REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Opis silnika 2.0 CRDi Kii i Hyundaia można zamknąć tak naprawdę w trzech słowach. Jest nowoczesny, dynamiczny, a do tego trwały. Kierowcy przekonywali się o tym przez ostatnią dekadę.

Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku i wraz z premierą takich modeli jak Kia Sportage III oraz Hyundai ix35, Koreańczycy zaprezentowali nowy silnik diesla. Motor 2.0 CRDi pochodzi z serii R i otrzymał oznaczenie D4HA. Warto zaznaczyć, że konstrukcja nie jest rozwinięciem poprzednika wprowadzonego na rynek o dekadę wcześniej. Silnik 2.0 CRDi D4EA to jednostka, która została skonstruowana przez włoską firmę VM Motori i nie cieszyła się najlepszymi opiniami wśród kierowców. Jak wyglądają szczegóły techniczne nowego diesla? Ma 1995 cm3 pojemności, 4 cylindry i 16 zworów. Standardem stała się np. turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek.

REKLAMA

Silnik 2.0 CRDi Kia i Hyundai - osiągi i… ekologia!

Zaawansowanie technologiczne silnika 2.0 CRDi D4HA wyraża się też w kwestii osiągów i emisji. O te pierwsze dbają wtryskiwacze piezoelektryczne common rail - wykorzystano urządzenia trzeciej generacji stworzone przez Boscha. Za ich sprawą moc wzrosła do 136 lub 185 koni mechanicznych. Poza tym Koreańczycy montowali w 2-litrowym dieslu filtr cząstek stałych, który stał na straży emisji spalin zgodnej z normą Euro 5. Nowoczesny motor w przeciwieństwie do swojego poprzednika ma też inaczej rozwiązany napęd rozrządu. Zamiast paska pojawił się naprawdę łańcuch.

Zobacz również: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Diesel 2.0 CRDi Kii i Hyundaia był parowany z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym, klasycznym automatem. Druga z przekładni nie lubi tak naprawdę tylko dwóch rzeczy. Po pierwsze zaniedbań serwisowych, a po drugie wysokich przebiegów. Zadbany automat choć ogranicza nieco osiągi auta, w zasadzie nie ma słabych punktów. Dodatkowo wersje 185-konne były parowane np. z napędem na cztery koła. Silnik 2.0 CRDi D4HA był montowany przede wszystkim w Kii Sportage III i IV oraz Hyundaiu ix35 i Tucsonie. Jednostka występowała też pod maską Kii Sorento.

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - wersje mocy:

  • 136 KM, 320 Nm
  • 185 KM, 383 lub 400 Nm

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - dane techniczne producentów:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 -100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Kia Sportage III 136 KM 320 Nm 10,8 s. 182 km/h 5,5
Hyundai ix35 185 KM 383 Nm 9,4 s. 195 km/h 5,9

Zobacz również: Używana KIA Sportage III

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Z eksploatacyjnego punktu widzenia diesel 2.0 CRDi D4HA jest chwalony przez kierowców głównie za wysoką kulturę pracy i oszczędność. Poza tym jednostka odznacza się wysokim wskaźnikiem bezawaryjności. Znane są przypadki, w których regularnie serwisowana jednostka bez większych trudności pokonała 350 czy nawet 400 tysięcy kilometrów. Co oznacza regularny serwis? Przede wszystkim wymianę oleju i filtrów. Procedurę najlepiej powtarzać raz w roku, ewentualnie co 15 tysięcy kilometrów.

Kierowcy do tej pory chętnie patrzą w stronę wysokoprężnych Kii i Hyundaiów. Powód? To bez wątpienia przyzwoite spalanie i dobre osiągi. A wszystko zagwarantował układ wtryskowy common rail. Ile spala Kia Sportage 2.0 CRDi 136km? Opinie kierowców są jednoznaczne. W cyklu mieszanym zadowala się niespełna 7 litrami oleju napędowego. W trasie wynik potrafi być nawet o dwa litry niższy.

Silnik 2.0 CRDi D4HA - awarie nie są nagminne!

Mimo wszystko w silniku 2.0 CRDi zdarzają się awarie. Jakie? Zazwyczaj więcej niż 100 tysięcy kilometrów nie wytrzymuje koło pasowe na wale korbowym. Jego wymiana często odbywa się jednak w ramach gwarancji - w przypadku Kii gwarancja producenta trwa bowiem aż 7 lat! Poza tym w modelach eksploatowanych przede wszystkim w mieście, zazwyczaj koło dwumasowe nie wytrzymuje więcej niż 180 tysięcy kilometrów. W tym przypadku kierowca z własnej kieszeni musi pokryć koszty naprawy, a te… nie są niskie. Nowa dwumasa kosztuje przeszło 2 tysiące złotych. A do tego należy doliczyć jeszcze cenę sprzęgła i robocizny. Ostatni z problemów dotyczy filtra cząstek stałych, który nie lubi miejskiej eksploatacji.

Zobacz również: Usuwanie DPF: to proste, ale co ze skutkami…

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kii i Hyundaia to idealny przykład na to, że koreańskie firmy odrobiły lekcje zadane przez europejski rynek jeszcze w latach dziewięćdziesiątych. Marki postawiły na prostą, ale sprawdzoną technologią i zajęły się jakością. Skutek? Udało im się stworzyć dość mocnego diesla, który charakteryzuje się dobrymi osiągami i wysoką trwałością. W efekcie idealnie pasuje pod maskę wolumenowych crossoverów, które stały się hitami sprzedaży na Starym Kontynencie.

Silnik 2.0 CRDi D4HA Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 15 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 869 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 491 zł
  • sprzęgło komplet - od 1247 zł
  • koło dwumasowe - od 2267 zł
  • zawór EGR - od 620 zł
  • świeca żarowa - od 68 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 300 zł
  • turbosprężarka - od 3366 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA