REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego auto gaśnie? Co mogło się popsuć?

Max Trela
Sprawdź czujnik temperatury, jeżeli masz problem z odpaleniem auta.
Sprawdź czujnik temperatury, jeżeli masz problem z odpaleniem auta.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik odpala, ale nie trzyma obrotów, krztusi się i gaśnie, gdy zdejmiemy nogę z gazu – znane objawy? To oznacza, że do cylindra trafia zła porcja paliwa, ewentualnie (w silnikach benzynowych) nie ma iskry. Co się mogło zepsuć?

Temperatura pod stałą kontrolą

Najczęstszą awarią powodującą problemy z odpalaniem i nierówną pracę zimnego silnika (choć niekoniecznie tylko zimnego) jest zepsuty czujnik temperatury. W najprostszych silnikach jest on tylko jeden, ale w jednostkach najnowszej generacji jest ich co najmniej kilka. Niezależnie mierzą temperaturę cieczy chłodzącej i powietrza zasysanego.

REKLAMA

Awaria któregokolwiek z nich może powodować przekazywanie błędnych danych do komputera sterującego silnikiem, przez co może on źle dobierać dawki paliwa lub moment zapłonu.

Zobacz też: Jak zabezpieczyć auto przed kradzieżą?

Gdzie uciekł prąd?

REKLAMA

W przypadku silników benzynowych za przerywanie, gaśnięcie i nierówną pracę silnika może też odpowiadać uszkodzenie w systemie zapłonowym. Pierwszy element, który mógł się uszkodzić to świeca. Nawet te najdroższe, irydowe, potrafią bez ostrzeżenia się zepsuć i skra przebija do masy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugie w kolejce są kable wysokiego napięcia. Jeśli osadzi się na nich brud, który zawilgotnieje, wtedy mogą wystąpić przebicia. Podobnie z cewką (cewkami) zapłonową, która wybitnie nie lubi wilgoci.

Zobacz też: Na czym polega kodowanie pompowtryskiwaczy?

W nowoczesnych silnikach benzynowych nie ma już kabli i dużych cewek, są natomiast „cewko-fajki” na każdej świecy. Te części psują się rzadko, ale pierwszy objaw niedomagania to właśnie pływające wolne obroty na rozgrzanym silniku.

Woda narobiła szkód

Przerywana praca silnika może być spowodowana również problemami z dostarczeniem paliwa do cylindrów.

Zarówno olej napędowy, jak i benzyna, nie lubią niskich temperatur. W pierwszym przypadku może wytrącać się parafina, która zacznie zatykać filtr paliwa, w drugim najgroźniejsza jest woda, która zamarzając blokuje przewody paliwowe lub zmniejsza ich przekrój.

Zobacz też: Czym różnią się silniki OHC od OHV i SOHC od DOHC?

To właśnie dlatego w zimie warto zawsze tankować do pełna. Wtedy do paku dostaje się mniej powietrza z parą wodną. „Dieslowcy” powinni oglądać prognozę pogody, a gdy temperatury mają spaść poniżej minus 15 stopni Celsjusza, warto dolać do baku środek obniżający temperaturę wytrącania się parafiny.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA