reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Problem ze zmianą biegów. Co może oznaczać?

Problem ze zmianą biegów. Co może oznaczać?

Silnik dostarcza moc, ta jednak zanim trafi na koła jest transferowana za pośrednictwem skrzyni biegów. Jej sprawność ma zatem potężne znaczenie dla samochodu. Jaki kierowcy mają najczęściej problem ze zmianą biegów?

Problem ze zmianą biegów może objawiać się w różny sposób. Czasami dotyczy poważnego oporu występującego w czasie wrzucania przełożenia, czasami procesowi towarzyszy zgrzytanie, a czasami podczas jazdy kilkukrotnie trzeba wrzucić jedynkę lub wsteczny, aby bieg wszedł prawidłowo. Każda nieprawidłowość utrzymująca się w sytuacji, w której silnik jest nagrzany do temperatury roboczej świadczy o tym, że przekładnia została uszkodzona.

Problem ze zmianą biegów - najczęstsze usterki:

  • zużycie sprzęgła - w starych autach wynik naturalnego starzenia się, w młodszych może być wynikiem nieprawidłowej techniki jazdy.
  • zużycie koła dwumasowego - uszkodzenie dwumasy przy przebiegu 300 tys. km jest procesem naturalnym, po pokonaniu 60 tys. km to często wynik błędów producenta lub kierowcy - głównie jazda na niskich obrotach lub dodawanie zbyt dużej ilości gazu w czasie ruszania,
  • zużycie synchronizatorów - to wynik stosowania nieprawidłowego oleju w przekładni, ewentualnie błędnej techniki jazdy - gwałtowna jazda i zmiana przełożeń w sytuacji, w której sprzęgło nie jest do końca wciśnięte,
  • zużycie łożysk - najczęściej to wynika to z wieku przekładni, ewentualnie błędów i oszczędności materiałowych producentów.

Problem ze zmianą biegów - częste błędy kierowców:

  • dodawanie zbyt dużej ilości gazu w czasie ruszania,
  • zmiana przełożenia, gdy sprzęgło nie jest wciśnięte do końca,
  • brak wymiany oleju w przekładni,
  • gwałtowna zmiana biegów,
  • jazda przy zbyt niskich obrotach.

Problem ze zmianą biegów jest o tyle duży, że często wiąże się z drogą naprawą. Sama robocizna w przypadku rozbierania przekładni zostanie wyceniona na minimum 500 złotych. A do tego dojdą koszty związane z wymiana sprzęgła (od 300 do ponad 1000 zł), koła dwumasowego (od 800 do kilku tys. zł), synchronizatorów czy samego oleju.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant - Eksperci

Vaillant - producent pieców, kotłów olejowych, kotłów gazowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama