Kategorie

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Kuba Brzeziński
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault
Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?
Reklama

Pod koniec roku 2008 Francuzi przygotowali niezwykle ważną premierę. To wtedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja hitowego Megane. Kompakt otrzymał nowoczesną stylizację oraz nową bazę technologiczną. A jej elementem stał się benzyniak 1.4 TCe. Silnik ma 4 cylindry, 16 zaworów i doładowanie. Turbosprężarka mimo niewielkiej pojemności daje mu optymalną moc 130 koni mechanicznych. Francuski, downsizingowany motor ma wysoką kulturę pracy i rozsądne spalanie. Jednocześnie nie otrzymał np. bezpośredniego wtrysku. Paliwo do cylindrów dostarcza układ pośredni typu MPI.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault choć zaprezentowany pod koniec roku 2008, tak naprawdę z pełną parą wszedł do produkcji w roku 2009. Jego kariera niestety nie trwała długo. Zaczął być wycofywany z linii produkcyjnej w roku 2011 i ze sprzedaży w roku 2012. Serwisowanie? Renault zaleca wymianę oleju co 2 lata, ewentualnie 30 tysięcy kilometrów. Tak długi interwał w nowoczesnym silniku doładowanym to jednak raczej… żart! Lepiej skrócić okresy międzyprzeglądowe. Olej w silniku 1.4 TCe lepiej zmieniać maksymalnie raz w roku lub co 10 - 15 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Silnik 1.4 TCe Renault - modele samochodów:

  • Renault Megane III
  • Renault Scenic III
  • Renault Grand Scenic II

Silnik 1.4 TCe Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Megane III 130 KM 190 Nm 9,6 s. 200 km/h 6,6
Scenic III 130 KM 190 Nm 10,5 s. 190 km/h 7,3

Silnik 1.4 TCe Renault jest bez wątpienia nowoczesny. Mimo wszystko Francuzi nie postawili na bezpośredni wtrysk paliwa. Informacja jest świetna z punktu widzenia kierowców. Szczególnie że w ten sposób istnieje możliwość stosunkowo taniego przerobienia motoru za zasilanie LPG. Zalety? W takim przypadku koszty tankowania spadają o połowę! Aby gaz nie zniszczył silnika 1.4 TCe warto pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwszą jest zakup instalacji zawierającej dobre komponenty i wybór właściwego gazownika. Sposób dogrania instalacji z silnikiem jest tym, na czym nigdy nie warto oszczędzać.

Silnik 1.4 TCe: co z regulacją luzu zaworowego?

Po drugie kierowca powinien pamiętać o regulacji luzu zaworowego. W silniku 1.4 TCe Renault regulacja jest mechaniczna. Interwał? Producent nie określa go w oficjalnej specyfikacji. Procedurę należy zatem wykonać wtedy, gdy staje się konieczna. Mechanicy na ogół kontrolują luz zaworowy i takie elementy jak wałki czy szklanki w silniku 1.4 TCe podczas wymian rozrządu. I doświadczenie pokazuje, że w samochodach z przebiegiem na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów na ogół stan szklanek jest dobry. Nie ma zatem konieczności ich wymiany.

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

W silnikach 1.4 TCe Renault znane są przypadki wydmuchiwania uszczelek pod głowicą. Uszkodzenie sprawia, że przez uszczelkę płyn chłodzący przedostaje się do bloku i prowadzi do pęknięcia jednej z jego ścian - na ogół między 3 a 4 cylindrem. Powód występowania usterki? Część kierowców wskazuje na wadę materiałową - niskiej jakości uszczelkę. Mechanicy uważają jednak, że awaria ma dużo wspólnego z nawykami kierowców - konkretnie intensywną eksploatacją na zimnym silniku. Pękanie bloku występuje raczej sporadycznie. W Polsce było zaledwie kilka przypadków. Mimo wszystko z obowiązku warto wspomnieć o tym problemie - szczególnie że naprawa kosztuje kilka tysięcy złotych.

Silnik 1.4 TCe Renault - korozja gruszki turbiny?

Reklama

Lektura opowieści kierowców samochodów Renault wpisywanych na forach sprawia, że na listę potencjalnych usterek silnika 1.4 TCe wpisać można np. uszkodzenia gruszki turbiny. Element koroduje i staje się nieszczelny, a w efekcie podczas jazdy zdecydowanie powiększa się turbodziura. Aby silnik zaczął chętniej przyspieszać przy niskich obrotach, gruszkę należy wymienić. Ta jednak występuje w zestawie w turbiną… Na szczęście do dyspozycji kierowców pozostają warsztaty poza ASO. A te często mają już wypracowane sposoby na rozebranie modułu doładowania i wymianę samej gruszki.

Francuzi podczas projektowania silnika 1.4 TCe Renault postawili na łańcuch rozrządu. I choć łańcuch kojarzy się z wybitną trwałością, w przypadku tego benzyniaka hasło nie zawsze jest aktualne. Przeciętnie napęd wyciąga się co jakieś 150 - 180 tysięcy kilometrów. Objaw? Po odpaleniu silnika pojawia się metaliczny hałas - tzw. dieslowski rozruch. Całe szczęście łańcuch rozrządu nie jest skomplikowany w wymianie. Z zadaniem poradzi sobie praktycznie każdy mechanik. Nieco mniej optymistyczny jest koszt zakupu części zamiennych. Zestaw konieczny podczas prac kosztuje co najmniej 655 złotych.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - podsumowanie:

Silnik 1.4 TCe Renault może mieć pewne problemy techniczne. Te nie są jednak pewnikiem i w dużej mierze zależą od tego, jak benzyniaka będzie traktował kierowca. Optymistyczna informacje? Nie brakuje zadowolonych użytkowników, a w tym takich, którzy Megane z silnikiem 1.4 TCe pokonali nawet przeszło 400 tysięcy kilometrów - przy czym 300 tysięcy kilometrów na LPG. A to prowadzi do prostego wniosku - jednostka jest godna zainteresowania, szczególnie że po przeróbce na gaz pozwala poważnie obniżyć koszty eksploatacji.

Silnik 1.4 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 22 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 655 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 293 zł
  • sprzęgło komplet - od 524 zł
  • koło zamachowe - od 1716 zł
  • świeca zapłonowa - od 12 zł
  • cewka zapłonowa - od 157 zł
  • sonda lambda - od 141 zł
  • turbosprężarka - od 3711 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • emmm
    2021-07-09 07:53:37
    Brak odpowiedzi na pytanie czemu motor został wycofany po 4 latach od produkcji.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
23 lip 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

Jak zostać kierowcą autobusu?

Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.