reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opony i felgi > Jak zdjąć oponę z felgi?

Jak zdjąć oponę z felgi?

W obecnych czasach nie praktykuje się samodzielnego naprawiania uszkodzonych opon. Liczne wyspecjalizowane warsztaty wulkanizacyjne zrobią to szybko, solidnie i tanio.

Pechowy kierowca może doświadczyć jednak bardzo przykrego zdarzenia, jakim jest „złapanie gumy” w dwóch kołach jednocześnie lub w krótkich odstępach czasu po sobie. Jedno z kół można zastąpić zapasowym. Do drugiego trzeba włożyć dętkę, aby dojechać do najbliższego wulkanizatora. Aby tego dokonać, trzeba zsunąć poza obrzeże felgi jedną ze stron opony, a potem usunąć wentyl z felgi – zastąpi go wentyl połączony na stałe z dętką. Do zsunięcia krawędzi opony poza obrzeże felgi konieczne są dwie łyżki do opon. Nie można zastąpić ich nawet największymi wkrętakami i podobnymi przedmiotami. Ich ostre krawędzie uszkodzą obrzeże bezdętkowej opony i już nigdy nie będzie ona mogła być używana bez dętki.

Zobacz również: Czy letnie opony lepiej hamują od zimowych?

Opona jest zwykle bardzo silnie przyklejona do felgi i nawet skakanie po niej nie pozwoli na jej odklejenie i zepchnięcie do szerszej części felgi. Konieczny jest tu pewien trick. Niezbędny będzie podnośnik, używany do podnoszenia samochodu. Należy go wsunąć na właściwe miejsce w karoserii, a następnie skręcić tak mocno, aby jego stopa znalazła się nad powierzchnią drogi nieco wyżej, niż wynosi szerokość uszkodzonej opony. Teraz należy podsunąć koło pod stopę podnośnika i opuścić ją na oponę jak najbliżej krawędzi felgi.

Zobacz również: Kiedy opona nie nadaje się do naprawy?

Kolejne czynności będą identyczne, jak przy podnoszeniu samochodu. Stopa podnośnika, obciążona sporą częścią masy samochodu w końcu zepchnie krawędź opony do szerszej części felgi, zwykle z dość głośnym hukiem. Czasami trzeba czynność powtórzyć w kilku miejscach obrzeża opony, gdy nie chce się ona odkleić za pierwszym razem. Teraz należy wyciągnąć koło spod samochodu i przy pomocy łyżek do opon „wyłuskać” całą krawędź opony poza krawędź felgi. Teraz pozostaje już tylko włożenie dętki do opony, wsunięcie wentyla w odpowiedni otwór w feldze, włożenie krawędzi opony  z powrotem na miejsce przy pomocy łyżek i napompowanie koła do właściwego ciśnienia. Należy zwrócić uwagę, aby krawędź opony nie przycisnęła w żadnym miejscu dętki do felgi.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

W obecnych czasach nie praktykuje się samodzielnego naprawiania uszkodzonych opon.
W obecnych czasach nie praktykuje się samodzielnego naprawiania uszkodzonych opon.

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych

OPZZ jest reprezentatywną organizacją pracowniczą w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego, konsekwentnie dążącą do realizacji w Polsce fundamentalnych zasad: wolności, równości, solidaryzmu społecznego, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości społecznej, a także – pozbawionego jakichkolwiek wykluczeń – prawa do godnego życia, godnej pracy i płacy oraz godnej emerytury.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama