reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy pracuje w cyklu Atkinsona, spala benzynę jak diesel i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Czy wyrafinowana technologia z Japonii jest też trwała? To zasadnicze pytanie z punktu widzenia rynku wtórnego.

Japończycy w roku 2012 zaprezentowali nowy typ silnika benzynowego. Motor 2.0 Skyactiv-G Mazdy był dość rewolucyjny, bo choć nie oferuje doładowania, ma bezpośredni wtrysk (wtryskiwacze wielootworowe) i niespotykanie wysoką wartość stopnia sprężania na poziomie 14.0:1. Co więcej, jednostka napędowa pracuje trochę na zasadzie diesla. Za sprawą wysokiego ciśnienia i temperatury dokonuje samozapłonu benzyny. Kluczem do sukcesu okazuje się też eliminacja spalania stukowego - osiągnięta poprzez nowy kształt tłoków i dłuższe kolektory wydechowe zapobiegające dodatkowemu nagrzewaniu się bloku.

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy - trochę z hybrydy, trochę z diesla, trochę z… F1!

Na tym jednak nie kończy się lista innowacji silnika Skyactiv-G Mazdy. Bo jednostka pracuje w oparciu o cykl… Atkinsona. To ten sam, który szeroko wykorzystują chociażby hybrydy Toyoty. Niedomykanie zaworów w początkowym cyklu pracy gwarantuje wysoką sprawność benzyniakowi. Poza tym niektóre wersje Mazdy 6 były uzupełniane systemem i-ELOOP. To rozwiązanie inspirowane Formułą 1, które odzyskuje energię kinetyczną podczas jazdy samochodem. Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy ma 1998 cm3 pojemności, cztery cylindry ustawione w rzędzie, łańcuch rozrządu oraz aluminiową głowicę i blok.

Charakterystyka pracy silnika 2.0 Skyactiv-G Mazdy jest dość specyficzna. Silnik choć wolnossący, może mieć nawet 165 koni mechanicznych mocy. Poza tym ma płasko przebiegający moment obrotowy oraz oferuje dobrą dynamikę, jednak w szczególności przy niższych prędkościach. Gdy samochód porusza się np. po autostradzie, przyspieszanie staje się coraz bardziej leniwe. Szczególnie w przypadku, w którym kierowca podczas konfigurowania pojazdu zdecyduje się na przekładnię automatyczną - ta choć ma łopatki, nie w każdej sytuacji pozwala kierowcy np. na redukcję przełożenia. Zalety? Benzyniak jest cichy i naprawdę oszczędny.

Zobacz również: Test: Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G - jest stylowa, ale nie… szybka

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - wersje mocy:

  • 120 KM, 210 Nm
  • 122 KM, 213 Nm
  • 145 KM, 210 Nm
  • 150 KM, 204 Nm
  • 165 KM, 210 Nm

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - modele:

  • Mazda 3
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-30
  • Mazda 5
  • Mazda 6
  • Mazda CX-5
  • Mazda MX-5

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Mazda 3 III 120 KM 210 Nm 8,9 s. 195 km/h 5,1
Mazda CX-3 150 KM 204 Nm 8,7 s. 200 km/h 6,4
Mazda 6 III 165 KM 210 Nm 9,1 s. 216 km/h 6,0
reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Uprawnienia rodziców w pracy. Poradnik pracodawcy59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Chmiel

ekspert PFR Portal PPK Sp. z o. o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama