reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Silnik 1.6 HDI to popularna jednostka w Citroenach, Peugeotach, Fordach, Volvo, Mazdach, a nawet Suzuki. Jakie ma słabe punkty? Dziś omówmy awarie silnika 1.6 HDI. I już teraz możemy powiedzieć, że lista nie jest przesadnie długa.

Francuzi w roku 2002 postanowili pójść nową drogą. Zespół ich inżynierów stworzył diesla o zredukowanej pojemności. Nowy silnik HDI korzystający z wtrysku common rail miał tylko 1.6 litra pojemności, ale jednocześnie dysponował mocą na poziomie 90 lub 110 koni mechanicznych.

Zobacz również: Kalkulator alkomat

Awarie silnika 1.6 HDI:

  • turbosprężarka:
    • winny jest przewód doprowadzający olej,
    • zapycha się, osłabia przepływ smarowidła i zaciera mechanizm,
    • warto częściej wymieniać olej (raz w roku lub co 15 tys. km),
    • warto co drugą, trzecią wymianę czyścić lub wymieniać przewód olejowy przy turbo.

  • filtr cząstek stałych:
    • osadnik typu mokrego - tj. będzie wymagał wymiany co 120 do 160 tys. km,
    • osadnik typu mokrego wymaga tankowania płynu do dopalania sadzy,
    • warto pamiętać o tym, że wiele słabszych wariantów nigdy nie miało montowanego FAP.

  • nieszczelności wtryskiwaczy:
    • gdy w kabinie pojawi się wyraźny zapach oleju napędowego, może to świadczyć o nieszczelności wtrysków,
    • paliwo przepuszczają podkładki przy wtryskiwaczach - należy je wymienić,
    • wymiana podkładek kosztuje jakieś 300 - 500 złotych,
    • same wtryskiwacze powinny wytrzymać 250 - 300 tys. kilometrów.

  • rozciąganie łańcucha spinającego wałki rozrządu:
    • rozrząd jest napędzany paskiem, do spięcia wałków Francuzi użyli jednak łańcucha,
    • objawy usterki: nierównomierna praca, więcej drgań, spadek mocy, problemy z rozruchem, metaliczny hałas,
    • zestaw nowych części to wydatek jakiś 400 - 500 złotych.

  • tłumik drgań na kole pasowym:
    • naturalnie zużywa się, objawem usterki są hałasy i dodatkowe wibracje,
    • nowe koło pasowe można kupić już za jakieś 220 złotych.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?
Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Forum Od-nowa

Organizacja non-profit

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama