reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak rozpoznać silnik: ma łańcuch, czy pasek rozrządu?

Jak rozpoznać silnik: ma łańcuch, czy pasek rozrządu?

Różnica między paskiem a łańcuchem jest zasadnicza. Łańcuch w teorii wystarczy na całe życie silnika. Pasek podlega okresowej wymianie. Zatem jak rozpoznać czy w silniku jest łańcuch, czy pasek?

Różnice eksploatacyjne między paskiem i łańcuchem rozrządu są duże. Paski należy wymieniać w interwale między 60 a 210 tysięcy kilometrów. Łańcuch w teorii jest przeliczony na całe życie jednostki napędowej. Jak kierowca może rozpoznać, którą technologię w jego aucie zastosował producent? Metod jest kilka. Wszystkie opisujemy poniżej.

Jak rozpoznać silnik: ma łańcuch, czy pasek rozrządu?

  • kontrola wersji silnika - są modele, które były wyposażane np. tylko w pasek rozrządu (np. 1.6 MPI Grupy Volkswagena czy 1.4 8v Peugeota i Citroena),
  • kontrola numeru VIN - na jego podstawie da się sprawdzić rodzaje części zamiennych,
  • kierowca może sprawdzić obudowę rozrządu:
    • przyjmuje się, że paski rozrządu mają obudowę plastikową,
    • łańcuchy rozrządu mają obudowę metalową,
    • obudowa przy silniku umieszczonym poprzecznie znajduje się z boku (np. w okolicy zbiorniczka wyrównaczego),
    • obudowa przy silniku umieszczonym wzdłużnie znajduje się z przodu za pasem przednim (za chłodnicą i wentylatorem chłodnicy).

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jak rozpoznać silnik: ma łańcuch, czy pasek rozrządu?
Jak rozpoznać silnik: ma łańcuch, czy pasek rozrządu?

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Justyna Wawrzyniak-Jedynak

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama