reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?

Pod koniec roku 2008 Francuzi przygotowali niezwykle ważną premierę. To wtedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja hitowego Megane. Kompakt otrzymał nowoczesną stylizację oraz nową bazę technologiczną. A jej elementem stał się benzyniak 1.4 TCe. Silnik ma 4 cylindry, 16 zaworów i doładowanie. Turbosprężarka mimo niewielkiej pojemności daje mu optymalną moc 130 koni mechanicznych. Francuski, downsizingowany motor ma wysoką kulturę pracy i rozsądne spalanie. Jednocześnie nie otrzymał np. bezpośredniego wtrysku. Paliwo do cylindrów dostarcza układ pośredni typu MPI.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault choć zaprezentowany pod koniec roku 2008, tak naprawdę z pełną parą wszedł do produkcji w roku 2009. Jego kariera niestety nie trwała długo. Zaczął być wycofywany z linii produkcyjnej w roku 2011 i ze sprzedaży w roku 2012. Serwisowanie? Renault zaleca wymianę oleju co 2 lata, ewentualnie 30 tysięcy kilometrów. Tak długi interwał w nowoczesnym silniku doładowanym to jednak raczej… żart! Lepiej skrócić okresy międzyprzeglądowe. Olej w silniku 1.4 TCe lepiej zmieniać maksymalnie raz w roku lub co 10 - 15 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Silnik 1.4 TCe Renault - modele samochodów:

  • Renault Megane III
  • Renault Scenic III
  • Renault Grand Scenic II

Silnik 1.4 TCe Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Megane III 130 KM 190 Nm 9,6 s. 200 km/h 6,6
Scenic III 130 KM 190 Nm 10,5 s. 190 km/h 7,3

Silnik 1.4 TCe Renault jest bez wątpienia nowoczesny. Mimo wszystko Francuzi nie postawili na bezpośredni wtrysk paliwa. Informacja jest świetna z punktu widzenia kierowców. Szczególnie że w ten sposób istnieje możliwość stosunkowo taniego przerobienia motoru za zasilanie LPG. Zalety? W takim przypadku koszty tankowania spadają o połowę! Aby gaz nie zniszczył silnika 1.4 TCe warto pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwszą jest zakup instalacji zawierającej dobre komponenty i wybór właściwego gazownika. Sposób dogrania instalacji z silnikiem jest tym, na czym nigdy nie warto oszczędzać.

Silnik 1.4 TCe: co z regulacją luzu zaworowego?

Po drugie kierowca powinien pamiętać o regulacji luzu zaworowego. W silniku 1.4 TCe Renault regulacja jest mechaniczna. Interwał? Producent nie określa go w oficjalnej specyfikacji. Procedurę należy zatem wykonać wtedy, gdy staje się konieczna. Mechanicy na ogół kontrolują luz zaworowy i takie elementy jak wałki czy szklanki w silniku 1.4 TCe podczas wymian rozrządu. I doświadczenie pokazuje, że w samochodach z przebiegiem na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów na ogół stan szklanek jest dobry. Nie ma zatem konieczności ich wymiany.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Biuro rachunkowe EFEKTA

Pełna księgowość dla małych, średnich i dużych firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama