Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Kuba Brzeziński
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault
Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?

Pod koniec roku 2008 Francuzi przygotowali niezwykle ważną premierę. To wtedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja hitowego Megane. Kompakt otrzymał nowoczesną stylizację oraz nową bazę technologiczną. A jej elementem stał się benzyniak 1.4 TCe. Silnik ma 4 cylindry, 16 zaworów i doładowanie. Turbosprężarka mimo niewielkiej pojemności daje mu optymalną moc 130 koni mechanicznych. Francuski, downsizingowany motor ma wysoką kulturę pracy i rozsądne spalanie. Jednocześnie nie otrzymał np. bezpośredniego wtrysku. Paliwo do cylindrów dostarcza układ pośredni typu MPI.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault choć zaprezentowany pod koniec roku 2008, tak naprawdę z pełną parą wszedł do produkcji w roku 2009. Jego kariera niestety nie trwała długo. Zaczął być wycofywany z linii produkcyjnej w roku 2011 i ze sprzedaży w roku 2012. Serwisowanie? Renault zaleca wymianę oleju co 2 lata, ewentualnie 30 tysięcy kilometrów. Tak długi interwał w nowoczesnym silniku doładowanym to jednak raczej… żart! Lepiej skrócić okresy międzyprzeglądowe. Olej w silniku 1.4 TCe lepiej zmieniać maksymalnie raz w roku lub co 10 - 15 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Silnik 1.4 TCe Renault - modele samochodów:

  • Renault Megane III
  • Renault Scenic III
  • Renault Grand Scenic II

Silnik 1.4 TCe Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Megane III 130 KM 190 Nm 9,6 s. 200 km/h 6,6
Scenic III 130 KM 190 Nm 10,5 s. 190 km/h 7,3

Silnik 1.4 TCe Renault jest bez wątpienia nowoczesny. Mimo wszystko Francuzi nie postawili na bezpośredni wtrysk paliwa. Informacja jest świetna z punktu widzenia kierowców. Szczególnie że w ten sposób istnieje możliwość stosunkowo taniego przerobienia motoru za zasilanie LPG. Zalety? W takim przypadku koszty tankowania spadają o połowę! Aby gaz nie zniszczył silnika 1.4 TCe warto pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwszą jest zakup instalacji zawierającej dobre komponenty i wybór właściwego gazownika. Sposób dogrania instalacji z silnikiem jest tym, na czym nigdy nie warto oszczędzać.

Dynamiczny silnik benzynowy przerobiony na gaz, a do tego często modele posiadające bogate wyposażenie. Czyli w takiej konfiguracji kierowca może stworzyć naprawdę idealny samochód dla rodziny.

Silnik 1.4 TCe: co z regulacją luzu zaworowego?

Po drugie kierowca powinien pamiętać o regulacji luzu zaworowego. W silniku 1.4 TCe Renault regulacja jest mechaniczna. Interwał? Producent nie określa go w oficjalnej specyfikacji. Procedurę należy zatem wykonać wtedy, gdy staje się konieczna. Mechanicy na ogół kontrolują luz zaworowy i takie elementy jak wałki czy szklanki w silniku 1.4 TCe podczas wymian rozrządu. I doświadczenie pokazuje, że w samochodach z przebiegiem na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów na ogół stan szklanek jest dobry. Nie ma zatem konieczności ich wymiany.

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

W silnikach 1.4 TCe Renault znane są przypadki wydmuchiwania uszczelek pod głowicą. Uszkodzenie sprawia, że przez uszczelkę płyn chłodzący przedostaje się do bloku i prowadzi do pęknięcia jednej z jego ścian - na ogół między 3 a 4 cylindrem. Powód występowania usterki? Część kierowców wskazuje na wadę materiałową - niskiej jakości uszczelkę. Mechanicy uważają jednak, że awaria ma dużo wspólnego z nawykami kierowców - konkretnie intensywną eksploatacją na zimnym silniku. Pękanie bloku występuje raczej sporadycznie. W Polsce było zaledwie kilka przypadków. Mimo wszystko z obowiązku warto wspomnieć o tym problemie - szczególnie że naprawa kosztuje kilka tysięcy złotych.

Samochody z silnikiem 1.4 TCe nie są przesadnie problematyczne. Mimo wszystko w skrajnym przypadku może w nich pęknąć blok silnika. Kupujący o takich przypadkach powinien wiedzieć i powinien sprawdzić przed zakupem np. kompresję.

Silnik 1.4 TCe Renault - korozja gruszki turbiny?

Lektura opowieści kierowców samochodów Renault wpisywanych na forach sprawia, że na listę potencjalnych usterek silnika 1.4 TCe wpisać można np. uszkodzenia gruszki turbiny. Element koroduje i staje się nieszczelny, a w efekcie podczas jazdy zdecydowanie powiększa się turbodziura. Aby silnik zaczął chętniej przyspieszać przy niskich obrotach, gruszkę należy wymienić. Ta jednak występuje w zestawie w turbiną… Na szczęście do dyspozycji kierowców pozostają warsztaty poza ASO. A te często mają już wypracowane sposoby na rozebranie modułu doładowania i wymianę samej gruszki.

Francuzi podczas projektowania silnika 1.4 TCe Renault postawili na łańcuch rozrządu. I choć łańcuch kojarzy się z wybitną trwałością, w przypadku tego benzyniaka hasło nie zawsze jest aktualne. Przeciętnie napęd wyciąga się co jakieś 150 - 180 tysięcy kilometrów. Objaw? Po odpaleniu silnika pojawia się metaliczny hałas - tzw. dieslowski rozruch. Całe szczęście łańcuch rozrządu nie jest skomplikowany w wymianie. Z zadaniem poradzi sobie praktycznie każdy mechanik. Nieco mniej optymistyczny jest koszt zakupu części zamiennych. Zestaw konieczny podczas prac kosztuje co najmniej 655 złotych.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - podsumowanie:

Silnik 1.4 TCe Renault może mieć pewne problemy techniczne. Te nie są jednak pewnikiem i w dużej mierze zależą od tego, jak benzyniaka będzie traktował kierowca. Optymistyczna informacje? Nie brakuje zadowolonych użytkowników, a w tym takich, którzy Megane z silnikiem 1.4 TCe pokonali nawet przeszło 400 tysięcy kilometrów - przy czym 300 tysięcy kilometrów na LPG. A to prowadzi do prostego wniosku - jednostka jest godna zainteresowania, szczególnie że po przeróbce na gaz pozwala poważnie obniżyć koszty eksploatacji, a do tego dynamiczny silnik daje frajdę w czasie jazdy.

Silnik 1.4 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 22 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 655 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 293 zł
  • sprzęgło komplet - od 524 zł
  • koło zamachowe - od 1716 zł
  • świeca zapłonowa - od 12 zł
  • cewka zapłonowa - od 157 zł
  • sonda lambda - od 141 zł
  • turbosprężarka - od 3711 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(5)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • emmm
    2021-07-09 07:53:37
    Brak odpowiedzi na pytanie czemu motor został wycofany po 4 latach od produkcji.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • posiaadacz 1.4tce
    2021-08-16 01:01:04
    Bo konstrukcja okazała się trwała, dobra i wyprzedziła całą reszte. Potem przyszły normy spalin. Ogólnie, po chipie auto ma znacznie "lżej". Polecam kazdemu :) 110tyś na gazie, z chipem na 154 konie. Wymiany? Tylko eksploatacja olej co 10-12tyś.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
Polisa dla auta elektrycznego
AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
Rośnie liczba wypadków na autostradach
Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.
Benzyna będzie tańsza i to sporo! Rząd ma pomysł
Benzyna będzie tańsza? Tak, bo dostanie więcej... biokomponentów. Niska cena to dobra informacja. Mniej optymistycznie brzmi rok. Rok 2024!
Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?
Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...
Strefy czystego transportu w Europie. Aż 320 punktów!
Strefy czystego transportu w Europie? Wiele krajów rozwija ograniczenia dla aut spalinowych. A europejskim prymusem są Włochy. Mają 172 strefy!
Jak wybrać warsztat samochodowy? Zapytali kierowców
Jak wybrać warsztat samochodowy? To pytanie, które zadano 1000 kierowców z Polski. Ich odpowiedzi są momentami zaskakujące.
Lot balonem za darmo? Tak. Free Now z unikalną ofertą
Lot balonem za darmo? Tak, to jak najbardziej możliwe. Free Now zabiera swoich klientów w podniebną wycieczkę nad Warszawą.
Prawo jazdy na motor. Kategorie, minimalny wiek
Prawo jazdy na motor? To nie jeden dokument, a tak naprawdę kilka. Każdy daje inne uprawnienia i obowiązuje od innego wieku. Oto pełna lista.
Ile podrożały samochody używane? Modele z małym wzrostem cen
Ile podrożały samochody używane? Czasami to nawet kilkadziesiąt proc. Całe szczęście nie zawsze! Oto lista aut używanych z małym wzrostem cen.
Nowy Mercedes GLC 2022. Cena od 240 tys. zł. Nie jest tanio!
Nowy Mercedes GLC 2022. Cena wersji bazowej to 240 100 zł. Tanio zatem nie jest. Tyle że nowy GLC mimo wszystko pewnie też stanie się hitem.
30 groszy taniej na Shellu. Tym razem oferta bez limitów!
30 groszy taniej na Shellu? Tak, właśnie kolejna sieć dołączyła do wakacyjnej oferty na paliwo. Promocja jest o tyle ciekawa, że nie jest objęta limitami.
Kamperem do Skandynawii. Co musisz wiedzieć?
Kamperem do Skandynawii, czyli dziś opowiemy o wakacyjnym wyjeździe, który może się stać... wyprawą życia! Co warto wiedzieć?
Rowerzysta wyprzedzający samochód. O czym musi pamiętać?
Rowerzysta wyprzedzający samochód. Czy również musi zachować metrowy odstęp? Sprawdźmy co na ten temat mówią przepisy.