REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: kontrola i wymiana pasków klinowych

Robert Kuśpiel
Kontrola pasków napędowych w Toyocie Corolli E10.
Kontrola pasków napędowych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna kontrola pasków klinowych (razem z ich wymianą) zmniejsza ryzyko niespodziewanej awarii. W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić kontrolę/wymianę paska klinowego w Toyocie Corolli E10.

Przegląd pasków w Toyota Corolla należy przeprowadzać, co 24 tyś, lecz nie rzadziej niż 12 miesięcy. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. Pasek alternatora, pompy wspomagania, sprężarki klimatyzacji znajdują się po prawej stronie silnika. Prawidłowa praca silnika zależy od dobrego naciągu paska alternatora. Ulega on dużym naprężeniom i z czasem traci swoje właściwości.

REKLAMA

Liczba pasków, które występują w aucie zależy od wersji wyposażenia. Jeden pasek przekazuje napęd z wału korbowego na pompę wody i alternator. W przypadku klimatyzacji i pompy wspomagania występuje jeden wspólny lub dwa oddzielne paski. Otwieramy maskę i przystępujemy do kontroli. Sprawdzamy czy nie ma widocznych pęknięć, przetarć na krawędziach paska i jego powierzchni.

Zobacz też: Jak uruchamiać silnik w czasie dużych upałów?

REKLAMA

Prawidłowy naciąg sprawdza się mierząc ugięcie w połowie odległości pomiędzy kołami pasowymi. Za pomocą kciuka naciskamy mocno w miejscu zamierzonego pomiaru i mierzymy ugięcie za pomocą linijki. W przypadku, kiedy odległość między kołami wynosi od 17,9 do 28cm to pasek powinien się ugiąć o 6,25mm. Jeżeli odległość jest z przedziału od 30,5 do 40,6 cm, pasek powinien ugiąć się o 1.3cm.

Przechodzimy do regulacji paska naciągu. Stosowane są dwie metody w zależności od konfiguracji auta. Jeśli chodzi o pasek alternatora, tutaj regulacja jest taka sama w każdym modelu. Odbywa się poprzez śruby mocujące i regulacyjno – blokujące. W przypadku pozostałych pasków możliwa jest regulacja za pomocą nakrętki blokującej i śrub regulacyjnych oraz przy pompie wspomagania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?

W tym drugim przypadku należy poluzować śrubę regulacyjną, która zabezpiecza pompę i obrócić ją (od silnika w celu naciągnięcia i do silnika w celu poluzowania. Powtarzamy tą operację do momentu aż stwierdzimy, że naciąg jest odpowiedni. Na koniec dokręcamy śrubę. Przy wymianie pasków postępujemy podobnie. Luzujemy go i zsuwamy z koła. Należy pamiętać, że najlepiej wymieniać paski parami.

Po montażu sprawdzamy dokładnie poprawność zamontowania. Nie jest dopuszczalne, żeby ocierał o coś podczas pracy. Kiedy mamy pewność, że przeprowadziliśmy poprawnie montaż, przechodzimy do ustawienia odpowiedniego naciągu. Robimy to sposobem, który został zaprezentowany w tym artykule. Koszt pasków nie powinien przekroczyć 100zł. Wszystko zależy od tego, na jaką firmę się zdecydujemy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA