reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Downsizing: wady i zalety niskiej pojemności silnika

Downsizing: wady i zalety niskiej pojemności silnika

Downsizing: wady i zalety? A więc dziś powiemy czemu mała pojemność i duża moc są korzystne, a czemu mają też kilka mniej pozytywnych cech.

Downsizing: co to jest?

Czym jest downsizing? To nic innego jak redukowanie pojemności silników i redukowanie ilości cylindrów. Cel takiego działania jest prosty. Chodzi o stworzenie jednostek napędowych, które staną się bardziej oszczędne, a co za tym idzie łatwiej im będzie spełnić coraz bardziej restrykcyjne wymogi emisyjne. Jak jednak sprawić, że proces będzie się odbywać bez straty dla możliwości auta i mocy? Producenci mają sposoby. Uzupełniają jednostki napędowe doładowaniem czy bezpośrednim wtryskiem. Skutek? Dziś benzyniaki posiadają równie zaawansowaną aparaturę co nowoczesne diesle.

Zalety downsizingu:

  • redukcja zapotrzebowania na paliwo silników,
    • motory stały się o jakieś 2 - 3 litry oszczędniejsze,
  • emisja mniejszej ilości zanieczyszczeń z układu wydechowego,
    • silniki spełniają bardziej restrykcyjne wymogi emisyjne,
  • redukcja obciążenia auta,
    • mniejszy silnik mniej waży,
  • zwiększenie przestrzeni w kabinie,
    • mniejszy silnik zajmuje mniej miejsca w kubaturze auta,
  • mniejsze obciążenia związane z serwisowaniem,
    • mniejszy silnik mieści np. mniejszą ilość oleju,
  • mniejsze obciążenia związane z wykupem polisy OC,
    • mniejsza pojemność oznacza niższą stawkę.

Wady downsizingu:

  • działają na nie wyższe temperatury, ciśnienia i obciążenia,
    • to może mieć wpływ na trwałość tych silników,
  • bardziej skomplikowany osprzęt generuje wyższe koszty ewentualnych napraw,
  • w przypadku silników 3-cylindrowych dochodzi ograniczony komfort akustyczny pracy,
  • mniejsze silniki są oszczędniejsze, ale przy spokojnej jeździe.

Przykłady silników downsizingowanych:

Przykładów silników downsizingowanych tak naprawdę dziś nie brakuje. Kierowca może otworzyć ofertę praktycznie dowolnej marki i znajdzie w niej motor o niskiej pojemności oraz dużej mocy.

  • 1.0 TSI Grupa Volkswagena,
  • 1.0 EcoBoost Ford,
  • 0.9 TCe Renault,
  • 0.9 TwinAir Fiat,
  • 1.0 Turbo SIDI Opel,
  • 1.0 DIG-T Nissan,
  • 1.0 i-VTEC Turbo Honda.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Downsizing: wady i zalety niskiej pojemności silnika
Downsizing: wady i zalety niskiej pojemności silnika

Rozliczamy najem. Przykłady, wypełnione druki24.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Ekspert w dziedzinie ociepleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama