reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW E39: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

BMW E39: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Sprawne zawieszenie znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić kontrolę zawieszenia w BMW serii 5 E39.

Na początku przestawimy plan naszego działania sprawdzającego zawieszenie w BMW Serii 5 E39. Zaczniemy od sprawdzenia przegubów drążków kierowniczych. Skontrolujemy ewentualne luzy, zamocowania i osłony ochronne. Następnie sprawdzimy przeguby wahaczy oraz układ kierowniczy. Na koniec zostawimy wspomaganie układu kierowniczego. Sprawdzimy szczelność, poziom oleju oraz wszystkie przewody i połączenia.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Możemy skorzystać z platformy warsztatowej, kanału lub podnośnika tradycyjnego wraz z „kobyłkami”. Z każdej strony sprawdzamy osłony czy nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Szukamy również ewentualnych śladów smaru i oleju. Jeżeli jedna z nich będzie uszkodzona należy wymienić ją na nową.

Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?

Teraz przystępujemy do sprawdzenia luzu w układzie kierowniczym. Ustawiamy koła do jazdy na wprost, otwieramy okno i przez nie zaczynamy kręcić kierownicą. Luz nie powinien być większy jak 25mm (bez poruszenia kołami). W przypadku widocznie większej różnicy musimy sprawdzić drążki oraz samą przekładnie kierowniczą. Chwytamy za drążki oburącz i silnie poruszamy. Przeguby nie powinny mieć jakiegokolwiek luzu.

Na końcu przeprowadzamy kontrolę poziomu oleju w układzie wspomagania. Przed tym warto się zaopatrzyć w olej ATF z oznaczeniem Dexron II. Najlepiej wybrać się do autoryzowanej stacji obsługi i zakupić rekomendowany przez serwisantów. Nie ma szczególnych wymogów, co do kontroli poziomu oleju. Może być zimny lub rozgrzany.

Odkręcamy pokrywę zbiorniczka układu wspomagania, wycieramy wskaźnik i ponownie wkładamy. Poziom oleju musi znajdować się pomiędzy znakami na bagnecie pomiarowym. W razie potrzeby uzupełniamy do odpowiedniego stanu. Pamiętajmy, że używamy tylko świeżego oleju pozbawionego jakichkolwiek zabrudzeń. Uruchamiamy silnik i dolewamy oleju o ile będzie to wskazane.

Zobacz też: Czy tańsze zamienniki części samochodowych są gorsze?

Przystępujemy do odpowietrzenia układu. Na uruchomiony silniku obracamy kilkakrotnie kierownicę w obie strony do oporu. Spowoduje to automatyczne odpowietrzenie. Wyłączamy silnik i obserwujemy stan płynu dopuszczalne jest przekroczenie poziomu „MAX” o ok. 5mm. Jeżeli nie mamy żadnych podejrzeń, co do wadliwej pracy układu, zakręcamy korek.

Jak widać cała operacja nie jest trudna i można ją z powodzeniem wykonać samemu. Pamiętajmy, że regularne przeglądy BMW Serii 5 E39 znacznie ograniczą ilość nieoczekiwanych awarii. Polecamy wykonywać je, co 10 000km.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego w BMW E39. fot. moto.wieszjak.pl
Przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego w BMW E39. fot. moto.wieszjak.pl

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny, wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych sp.k. Specjalizuje się w prawie IT i nowych technologii, ma bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców związanych z e-commerce, doradza m.in. spółkom zajmującym się marketingiem internetowym, przygotowuje umowy dotyczące SEO/SEM, reklamy RTB, prawa autorskiego w Internecie. Wspiera przedsiębiorców internetowych, a zwłaszcza portale w sprawach związanych z odpowiedzialnością za cudze treści. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych dotyczących problematyki prawa autorskiego, Internetu oraz prawa gospodarczego. Brał udział w projekcie na zlecenie Komisji Europejskiej, Study on Liability of Internet Intermediaries, który dotyczył dyrektywy o handlu elektronicznym. Pełnomocnik ds. Legislacji Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama