reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Passat W8: silnik marzeń czy z koszmarów?

Passat W8: silnik marzeń czy z koszmarów?

Volkswagen jest uznanym producentem samochodów popularnych. Mimo wszystko firma ma w swojej historii kilka wersji, które spokojnie można nazwać abstrakcyjnymi. Przykład? Idealnym jest Passat W8. Silnik nawet dziś robi wrażenie!

W roku 2001 Niemcy zaskoczyli. Najpierw zaprezentowali poliftingową wersję Passata B5, a następnie uzupełnili gamę topową wersją silnikową. Mowa oczywiście o wariancie W8. W tym przypadku pod maską limuzyny i kombi lądowała jednostka zbudowana z dwóch modułów V4. 4 litry pojemności i 8 cylindrów generowały moc na poziomie 275 koni mechanicznych. Moment obrotowy miał wartość 370 Nm. Osiągi? Sedan z manualem przyspiesza do pierwszej setki w 6,5 sekundy. Przy wyborze przekładni Tiptronic czas wydłuża się do 7,8 sekundy.

Passat W8: silnik wspaniały, ale wersja... droga!

Passat W8 zdecydowanie nie był najpopularniejszą wersją wybieraną przez klientów Volkswagena. Powód? Choć silnik wyglądał na majstersztyk inżynierii, miał dwie wady. A pierwszą było spalanie - podczas dynamicznej jazdy w mieście potrafiło sięgnąć nawet 16 - 17 litrów. Po drugie tak skonfigurowany Passat miał absolutnie zaporową cenę. Za auto należało zapłacić w polskim salonie nieco ponad 176 tysięcy złotych. Kwota była zatem o 100 tysięcy wyższa od bazowej wersji.

Passat W8: silnik wytrzymuje próbę czasu?

Wyjątkowy Volkswagen ma już blisko dwie dekady. A to oznacza, że ceny wersji używanych stopniały i to dość mocno. Dziś auto można kupić już za 14 - 15 tysięcy złotych. Tylko czy warto? Jak sprawuje się Passat W8? Awarie są poważne? Odpowiedź na szczęście jest optymistyczna. Bo przy dbaniu o regularny serwis i przy rozsądnie brzmiącym przebiegu, najpoważniejsze zagrożenie dotyczy automatycznej skrzyni biegów. Tiptronic nie wytrzymuje obciążeń i może wymagać wartego 3 tysiące złotych remontu. Poza tym znane są przypadku zatykania się katalizatorów.

Niska awaryjność Passat W8 to bardzo dobra informacja - trwały jest nawet łańcuch rozrządu. Szczególnie że motor nie byłby tani w naprawie. Powód? Szczelnie wypełnia komorę silnika - zatem wymagałby demontażu. Poza tym kierowca w dużej mierze musiałby korzystać z części oryginalnych - a te nadal nie są tanie.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Passat W8: silnik marzeń czy z koszmarów?
Passat W8: silnik marzeń czy z koszmarów?

INFORLEX Twój Biznes Covid-19 i tarcza antykryzysowa98.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Klimkiewicz-Deplano

Partner Zarządzający Advicero Nexia, Doradca Podatkowy nr wpisu 09935

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama