Kategorie

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Kuba Brzeziński
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!

Przy okazji prezentacji poliftingowej wersji Toyoty Avensis I Japończycy pokazali nową jednostkę napędową. Mowa o silniku 1.8 VVT-i 1ZZ-FE. Motor ma 4 cylindry, 16 zaworów, wielopunktowy wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Do tego z pojemności 1794 cm3 rozwija aż 129 koni mechanicznych. To klasyczny silnik wolnossący. To oznacza, że moc jest osiągana przy wysokim rejestrze obrotów. Mimo wszystko motor był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy, dobre osiągi i rozsądne spalanie. Silnik Toyoty był produkowany w Kanadzie w Ontario. Jego montaż trwał od roku 2000 do grudnia roku 2007.

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - modele:

  • Toyota Avensis I
  • Toyota Avensis II
  • Toyota Corolla Verso II
  • Toyota RAV4 II

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie  0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
RAV4 II 125 KM 161 Nm 12,2 s. 175 km/h 7,4
Corolla Verso II 129 KM 170 Nm 10,8 s. 195 km/h 7,7
Avensis II 129 KM 170 Nm 10,3 s. 200 km/h 7,2

Zobacz również: Toyota Avensis II

Jeżeli chodzi o procedury serwisowe, kierowca musi tak naprawdę pamiętać o dwóch. Pierwszą jest regularna wymiana oleju i filtrów. Druga zakłada regulację luzu zaworowego - mechanicznie poprzez zmianę stalowych szklanek. Co ważne, silnik 1.8 VVT-i Toyoty posiada bezobsługowy łańcuch rozrządu. Jak jednostka 1ZZ-FE radzi sobie z LPG? Przeróbka z uwagi na zastosowanie wtrysku wielopunktowego nie jest przesadnie droga. Wymaga jednak od kierowcy wzmożenia uwagi. Konieczny jest regularny serwis silnika, jak i instalacji, a do tego skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego. Warto też stosować dodatki do paliwa - te odwlekają w czasie usterkę polegającą na wypaleniu gniazd zaworowych.

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - uwaga na zatarcie!

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty choć kojarzony z solidną, japońską technologią, niestety może mieć dość poważny problem. Ten dotyczy układu smarowania. Po pierwsze jednostka zużywa duże ilości oleju. To wynika w bezpośredni sposób z wadliwej konstrukcji dolnej części bloku. Po drugie na skutek ubywania oleju smarowanie staje się niewystarczające, a to z kolei prowadzi do przyspieszonego zużycia tak kluczowych elementów, jak pierścienie tłokowe czy wał lub wałki rozrządu. Skutek jest dość łatwy do przewidzenia. Konieczny jest remont silnika warty co najmniej 3 tysiące złotych.

Zobacz również: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Toyota po kilku latach zorientowała się, że klienci nagminnie zgłaszają problemy z motorem o oznaczeniu 1ZZ-FE. Właśnie dlatego z czasem zaczęła modyfikować blok. Zmiana konstrukcyjna pojawiła się w roku 2005 i polegała w dużej mierze na dołożeniu dodatkowego kanału olejowego. Co więcej, Toyota w razie pojawienia się problemów wymieniała silniki 1.8 VVT-i na gwarancji oraz wydłużyła na nie ochronę producencką do 7 lat. Usterki najczęściej pojawiały się w modelach Avensis I i II sprzed liftingu. Wynika to z faktu, że w tych autach motor był najczęściej montowany.

Silnik 1.8 VVT-i - jak uniknąć problemów?

Co ma zrobić kierowca, który kupi samochód z wadliwym silnikiem 1.8 VVT-i 1ZZ-FE? Zdaniem mechaników metoda zapobiegania awarii tak naprawdę jest jedna. A ta polega na regularnej kontroli poziomu smarowidła. Właściciel pojazdu powinien co najmniej raz w miesiącu sprawdzać stan oleju i uzupełniać ewentualne braki. Poza tym konieczne jest dbanie o interwały serwisowe. Raz w roku lub co 15 tysięcy kilometrów należy wymieniać olej na nowy oraz zmienić zestaw filtrów.

Zobacz również: Toyota RAV4

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty ma japońskie korzenie. To jednak jeszcze nie dało eksploatującym go kierowcom gwarancji trwałości. Szczególnie że problemy ze smarowaniem są poważne i prowadzą do zatarcia. Na szczęście metodą zaradczą jest w tym przypadku zakup auta z poprawioną wersją jednostki, ewentualnie świadomość możliwych problemów. W takim przypadku kierowca jest w stanie kontrolować np. poziom oleju oraz może dość skutecznie zapobiegać ewentualnym problemom z pierścieniami tłokowymi czy wałkami rozrządu.

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 9 zł
  • filtr paliwa - od 25 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 204 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 275 zł
  • sprzęgło komplet - od 223 zł
  • koło zamachowe - od 781 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 103 zł
  • sonda lambda - od 125 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.