reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Awarie silnika B47 - jest się czego bać?

Awarie silnika B47 - jest się czego bać?

Trzon sprzedaży w przypadku marek premium nadal stanowią… diesle! Nie ma się zatem co dziwić, że w roku 2014 Bawarczycy zaprezentowali nową jednostkę. Silnik B47 jest obecny na rynku już kilka lat. Jak zatem wypada jego awaryjność?

Niemcy zaprezentowali diesla serii B47 w roku 2014. Zadanie postawione przed tą jednostką było niezwykle ważne - miała zastąpić w ofercie niezwykle chętnie wybieranego poprzednika - motor o oznaczeniu N47. Nowy diesel BMW otrzymał 4 cylindry i pojemność dwóch litrów. Jednostka była w pełni wykonana z aluminium i mogła zostać sparowana nawet z dwiema turbosprężarkami. Moc? Ta wynosiła od 116 do 231 koni mechanicznych. Dodatkowo moment obrotowy mógł sięgnąć nawet 500 Nm! I choć dane techniczne diesla B47 wyglądają obiecująco, nadal jest to jednostka, która z serwisowego punktu widzenia budzi pewne wątpliwości.

Awarie silnika B47 BMW:

  • nieszczelności zaworu EGR - to wada fabryczna:
    • płyn chłodzący wycieka z chłodniczki EGR i przedostaje się do kolektora ssącego, tam w połączeniu z zebranymi złogami tworzy mieszankę łatwopalną,
    • ryzyko samozapłonu auta jest jak najbardziej realne - znane są takie przypadki również w Polsce.
  • problemy z łańcuchowym napędem rozrządu:
    • podobnie jak w dieslu N47 łańcuch rozciąga się w okolicy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów,
    • wydłużenie życia łańcucha oznacza zrezygnowanie z fabrycznych serwisów olejowych typu long life - to może pomóc.

Diesel B47 BMW - modele samochodów:

  • seria 1: F20, F40
  • seria 2: F22, F44
  • seria 3: F30, G20
  • seria 4: F32
  • seria 5: F10, G30
  • seria 6: G32
  • X1: F48
  • X2: F39
  • X3: F25, G01
  • X4: F26, G02
  • X5: F15

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Awarie silnika B47 - jest się czego bać?
Awarie silnika B47 - jest się czego bać?

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Groński

Radca prawny i Partner Zarządzający (komplementariusz) w kancelarii LEXBRIDGE Groński Adwokaci i Radcowie Prawni sp. k. we Wrocławiu. 

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama