reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Silnik 1.6 HDI to popularna jednostka w Citroenach, Peugeotach, Fordach, Volvo, Mazdach, a nawet Suzuki. Jakie ma słabe punkty? Dziś omówmy awarie silnika 1.6 HDI. I już teraz możemy powiedzieć, że lista nie jest przesadnie długa.

Francuzi w roku 2002 postanowili pójść nową drogą. Zespół ich inżynierów stworzył diesla o zredukowanej pojemności. Nowy silnik HDI korzystający z wtrysku common rail miał tylko 1.6 litra pojemności, ale jednocześnie dysponował mocą na poziomie 90 lub 110 koni mechanicznych.

Zobacz również: Kalkulator alkomat

Awarie silnika 1.6 HDI:

  • turbosprężarka:
    • winny jest przewód doprowadzający olej,
    • zapycha się, osłabia przepływ smarowidła i zaciera mechanizm,
    • warto częściej wymieniać olej (raz w roku lub co 15 tys. km),
    • warto co drugą, trzecią wymianę czyścić lub wymieniać przewód olejowy przy turbo.

  • filtr cząstek stałych:
    • osadnik typu mokrego - tj. będzie wymagał wymiany co 120 do 160 tys. km,
    • osadnik typu mokrego wymaga tankowania płynu do dopalania sadzy,
    • warto pamiętać o tym, że wiele słabszych wariantów nigdy nie miało montowanego FAP.

  • nieszczelności wtryskiwaczy:
    • gdy w kabinie pojawi się wyraźny zapach oleju napędowego, może to świadczyć o nieszczelności wtrysków,
    • paliwo przepuszczają podkładki przy wtryskiwaczach - należy je wymienić,
    • wymiana podkładek kosztuje jakieś 300 - 500 złotych,
    • same wtryskiwacze powinny wytrzymać 250 - 300 tys. kilometrów.

  • rozciąganie łańcucha spinającego wałki rozrządu:
    • rozrząd jest napędzany paskiem, do spięcia wałków Francuzi użyli jednak łańcucha,
    • objawy usterki: nierównomierna praca, więcej drgań, spadek mocy, problemy z rozruchem, metaliczny hałas,
    • zestaw nowych części to wydatek jakiś 400 - 500 złotych.

  • tłumik drgań na kole pasowym:
    • naturalnie zużywa się, objawem usterki są hałasy i dodatkowe wibracje,
    • nowe koło pasowe można kupić już za jakieś 220 złotych.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?
Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Uprawnienia rodziców w pracy. Poradnik pracodawcy59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Fiszer

Starszy Specjalista ds. Projektów HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama