpierw część z zaczepem. Na końcu wciskamy drugą część na swoje miejsce.

Tylne światło stopu

Przechodzimy do tylnej części naszego auta. Na początku zajmiemy się wymianą żarówki w dodatkowym świetle stopu. W tym celu otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy jej poszycie. W tym celu odkręcamy dwie śrubki i podważamy je z obu stron i wyjmujemy.

Teraz odkręcamy śruby mocujące dodatkowe światło stopu, odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy z samochodu. W celu wymiany żarówki odczepiamy zatrzaski i odpinamy oprawę żarówki od lampy. Pozostaje nam wyjąć przepaloną żarówkę i zamontować nową. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Przechodzimy do wymiany żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

W Volkswagenie Polo IV jest to bardzo łatwe. Wystarczy odkręcić lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Wyjmujemy cała lampkę i odpinamy złącze elektryczne. Wyjmujemy żarówkę rurkową i instalujemy nową.

Trzecie światło hamowania

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika i zdjęcie pokrywy przy tylnej lampie. Następnie odłączamy złącze elektryczne z tyłu lampy. Jest tam także nakrętka w kształcie skrzydełek, którą należy wykręcić. Podciągamy lampę do góry i wysuwamy haki ustalające po jej lewej stronie w miejscu gdzie zrobiła się widoczna przestrzeń. 

Przechodzimy do wymiany żarówek. Na początku trzeba odpiąć zatrzaski i oddzielić korpus od lampy. Przepaloną żarówkę dociskamy i obracamy w lewo. Możemy ją teraz swobodnie wyjąć.  Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Opis powyżej dotyczył nadwozia typu hatchback. Volkswagen wypuścił również inny rodzaj nadwozia typu sedan. Nie jest to odmiana zbyt popularna na naszym rynku ale jest w ofertach sprzedaży. Lampy te są dzielone. Jeden element zamontowany jest w klapie bagażnika a drugi w bocznej części. Zaczynamy od tego drugiego. Najpierw otwieramy tylną klapę i odpinamy do dołu klapę znajdującą się w wyprasce za tylną lampą. Przyciskamy zaczep mocujący korpus do lampy i wyjmujemy go.

Wciskamy przepaloną żarówkę i przekręcamy w lewo. Wyjmujemy ją i w jej miejsce instalujemy nową. Wkładamy ponownie korpus zabezpieczamy go zakładamy klapkę ochronną. Przechodzimy do wymiany żarówek w drugiej części lampy, która znajduje się w klapie bagażnika. Zdejmujemy poszycie, podważamy je śrubokrętem i obracamy oprawkę, w której jest przepalona żarówka.

Wyjmujemy ją i wciskamy żarówkę po czym obracamy ją w prawo. Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    1 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.