reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Podłoga w garażu - jaką wybrać podłogę do garażu?

Podłoga w garażu - jaką wybrać podłogę do garażu?

Wybór odpowiedniej podłogi do garażu ma kluczowe znaczenie dla estetyki pomieszczenia i wygody użytkowania. Ważne, by podłoga garażowa była łatwa w czyszczeniu oraz odporna na działanie płynów eksploatacyjnych samochodu.

Posadzka do garażu powinna być odporna na działanie czynników mechanicznych i chemicznych. Z pojazdu czasami wylewa się olej, płyn hamulcowy czy paliwo, które trudno usunąć. Ważne jest również, aby podłoże nie poddawało się wpływowi obciążeń dynamicznych na przykład upadających narzędzi. Wysokiej jakości podłoga zapobiega też pyleniu i wnikaniu cieczy.

Zobacz też: Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego

Podłoga do garażu - beton i co dalej?

Beton jest najpopularniejszym materiałem stosowanym do wykonywania podłóg przemysłowych i często stosowany w przypadku garaży. Zbrojona wylewka betonowa jest podłożem, które o ile zostanie starannie wykonane oraz odpowiednio wygładzone i zaimpregnowane, może służyć samodzielnie. Zwykle jednak układa się na nim posadzkę, bo w surowej formie narażona jest na szybką degradację, pylenie, wycieranie i nasiąkanie cieczami. Wśród metod ochrony powierzchni podłóg betonowych często stosuje się zatarcie materiałem mineralnym oraz zabezpieczenie polimerowymi posadzkami przemysłowymi.

Zobacz też: Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podłoga do garażu - nawierzchnie polimerowe

Posadzki polimerowe charakteryzują się wysoką wytrzymałością, twardością, elastycznością, szczelnością oraz estetycznym wyglądem. Do nawierzchni polimerowych zaliczane są posadzki epoksydowe, poliuretanowe i epoksydowo-poliuretanowe, które w zależności od naszego wyboru, mogą zawierać np. barwne wypełnienie kwarcowe lub posiadać właściwości antyelektrostatyczne. Posadzki polimerowe odporne są na działanie chemikaliów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Nawierzchnia taka nadaje się do warsztatu samochodowego, stacji serwisowej, garażu czy myjni. Może też zostać wykonana jako antypoślizgowa. Ważną zaletą takiego systemu jest jego izolacyjność (brak fug między płytkami, którymi mogłaby przeciekać woda, olej lub inne substancje, powodujące przyspieszoną degradację podłoża betonowego). – Takich właściwości nie posiadają płytki ceramiczne. Dodatkowo, samorozlewną posadzkę żywiczną łatwo wykonać wokół kanału w garażu lub słupów podnośników, gdzie w przypadku ceramiki konieczne jest jej docinanie – dodaje Janusz Kornaś, ekspert z firmy Megachemie R&T SA . Płytka ceramiczna nie jest w stanie także wytrzymać upadku ciężkich narzędzi – łatwo może ulec pęknięciu, powodując, że na podłodze powstanie nam efekt tzw. „mozaiki”, który z czasem doprowadzi do jej całkowitego zniszczenia i odspojenia.

Zobacz też: Peugeot 308: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Podłoga w garażu z systemem cienkowarstwowej posadzki epoksydowej
Podłoga w garażu z systemem cienkowarstwowej posadzki epoksydowej

Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 202169.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Kijaczko

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama