reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazda - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazda - awarie, problemy, opinie

Ma dwie turbosprężarki, wysoką moc i okazuje się oszczędny. Te wszystkie wartości Japończycy osiągnęli w jeden sposób - naszpikowali silnik nowoczesną technologią. Jak zaawansowany motor sprawdza się w czasie eksploatacji?

W XX wieku Mazda stosowała jeden wyznacznik technologiczny, a była nim… trwałość. W nowym millenium trwałość została uzupełniona innymi czynnikami - konkretnie zaawansowaniem technologicznym oraz nietuzinkowymi rozwiązaniami. To właśnie w głos tej idei powstała cała gama jednostek Skyactiv, a w tym diesel o pojemności 2.2 litra zaprezentowany w roku 2011. Znaczenie jednostki w gamie było kluczowe - to ona miała napędzać model 3, 6, CX-5 i CX-8. Inżynierowie doskonale wiedzieli zatem o tym, że muszą się mocno przyłożyć do prac nad motorem wysokoprężnym.

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazdy ma dokładnie 2191 cm3 pojemności. Do tego w aluminiowym bloku pracują 4 cylindry, a aluminiowej głowicy 16 zaworów. Paliwo jest dostarczane do komory spalania za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy typu common rail zbudowanych przez Denso. Te tworzą ciśnienie rzędu 2000 barów. Co więcej, aby usprawnić proces spalania, zawory wylotowe mają zmienne fazy rozrządu sterowane za pomocą bezobsługowego łańcucha, a doładowanie jest dwustopniowe. W japońskim dieslu pojawiają się dwie turbosprężarki - mała i duża. Mała pracuje na niskich, a duża na wysokich obrotach - nigdy nie pracują jednocześnie.

Silnik 2.2 Skyactiv-D: nowoczesny osprzęt i… i-Eloop

Aby układ doładowania w silniku 2.2 Skyactiv-D Mazdy pracował maksymalnie efektywnie, konieczne jest chłodzenie powietrza. To zadanie zostało powierzone intercoolerowi. Moc wytworzona przez motor trafia na koła (głównie RWD) za sprawą sprzęgła z kołem dwumasowym, a spaliny są filtrowane przez DPF i katalizator. Diesel z Japonii korzysta z jeszcze dwóch ciekawych systemów. i-Stop jest niczym innym jak układem Start-Stop, gaszącym silnik podczas postoju. i-Eloop odzyskuje energię kinetyczną za każdym razem, gdy auto zaczyna hamować lub np. zjeżdża ze wzniesienia.

Zobacz również: Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazdy jest w pierwszej kolejności chwalony przez kierowców za ogromną siłę! 380 Nm dostępnych w wersji 150-konnej sprawia, że np. Mazda 6 sedan jest w stanie przyspieszyć do pierwszej setki już w 9 sekund. W modelu 175-konnym czas sprintu spada do zaledwie 7,9 sekundy. A na tym nie kończą się zalety japońskiego diesla, bo jednostka jest też chwalona przez kierowców za oszczędność. Być może średnie spalanie określone przez producenta na 4,2 litra oleju napędowego ma więcej wspólnego z bajką niż prawdą, mimo wszystko poza miastem da się osiągnąć wynik nieznacznie przekraczający 5 litrów.

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazdy - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Mazda 6 150 KM przy 4500 obr./min. 380 Nm przy 1800 - 2600 obr./min. 9,0 s. 211 km/h 4,2
Mazda 6 175 KM przy 4500 obr./min. 420 Nm przy 2000 obr./min. 7,9 s. 223 km/h 4,5
reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazdy - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazdy - awarie, problemy, opinie

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Kosiński Adwokaci i Radcowie Prawni

Ekspert prawa nieruchomości, prawa budowlanego oraz projektów infrastrukturalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama