reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy silnika warto przyjrzeć się układowi wtryskowemu. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu wtryskowego w Volkswagenie Golf IV i Bora.

Pierwszy krok to odpięcie wszystkich złączy z wtryskiwaczy. Robimy to w taki sam sposób jak został opisany powyżej. W dalszym działaniu będzie nam potrzebny omomierz lub miernik uniwersalny. Ten drugi można kupić już za kilka złotych w hipermarkecie lub sklepie elektronicznym. W wyjętym wtyku widoczne są dwa złącza, które znajdują się obok siebie. Podłączamy pod nie przyrząd pomiarowy i odczytujemy wartość.

Wynik jest uzależniony od wersji silnikowej jaką posiadamy. W silnikach typu AQA i ARZ wartość ta powinna być z zakresu 12- 17 Ω. W silnikach typu AGN i AGU 12 - 15Ω. Warto zaznaczyć, że takie wartości są przy temperaturze 20 stopni. Jeżeli silnik jest rozgrzany to dane wartości zwiększą się o ok. 4 - 6Ω. W przypadku kiedy pomiar jest w innym zakresie, praktycznie niezbliżonym do nominalnego wszystko wskazuje na to, że będzie potrzebna wymiana wtryskiwacza.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana filtra paliwa

Jeżeli będzie wymagana taka wymiana należy postępować zgodnie z poniższa instrukcją. Przedstawiona metoda dotyczy silnika 1.8. W pozostałych wersjach silnikowych sposób postępowania jest podobny. Na początku zdejmujemy osłonę silnika. Następnie otwieramy pokrywę wlewu paliwa w celu redukcji ciśnienia w całym układzie. Teraz zdejmujemy przewód elastyczny (podciśnieniowy) i wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego na zaworze regulacji kolektora dolotowego.

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy śruby mocujące dolną i górną część kolektora dolotowego. Następnie odchylamy jego górną część. Możliwy jest wyciek paliwa, dlatego warto mieć przy sobie kilka szmat. Przyglądamy się dokładnie kolektorowi. Na jego końcu znajduje się regulator ciśnienia paliwa, zdejmujemy z niego elastyczny przewód (podciśnieniowy). Na końcu odpinamy przewód doprowadzający paliwo z drugiego końca kolektora.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Teraz demontujemy wtyczki złącza elektrycznego wtryskiwacz i czujnika Halla. Następnie odłączamy kolektor paliwa od rury dolotowej i wyjmujemy go razem z wtryskiwaczami. Zdejmujemy zaciski trzymające wtryskiwacze do kolektora i wyjmujemy je z niego. Nie powinno być problemów, ponieważ są mocowane na wcisk. Możemy teraz montować nowy wtryskiwacz.

Pamiętajmy o użyciu nowych pierścieni uszczelniających. Wtryskiwacz wciskamy pionowo aż wyczujemy opór. Na końcu zabezpieczamy go zaciskiem. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama