REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook
Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook
Hankook
Hankook

REKLAMA

REKLAMA

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook - „Technotrac” jest zlokalizowany w Ivalo, w Finlandii. miejscowość jest położona ok 300 km na północ od koła podbiegunowego.

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook 

Firma Hankook, producent opon klasy premium, dokonała oficjalnego otwarcia własnego ośrodka testów opon zimowych „Technotrac” w Ivalo w Finlandii, położonego około 300 km na północ od koła podbiegunowego. Wybudowanie ośrodka zlecono fińskiej spółce Test World Oy pod koniec 2015 r. Otwarcie ośrodka oznacza, że zimowe opony firmy Hankook przeznaczone na rynek europejski nie tylko będą opracowywane i produkowane w Europie, ale również testowane w rzeczywistych warunkach zimowych panujących na kontynencie.

REKLAMA

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook

Hankook

Hankook

Odwiedź nasz serwis z poradami dotyczącymi eksploatacji opon

„Europa jest jednym z największych i najważniejszych rynków firmy Hankook na świecie. Dlatego też mocno zaangażowaliśmy się w stworzenie infrastruktury umożliwiającej prowadzenie regionalnych prac rozwojowych”, wyjaśnia Ho-Youl Pae, dyrektor Hankook Tire Europe. „Jesteśmy dumni z tego, że nie tylko opony letnie, ale również zimowe, które także są produkowane w Europie, mogą być tutaj testowane w idealnych warunkach, co pozwala na ich dokładne dostosowanie do najczęściej występujących warunków drogowych i pogodowych oraz reagowanie na wymagania rynku. Dzięki własnemu ośrodkowi testów opon zimowych możemy umocnić naszą pozycję jednego z wiodących producentów ogumienia w Europie”.

Nowy ośrodek testów ma tzw. tory płaskie, które są wykorzystywane do testowania hamowania, przyczepności i stabilności bocznej na śniegu i lodzie, a także dwa tory do jazdy po śniegu przeznaczone do subiektywnej oceny opon, które zostały specjalnie dostosowane do potrzeb największych niemieckich producentów samochodów. Placówka ma również doskonałą infrastrukturę, obejmującą biura i sale konferencyjne, a także najnowocześniejsze warsztaty oraz duży magazyn chłodniczy. Stabilne i długotrwałe warunki zimowe w Ivalo były jednym z czynników, które wpłynęły na decyzję o wybudowaniu najbardziej oddalonej na północ placówki prowadzącej testy opon zimowych na świecie właśnie w tym miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak przeprowadzane są testy opon?

Firma Hankook od lat intensywnie inwestuje w prace badawczo-rozwojowe. „Już pięć procent pracowników firmy Hankook na całym świecie pracuje w obszarze badań i rozwoju. Łącznie jest to ponad 1000 osób”, mówi dr Hyung Nam Kim, dyrektor ds. globalnego rozwoju w Hankook. W październiku producent opon otworzył swój futurystyczny ośrodek badań i rozwoju „Hankook Technodome” w Daejeon w Korei Południowej. Firma zamierza w nim opracowywać innowacyjne technologie, które zapewnią jej pozycję jednej z wiodących światowych marek. „Technodome” stanowi centrum globalnej infrastruktury badawczo-rozwojowej firmy Hankook i łączy nie tylko regionalne ośrodki techniczne ATC (Amerykańskie Centrum Techniczne), CTC (Chińskie Centrum Techniczne), JTC (Japońskie Centrum Techniczne) i Europejskie Centrum Techniczne (ETC) w Hanowerze w Niemczech, ale także nową placówkę testującą opony zimowe w Finlandii. „Powstanie takich obiektów badawczych jak Technotrac Ivalo stanowi istotny i logiczny pierwszy krok w kierunku zapewnienia możliwości samodzielnego testowania przyszłych innowacyjnych technologii związanych z produkcją opon, które są opracowywane w Hankook Technodome”, dodaje dr Kim.

 

Od momentu otwarcia ETC w Hanowerze w 1997 r. firma Hankook rozszerzyła zakres prowadzonych projektów badawczych w Europie, dzięki czemu dziś jest jednym z głównych dostawców dla wielu producentów samochodów klasy premium, obejmujących najlepsze marki takie jak Audi, BMW, MAN, samochody i ciężarówki Mercedes Benz, MINI, Porsche, Scania i VW. „Nasze opony z segmentu Ultra-High-Performance Hankook Ventus S1 evo² SUV z technologią Sound Absorber® zostały ostatnio wybrane przez markę Audi do modeli Q7 i SQ7. Nieustanny rozwój naszej działalności w obszarze oryginalnego wyposażenia wymaga jednoczesnego rozszerzania możliwości testowania, które zapewnia Technotrac Ivalo. Teraz, gdy spełniono niezbędne wymogimamy nadzieję na znaczną poprawę skuteczności naszych planów w zakresie badań i rozwoju”, mówi Dipl.-Ing. Klaus Krause, dyrektor Europejskiego Centrum Technicznego, które będzie koordynowało testy prowadzone w Technotrac Ivalo.

Źródło: Materiały prasowe Hankook

Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook
Hankook
Hankook
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA