reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.

W drugiej dekadzie XXI wieku jasne stało się to, że do osiągnięcia restrykcyjnych norm emisji spalin silników nie wystarczy samo ograniczanie pojemności. Konieczne jest też… ucinanie kolejnych cylindrów. I tak na tapetę powróciły jednostki dysponujące zaledwie trzema cylindrami. W ramach serii EA211 swój pomysł na tego typu motor jeszcze w roku 2015 zaprezentowała Grupa Volkswagena. Silnik 1.0 TSI charakteryzował się ograniczoną siłą tarcia, redukcją masy, dobrymi osiągami, ale też i niskim spalaniem. Niedługo po prezentacji zapadła decyzja o produkcji jednostki w czeskim zakładzie w Mlada Boleslav.

Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne, silnik 1.0 TSI ma 999 cm2 pojemności, 3 cylindry i 12 zaworów. Dodatkowo korzysta z elektronicznie sterownej turbosprężarki generującej ciśnienie dochodzące do 1,6 bara oraz wtryskiwaczy bezpośrednich dostarczających paliwo do cylindrów pod ciśnieniem sięgającym nawet 350 barów. A na tym innowacje nie kończą się. Bo litrowy benzyniak może zostać wyposażony w filtr cząstek stałych i ma pasek rozrządu o trwałości określonej nawet na 210 tysięcy kilometrów. Jak to możliwe? Decyduje o tym fakt, że napęd pracuje w tzw. kąpieli olejowej.

Zobacz również: Używany Volkswagen Golf VII (od 2012) – czy warto go kupić?

Silnik 1.0 TSI VAG - lekki i… innowacyjny!

Blok i głowica nowego 3-cylindrowca Grupy Volkswagena zostały wykonane z aluminium. Ta i kolejne innowacje sprawiły, że masę wersji 95-konnej udało się utrzymać inżynierom na poziomie zaledwie 93 kilogramów. Kolejne ciekawostki? Wodna chłodnica powietrza została np. zintegrowana z kolektorem dolotowym. Dzięki temu twórcy mogli zredukować masę jednostki, a przy okazji skrócili czas potrzebny na osiągnięcie przez nią temperatury roboczej. Skutek? Silnik 1.0 TSI szybciej zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem w kabinie zimą oraz szybciej… staje się oszczędny podczas jazdy zimą w mieście.

Silnik 1.0 TSI Grupy Volkswagena występuje w sumie w pięciu wariantach mocy. Na ich potrzeby inżynierowie przygotowali aż trzy przekładnie. Modele o mocy poniżej 95 koni mechanicznych są standardowo parowane ze skrzyniami dysponującymi pięcioma przełożeniami. Mocniejsze warianty otrzymują mechanizmy 6-biegowe. Opcjonalnie klienci Volkswagena, Seata, Skody i Audi mogą zdecydować się na przekładnię automatyczną. Mowa oczywiście o charakterystycznej dla niemieckiej grupy 7-biegowej dwusprzęgłówce typu DSG.

Silnik 1.0 TSI VAG - oznaczenia:

  • 86 KM - CHZK
  • 90 KM - CHZA, DKLC
  • 95 KM - CHZB, DKLD, CHZL
  • 110 KM - CHZC, DKRC
  • 115 KM - CHZJ, CHZD, DKJA, DKRF, DKRA
reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Asseco Business Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama