REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?

Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?
Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne auta są drogie w serwisowaniu. A jednym z warsztatowych koszmarów kierowców jest koło dwumasowe. Regeneracja elementu obniża koszty naprawy. Tylko czy to właściwie dobry pomysł?

Jeżeli właściciele współczesnych samochodów mają poważne zmartwienia serwisowe, z pewnością dotyczą one części, które są drogie w wymianie. Na czele tej listy bez wątpienia pojawia się koło dwumasowe. To zaczęło być popularne jeszcze w latach dziewięćdziesiątych, gdy silniki - chociażby diesle - stały się wysilone. Jego zadanie? Tłumi ono drgania generowane przez jednostkę napędową tak, aby nie niszczyły one układu przeniesienia napędu i nie ograniczały komfortu podróżowania.

REKLAMA

Koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa!

REKLAMA

Koło dwumasowe pełni ważną rolę i jest poddawane dużym obciążeniom. W efekcie podczas eksploatacji głównie miejskiej, potrafi zacząć powodować wibracje już po pokonaniu 60 tysięcy kilometrów. Skutek? Konieczna jest wymiana. A ta wraz ze sprzęgłem i robocizną kosztuje przeciętnie od 3 do 6 tysięcy złotych - przy czym samo koło jest wyceniane na 800 do 3400 złotych. Kwota jest wysoka - szczególnie w przypadku aut mających na karku więcej niż dekadę eksploatacji. Remedium? Mechanicy dogłębnie sprawdzili jak działa koło dwumasowe. Regeneracja stała się zatem oczywistym remednium na wysoką cenę naprawy.

Regeneracja koła dwumasowego polega na rozebraniu mechanizmu. Następnie mechanik ocenia stan elementów i kwalifikuje te części, które powinny podlegać wymianie. Po wymianie koło jest składane i odsyłane do klienta. Czy każda dwumasa nadaje się do naprawy? Warsztaty specjalizujące się w regeneracjach mówią o tym, że aż 90 proc. mechanizmów da się usprawnić. Regeneracja koła dwumasowego kosztuje przeciętnie jakieś 500 - 800 złotych. Do tego doliczyć należy koszt demontażu i montażu części - to oznacza wydatek kolejnych 400 - 500 złotych.

Koło dwumasowe: regeneracja jest opłacalna?

Tak, kwota jest zdecydowanie niższa. W tym punkcie pozostają jednak trzy wątpliwości. Po pierwsze dotycząca jakości regeneracji. Naprawa koła dwumasowego powinna przynieść skutek w postaci przywrócenia sprawności układu sprzęgłowego. Czy przyniesie? To zależy od fachowości warsztatu. Po drugie pozostaje kwestia starego sprzęgła - pojawiającego się obok dwumasy. Części te należałoby również wymienić, a to wiąże się z wyższym wydatkiem i spadkiem opłacalności regeneracji. Po trzecie regenerowane koło nigdy nie będzie miało takiej trwałości jak nowe. A to ponownie zwraca kierowcę w stronę punktu dotyczącego opłacalności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA