reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra B: wymiana oleju silnikowego

Opel Vectra B: wymiana oleju silnikowego

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej silnikowy w Oplu Vectra B. Cała operacja nie jest trudna i bez trudności wykonamy ją we własnym zakresie.

Wymianę oleju silnikowego w Oplu Vectrze B zalecamy wykonać co roku o tej samej porze. Jeżeli robimy większe przebiegu w granicach 30 000 rocznie wówczas należy robić to 2 razy do roku. Koszt zakupu oleju jest zależny od tego jaki był wcześniej zalany (proponujemy użyć tego samego) oraz od marki. Jeśli chodzi o filtr to standardowo jest to wydatek około 20 – 30 złotych. Do przeprowadzenia wymiany będą nam potrzebne następujące narzędzia i materiały eksploatacyjne:

Zobacz też: Opel Vectra B: kontrola skrzyni biegów

  • Podnośnik (samochodowy, warsztatowy) lub kanał rewizyjny
  • Klucz taśmowy do filtrów (1.6, 2.0, 2.5 oraz 1.7 Diesel)
  • Klucze nasadowe
  • Torx 40
  • Naczynie o pojemności do 6 litrów
  • Nowy filtr oleju
  • Nowy olej
  • Miedziany pierścień uszczelniający

Zobacz też: Czy można i czy warto stosować olej silnikowy lepszej klasy niż zaleca producent pojazdu?

Na początku musimy dobrze rozgrzać silnik. W tym celu udajemy się na jazdę próbną. Prowadzimy ją do momentu aż wskazówka informująca o temperaturze płynu chłodniczego osiągnie swój nominalny zakres. Po powrocie unosimy samochód. Możemy to zrobić za pomocą podnośnika warsztatowego lub typu „żaba” i użyć dodatkowo podstawek. Wygodnym rozwiązaniem jest również skorzystanie z kanału. Pamiętajmy, że bez znaczenia, który wariant wybierzemy należy zachować dużą ostrożność (największą przy standardowym podnośniku).

Teraz podkładamy puste naczynie pod miskę olejową i wykręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo ostrożnie, rozgrzany olej może doprowadzić do poparzenia. Jeżeli w oleju znajduje się duża ilość metalowych opiłków może to świadczyć o nadmiernym zużyciu części silnika. Decydując się na naprawę należy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu kanałów i przewodów olejowych. Na końcu wkręcamy korek spustowy używając nowego pierścienia uszczelniającego.

Przechodzimy do wymiany filtru. W wymienionych na początku artykułu silnikach używamy klucza do filtrów lub wbijamy w niego śrubokręt i przekręcamy. Nakładamy olej na gumowy pierścień uszczelniający i przykręcamy filtr ręcznie. Kiedy dotknie kadłuba silnika dokręcamy go jeszcze o ½ obrotu. W silnikach z wkładką papierową odkręcamy pokrywę za pomocą klucza nasadowego i wyjmujemy filtr.

Zobacz też: Czy oleje silnikowe i przekładniowe można mieszać?

Montujemy nowy i przykręcamy pokrywę stosując nową uszczelkę. Przechodzimy do zalania silnika nowym olejem. Poniżej znajdują się wytyczne co do ilości potrzebnego oleju:

Silniki benzynowe

  • Silniki 1.6 – 3.5L
  • Silnik X18XE – 5.0L
  • Silnik X18XE1, Z18XE – 4.3L
  • Silnik X20XEV, Z22SE – 5L
  • Silnik X25XE – 4.5L
  • Silnik Y26SE – 4.4L

Silniki Diesla

  • X17DT – 5L
  • Pozostałe Diesle – 5.5L
reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Mikołajewski

prawnik, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama