REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie
Fot. Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, zmienne fazy rozrządu i 117 koni mechanicznych. To też japoński hit sprzedaży montowany w tak popularnym aucie, jak Mitsubishi ASX. Co można powiedzieć o tej jednostce napędowej?

Opowiadając historię silnika 1.6 4A92 Mitsubishi należy się cofnąć do roku 1992. To wtedy na rynku zadebiutował system MIVEC. Co to takiego? Nic innego jak Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control, czyli system zmiennych faz rozrządu, który stopniowo jest w stanie regulować i wznios zaworowy, i czas otwarcia zaworów. Systematycznie modernizowane rozwiązanie w roku 2010 stało się częścią nowego, wolnossącego benzyniaka stworzonego przez inżynierów Mitsubishi. Początkowo silnik 1.6 litra pojawił się pod maską hitowego crosovera - ASX. Z czasem trafił też pod maskę Lancera. A na tym historia nie skończyła się.

REKLAMA

Silnik 4A92 Mitsubishi - z Japonii wprost do… Chin!

Już w roku 2011 konstrukcją zainteresowali się… Chińczycy! I tak benzyniak o oznaczeniu 4A92 zaczął być montowany w pojazdach takich firm, jak Dongfeng Motor, Brilliance czy Zotye. Motor ma dokładnie 1590 cm3 pojemności. Do tego generuje moc za pomocą 4 cylindrów ustawionych w rzędzie, 16 zaworów i wtrysku wielopunktowego. Napęd rozrządu został oparty o łańcuch. Element jest na tyle trwały, że Japończycy nie przewidują konieczności jego wymiany przez całe życie silnika. Dodatkowo w konstrukcji pojawiła się pewna ekologiczna nowość, a mianowicie system Automatic Stop & Go, który gasi benzyniaka podczas postoju.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 pod maską ASX-a i Lancera nie jest demonem prędkości. Oferuje tylko 117 koni mechanicznych, a to tak naprawdę dopiero początek problemów. Moc jest bowiem dostępna dopiero przy 6000 obr./min. Niewiele lepiej sprawa wygląda w przypadku momentu obrotowego. Maksymalna jego wartość to 154 Nm, przy czym jest ona osiągana dopiero przy 4000 obr./min. W mieście osiągi silnika benzynowego Mitsubishi są całkowicie wystarczające. Jednostka staje się wyraźnie za słaba dopiero podczas jazdy w trasie. Do wyprzedzenia konieczna jest redukcja, a po zdjęciu jednego lub dwóch przełożeń motor staje się naprawdę hałaśliwy.

Silnik 1.6 MIVEC Mitsubishi - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
ASX 117 KM 154 Nm 11,5 s. 183 km/h 5,7
Lancer 117 KM 154 Nm 10,7 s. 191 km/h 5,7

Mitsubishi przez lata słynęło z solidnej technologii. I technologia budowy silnika 1.6 MIVEC wydaje się naprawdę dopracowana! Motor został wykonany w zgodzie z zasadami tzw. starej szkoły inżynieryjnej, a jedyną fanaberią tak naprawdę okazuje się układ start/stop. Skutek? Przy zachowaniu regularnych interwałów podstawowego serwisu, jednostka powinna spokojnie pokonać bez poważnych napraw nawet 500 czy 600 tysięcy kilometrów. Kierowca musi pamiętać np. o wymianie oleju raz w roku lub co 20 tysięcy kilometrów oraz wymianie oleju w skrzyni biegów co 200 tysięcy kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane: Mitsubishi Lancer VIII (2007 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.6 MIVEC a instalacja LPG?

REKLAMA

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 z całą pewnością nie jest benzyniakiem, który bezproblemowo współpracuje z instalacjami LPG. To motor, który choć da się zagazować, będzie wymagać specjalnej troski. Mechanicy w pierwszej kolejności zalecają skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego. Ten należy kontrolować maksymalnie co 40 tysięcy kilometrów. W przeciwnym razie już po pokonaniu 60 do 100 tysięcy kilometrów może dość do wypalenia gniazd zaworowych i kosztownej naprawy! Poza tym znane są przypadki, w których silnik 1.6 MIVEC faluje obrotami podczas zasilania LPG.

W japońskim benzyniaku niezwykle ważne jest to, że pomijając małą sympatię do zasilania gazem i raczej ospałą charakterystykę przepływu mocy, ten silnik tak naprawdę nie ma większych wad. Awarie? Konstrukcja jest użytkowana przez kierowców od dekady. W tym czasie mechanicy zarejestrowali tylko jeden problem. W niektórych modelach jednostki 4A92 Mitsubishi pojawia się niesprawność polegająca na niedomaganiu sterownika silnika. Urządzenia na szczęście nie trzeba wymieniać. Wystarczy wykonać wartą maksymalnie 200 - 250 złotych aktualizację programu sterującego.

Zobacz również: S-AWC Mitsubishi - jak działa japońskie 4x4?

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - podsumowanie:

Podczas prac nad silnikiem 1.6 MIVEC Japończycy wykonali kawał dobrej pracy. Benzyniak podczas spokojnej jazdy może być oszczędny i świetnie sprawdza się w mieście. A do tego jest absolutnie bezawaryjny i pozwala na pokonanie naprawdę potężnych przebiegów. Warto jednak pamiętać o tym, że trwałość ma w tym przypadku swoją cenę. A tą są… osiągi. Jednostka o oznaczeniu 4A92 to zdecydowanie propozycja dla spokojnych kierowców.

Silnik 1.6 MIVEC Mitsubishi - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 89 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 257 zł
  • pasek wielorowkowy - od 32 zł
  • sprzęgło komplet - od 729 zł
  • świeca zapłonowa - od 41 zł
  • cewka zapłonowa - od 129 zł
  • sonda lambda - od 134 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA