Kategorie

Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Kontrola pompy paliwa w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Kontrola pompy paliwa w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Poprawnie działająca pompa paliwa jest bardzo ważna w układzie zasilania. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo dokonać kontroli pompy paliwa w Volkswagenie Bora i Golf IV.

W przypadku pompy paliwa nie ma z góry określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić kontrolę pompy paliwa. Jeżeli wyczuwamy jakieś nieprawidłowości w działaniu układu zasilającego to sprawdzanie powinniśmy zacząć właśnie od pompy. Jest ona zasilana prądem poprzez przekaźnika. Pracuje kiedy silnik jest włączony lub mamy przekręcony kluczyk na zapłon.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana świec zapłonowych

Reklama

Do profesjonalnej kontroli pompy jest niezbędny specjalistyczny sprzęt. Są warsztaty, które trudnią się takimi naprawami, regeneracjami i testowaniem pomp. Jednak podejrzewając usterkę możemy ją zlokalizować sami. Pierwszy krok jaki wykonujemy to sprawdzenie odpowiedniego bezpiecznika. Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej. Lokalizujemy pozycję numer 28 i sprawdzamy bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa.

Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Stajemy przy zbiorniku paliwa a druga osoba przekręca kluczyk na zapłon. W tym momencie powinna być słyszalna praca pompy paliwa. Odgłos powinien być bardzo dobrze słyszalny. Jeżeli nic nie słyszymy to powtarzamy operację. W przypadku dalszego braku efektu najprawdopodobniej pompa nie podaje paliwa. Oto sposób na sprawdzenie.

Pierwszy krok to odpięcie przewodu powrotnego układu wtryskowego lub doprowadzającego paliwo do silnika. Po jego zdjęciu od razu powinno wypłynąć paliwo (w małych ilościach). Co więcej efekt taki jest widoczny nawet przy wyłączonym silniku. Wywołane jest to pewnym ciśnieniem panującym w układzie. Wypięty przewód wkładamy do pustego naczynia. W przypadku braku śladu paliwa, druga osoba musi przekręcić kilka razy rozrusznikiem.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu hamulcowego

Reklama

Jeżeli w dalszym ciągu nie ma śladów paliwa przystępujemy do kolejnych działań. Proponujemy sprawdzić czy do pompy dochodzi jakikolwiek prąd. W tym celu musimy się do niej dostać. Znajduje się ona w bagażniku pod wykładziną. Po wyjęciu jej zobaczymy pokrywę. Wykręcamy ją i mamy dostęp do pompy. Wypinamy wtyk i zaczynamy pomiar. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz. Podłączamy go pod zewnętrzne styki. Druga osoba włącza rozrusznik. Napięcie na mierniku powinno wskazywać wartość identyczną jak dla akumulatora.

Stwierdzając brak jakiegokolwiek napięcia, najprawdopodobniej są dwie przyczyny. Możemy podejrzewać, że mamy uszkodzony przekaźnik. Chcąc się ku temu upewnić należy przeprowadzić krótki test. Na początku lokalizujemy skrzynkę bezpieczników. Znajduje się ona po lewej stronie deski rozdzielczej. Teraz wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa. Ulokowany jest ona na pozycji 28.

Podłączamy próbnik diodowy do masy (jest praktycznie wszędzie) i do jednego ze styków złącza bezpiecznika. Po stronie kierowcy pod deską rozdzielczą znajduje się półka, którą należy wymontować. W ten sposób będzie nam łatwiej dostać się do instalacji elektrycznej. Przystępujemy do wykonania testu. Włączamy rozrusznik i dokładnie nasłuchujemy wszystkich dźwięków.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

Znajduje się tam przekaźnik J17, który powinien się włączyć. W tym samym czasie obserwujemy lampkę kontrolną miernika, również powinna rozbłysnąć. W przypadku kiedy przekaźnik działa a dioda się nie świeci podłączamy go pod drugi styk bezpiecznika. Jeżeli nadal nie ma żadnego efektu to sprawdzamy połączenia. Kontrolujemy niebieski przewód pomiędzy stykiem 23 i znanym nam bezpiecznikiem 28. Wspomniany styk (23) znajduje się w 4 rzędzie przekaźników. W przypadku braku jakichkolwiek nieprawidłowości, należy wymienić przekaźnik.

Drugi wariant jest taki, że miernik podaje prawidłowe napięcie jednak pompa nadal wykazuje brak jakiejkolwiek reakcji. W takim wypadku jest konieczne jej wymontowanie.

Przechodzimy do demontażu pompy. Na początku musimy wymontować jej pokrywę trzymającą. W serwisie służy do tego specjalne narzędzie. Jak wiadomo nie każdy ma dostęp do tego przyrządu. Posłużymy się młotkiem i kawałkiem drewna.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Pozostaje nam ostatni punkt kontrolny po zdjęciu tego mocowania. Sprawdzamy dokładnie przewody elektryczne między pokrywą i pompą. W przypadku braku stwierdzenia nieprawidłowości musimy dalej kontynuować demontaż pompy. Pamiętajmy, że zbiornik powinien być napełniony do max. 25% swojej nominalnej objętości. Odłączamy przewód masowy od akumulatora, wyjmujemy wykładzinę z bagażnika i odkręcamy pokrywę zabezpieczającą pompę.

Odłączamy przewód doprowadzający i odprowadzający i wyjmujemy złącze elektryczne. Teraz odkręcamy nakrętkę uderzając w nią młotkiem poprzez kawałek drewna. Pod pokrywą pompy znajduje się złącze elektryczne od czujnika poziomu paliwa, które rozpinamy. Na pokrywie znajduje się przewód powrotny paliwa. Ściskamy zacisk sprężysty i zdejmujemy go.

Następnie obracamy w lewo o 15 stopni wewnętrzną część obudowy pompy i wyjmujemy ją ze zbiornika. Potrzebny jest do tego specjalny klucz do pomp. Do kupienia w serwisach aukcyjnych, jednak cena to wydatek około 70 złotych w górę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zastosowaniu nowych uszczelek.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    28 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?