REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.

Na samym początku należy wspomnieć, że do prawidłowego wykonania tego zadania będzie nam potrzebne specjalne narzędzie do popychaczy zaworów. Koszt takiego klucza waha się od 50 do 100zł w zależności od miejsca, w którym dokonamy zakupu. Taki przegląd zaleca się wykonać, co 100 000 km lub nie rzadziej, niż co 4 lata. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to odłączyć akumulator.

REKLAMA

Zobacz też:  Zawory silnika spalinowego

Następnie demontujemy przewody wysokiego napięcia. Należy dokładnie rozeznać się, co będzie nam przeszkadzało podczas pracy. Musimy wymontować wszystkie elementy, które mogą nam przeszkodzić w wymontowaniu pokrywy głowicy. Teraz za pomocą sprężonego powietrza, odkurzacza lub pompki rowerowej czyścimy okolice montażu świec zapłonowych. Po wykonaniu tej czynności wykręcamy je.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Teraz możemy swobodnie wykręcić pokrywę głowicy. Kolejnym krokiem jest ustawienie tłoku pierwszego cylindra w górnym położeniu, Mierzymy luz zaworów wylotowych na pierwszym i trzecim cylindrze. Jednocześnie mierzymy luzy zaworów dolotowych pierwszego i drugiego cylindra. W momencie, kiedy ustawimy tłok czwartego cylindra w górnym położeniu, mierzymy luz zaworów wylotowych drugiego i czwartego cylindra oraz dolotowych trzeciego i czwartego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawidłowe wartości luzów zaworowych: Toyota Corolla E10

• Zawory dolotowe – od 0,15 do 0,25 mm
• Zawory wylotowe
- silnik 1.3 od 0,31 do 0,41 mm
- silnik 1.6 i 1.8 od 0,25 do 0,35 mm

Po wykonaniu wszystkich pomiarów obracamy koło wałka rozrządu tak, żeby garb krzywki ponad pierwszym zaworem, który będzie regulowany był skierowany do góry od podkładki regulacyjnej. Następnie ustawiamy wycięcie w popychaczu zaworu w kierunku świec zapłonowych. W tym momencie będzie nam potrzebne narzędzie, o którym wspominaliśmy na początku artykułu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Za pomocą specjalnego narzędzie naciskamy popychacz zaworu. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie. Dłuższa szczęka narzędzia powinna być oparta na dolnej krawędzi popychaczy zaworów natomiast dolna, krótszą szczęką na górnej krawędzi tego samego popychacza. Teraz naciskamy popychacz zaworu za pomocą rączek narzędzia. Wyjmujemy podkładkę za pomocą śrubokręta, mierzymy ją i dobieramy inną o odpowiedniej grubości.

Dostępne są o wzroście, co 0.05mm, więc możemy dokładnie dobrać. Montujemy nową podkładkę i ustawiamy popychacz na swoje miejsce. Podobnie postępujemy z kolejnymi zaworami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA