Kategorie

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Kuba Brzeziński
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault
Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?

Pod koniec roku 2008 Francuzi przygotowali niezwykle ważną premierę. To wtedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja hitowego Megane. Kompakt otrzymał nowoczesną stylizację oraz nową bazę technologiczną. A jej elementem stał się benzyniak 1.4 TCe. Silnik ma 4 cylindry, 16 zaworów i doładowanie. Turbosprężarka mimo niewielkiej pojemności daje mu optymalną moc 130 koni mechanicznych. Francuski, downsizingowany motor ma wysoką kulturę pracy i rozsądne spalanie. Jednocześnie nie otrzymał np. bezpośredniego wtrysku. Paliwo do cylindrów dostarcza układ pośredni typu MPI.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault choć zaprezentowany pod koniec roku 2008, tak naprawdę z pełną parą wszedł do produkcji w roku 2009. Jego kariera niestety nie trwała długo. Zaczął być wycofywany z linii produkcyjnej w roku 2011 i ze sprzedaży w roku 2012. Serwisowanie? Renault zaleca wymianę oleju co 2 lata, ewentualnie 30 tysięcy kilometrów. Tak długi interwał w nowoczesnym silniku doładowanym to jednak raczej… żart! Lepiej skrócić okresy międzyprzeglądowe. Olej w silniku 1.4 TCe lepiej zmieniać maksymalnie raz w roku lub co 10 - 15 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Silnik 1.4 TCe Renault - modele samochodów:

  • Renault Megane III
  • Renault Scenic III
  • Renault Grand Scenic II

Silnik 1.4 TCe Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Megane III 130 KM 190 Nm 9,6 s. 200 km/h 6,6
Scenic III 130 KM 190 Nm 10,5 s. 190 km/h 7,3

Silnik 1.4 TCe Renault jest bez wątpienia nowoczesny. Mimo wszystko Francuzi nie postawili na bezpośredni wtrysk paliwa. Informacja jest świetna z punktu widzenia kierowców. Szczególnie że w ten sposób istnieje możliwość stosunkowo taniego przerobienia motoru za zasilanie LPG. Zalety? W takim przypadku koszty tankowania spadają o połowę! Aby gaz nie zniszczył silnika 1.4 TCe warto pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwszą jest zakup instalacji zawierającej dobre komponenty i wybór właściwego gazownika. Sposób dogrania instalacji z silnikiem jest tym, na czym nigdy nie warto oszczędzać.

Silnik 1.4 TCe: co z regulacją luzu zaworowego?

Po drugie kierowca powinien pamiętać o regulacji luzu zaworowego. W silniku 1.4 TCe Renault regulacja jest mechaniczna. Interwał? Producent nie określa go w oficjalnej specyfikacji. Procedurę należy zatem wykonać wtedy, gdy staje się konieczna. Mechanicy na ogół kontrolują luz zaworowy i takie elementy jak wałki czy szklanki w silniku 1.4 TCe podczas wymian rozrządu. I doświadczenie pokazuje, że w samochodach z przebiegiem na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów na ogół stan szklanek jest dobry. Nie ma zatem konieczności ich wymiany.

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

W silnikach 1.4 TCe Renault znane są przypadki wydmuchiwania uszczelek pod głowicą. Uszkodzenie sprawia, że przez uszczelkę płyn chłodzący przedostaje się do bloku i prowadzi do pęknięcia jednej z jego ścian - na ogół między 3 a 4 cylindrem. Powód występowania usterki? Część kierowców wskazuje na wadę materiałową - niskiej jakości uszczelkę. Mechanicy uważają jednak, że awaria ma dużo wspólnego z nawykami kierowców - konkretnie intensywną eksploatacją na zimnym silniku. Pękanie bloku występuje raczej sporadycznie. W Polsce było zaledwie kilka przypadków. Mimo wszystko z obowiązku warto wspomnieć o tym problemie - szczególnie że naprawa kosztuje kilka tysięcy złotych.

Silnik 1.4 TCe Renault - korozja gruszki turbiny?

Lektura opowieści kierowców samochodów Renault wpisywanych na forach sprawia, że na listę potencjalnych usterek silnika 1.4 TCe wpisać można np. uszkodzenia gruszki turbiny. Element koroduje i staje się nieszczelny, a w efekcie podczas jazdy zdecydowanie powiększa się turbodziura. Aby silnik zaczął chętniej przyspieszać przy niskich obrotach, gruszkę należy wymienić. Ta jednak występuje w zestawie w turbiną… Na szczęście do dyspozycji kierowców pozostają warsztaty poza ASO. A te często mają już wypracowane sposoby na rozebranie modułu doładowania i wymianę samej gruszki.

Francuzi podczas projektowania silnika 1.4 TCe Renault postawili na łańcuch rozrządu. I choć łańcuch kojarzy się z wybitną trwałością, w przypadku tego benzyniaka hasło nie zawsze jest aktualne. Przeciętnie napęd wyciąga się co jakieś 150 - 180 tysięcy kilometrów. Objaw? Po odpaleniu silnika pojawia się metaliczny hałas - tzw. dieslowski rozruch. Całe szczęście łańcuch rozrządu nie jest skomplikowany w wymianie. Z zadaniem poradzi sobie praktycznie każdy mechanik. Nieco mniej optymistyczny jest koszt zakupu części zamiennych. Zestaw konieczny podczas prac kosztuje co najmniej 655 złotych.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - podsumowanie:

Silnik 1.4 TCe Renault może mieć pewne problemy techniczne. Te nie są jednak pewnikiem i w dużej mierze zależą od tego, jak benzyniaka będzie traktował kierowca. Optymistyczna informacje? Nie brakuje zadowolonych użytkowników, a w tym takich, którzy Megane z silnikiem 1.4 TCe pokonali nawet przeszło 400 tysięcy kilometrów - przy czym 300 tysięcy kilometrów na LPG. A to prowadzi do prostego wniosku - jednostka jest godna zainteresowania, szczególnie że po przeróbce na gaz pozwala poważnie obniżyć koszty eksploatacji.

Silnik 1.4 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 22 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 655 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 293 zł
  • sprzęgło komplet - od 524 zł
  • koło zamachowe - od 1716 zł
  • świeca zapłonowa - od 12 zł
  • cewka zapłonowa - od 157 zł
  • sonda lambda - od 141 zł
  • turbosprężarka - od 3711 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(3)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • emmm
    2021-07-09 07:53:37
    Brak odpowiedzi na pytanie czemu motor został wycofany po 4 latach od produkcji.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • posiaadacz 1.4tce
    2021-08-16 01:01:04
    Bo konstrukcja okazała się trwała, dobra i wyprzedziła całą reszte. Potem przyszły normy spalin. Ogólnie, po chipie auto ma znacznie "lżej". Polecam kazdemu :) 110tyś na gazie, z chipem na 154 konie. Wymiany? Tylko eksploatacja olej co 10-12tyś.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
17 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

Branża transportowa... przeżywa renesans

Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback trafił do naszej redakcji. Tak, SUV coupe ma dach przypominający... Garbusa. We wnętrzu to jednak cały czas sprawdzona Q-piątka.