| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Opis silnika 2.0 CRDi Kii i Hyundaia można zamknąć tak naprawdę w trzech słowach. Jest nowoczesny, dynamiczny, a do tego trwały. Kierowcy przekonywali się o tym przez ostatnią dekadę.

Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku i wraz z premierą takich modeli jak Kia Sportage III oraz Hyundai ix35, Koreańczycy zaprezentowali nowy silnik diesla. Motor 2.0 CRDi pochodzi z serii R i otrzymał oznaczenie D4HA. Warto zaznaczyć, że konstrukcja nie jest rozwinięciem poprzednika wprowadzonego na rynek o dekadę wcześniej. Silnik 2.0 CRDi D4EA to jednostka, która została skonstruowana przez włoską firmę VM Motori i nie cieszyła się najlepszymi opiniami wśród kierowców. Jak wyglądają szczegóły techniczne nowego diesla? Ma 1995 cm3 pojemności, 4 cylindry i 16 zworów. Standardem stała się np. turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek.

Silnik 2.0 CRDi Kia i Hyundai - osiągi i… ekologia!

Zaawansowanie technologiczne silnika 2.0 CRDi D4HA wyraża się też w kwestii osiągów i emisji. O te pierwsze dbają wtryskiwacze piezoelektryczne common rail - wykorzystano urządzenia trzeciej generacji stworzone przez Boscha. Za ich sprawą moc wzrosła do 136 lub 185 koni mechanicznych. Poza tym Koreańczycy montowali w 2-litrowym dieslu filtr cząstek stałych, który stał na straży emisji spalin zgodnej z normą Euro 5. Nowoczesny motor w przeciwieństwie do swojego poprzednika ma też inaczej rozwiązany napęd rozrządu. Zamiast paska pojawił się naprawdę łańcuch.

Zobacz również: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Diesel 2.0 CRDi Kii i Hyundaia był parowany z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym, klasycznym automatem. Druga z przekładni nie lubi tak naprawdę tylko dwóch rzeczy. Po pierwsze zaniedbań serwisowych, a po drugie wysokich przebiegów. Zadbany automat choć ogranicza nieco osiągi auta, w zasadzie nie ma słabych punktów. Dodatkowo wersje 185-konne były parowane np. z napędem na cztery koła. Silnik 2.0 CRDi D4HA był montowany przede wszystkim w Kii Sportage III i IV oraz Hyundaiu ix35 i Tucsonie. Jednostka występowała też pod maską Kii Sorento.

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - wersje mocy:

  • 136 KM, 320 Nm
  • 185 KM, 383 lub 400 Nm

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 -100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Kia Sportage III 136 KM 320 Nm 10,8 s. 182 km/h 5,5
Hyundai ix35 185 KM 383 Nm 9,4 s. 195 km/h 5,9

Zobacz również: Używana KIA Sportage III

Z eksploatacyjnego punktu widzenia diesel 2.0 CRDi D4HA jest chwalony przez kierowców głównie za wysoką kulturę pracy i oszczędność. Poza tym jednostka odznacza się wysokim wskaźnikiem bezawaryjności. Znane są przypadki, w których regularnie serwisowana jednostka bez większych trudności pokonała 350 czy nawet 400 tysięcy kilometrów. Co oznacza regularny serwis? Przede wszystkim wymianę oleju i filtrów. Procedurę najlepiej powtarzać raz w roku, ewentualnie co 15 tysięcy kilometrów.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Liferay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »