reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.6 CDTI Opla - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 CDTI Opla - awarie, problemy, opinie

Miał być mocny, oszczędny i rekordowo cichy. I choć dieslowi 1.6 CDTI Opla nie da się odmówić zaawansowania technologicznego, jednostka nie jest też wolna od wad. Jakich? O tym za chwilę.

Rok 2013 zaczął się dla koncernu General Motors pod znakiem prezentacji nowego, wolumenowego diesla. Silnik 1.6 CDTI został pokazany światu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, jego produkcja została uruchomiona w zakładzie na Węgrzech i z miejsca zaczął być wdrażany praktycznie do całej gamy modelowej marki. Diesel miał przynieść rynkową rewolucję - był reklamowany jako wyjątkowo cichy. W jaki sposób to osiągnięto? Inżynierowie zadbali o to, aby poziom wibracji i hałasu był rekordowo niski. Drugą twarzą jednostki była ekologia - silnik spełniał wymogi normy Euro 6.

Silnik 1.6 CDTI Opla - turbo VGT, DPF i SCR

Nowy diesel Opla ma 1598 cm3 pojemności. Zarówno głowica, jak i blok zostały wykonane z aluminium, a wtryskiwanie paliwa do czterech cylindrów stało się zadaniem powierzonym systemowi common rail. Turbosprężarka montowana w jednostce napędowej General Motors korzysta ze zmiennej geometrii łopatek, a rozrząd jest oparty o łańcuch. Niezwykle precyzyjne jest sterowanie procesem spalania. To realizuje komputer sterujący, w którym aż 150 rozwiązań zostało opatentowanych. Uzupełnieniem konstrukcji stał się filtr cząstek stałych oraz konwerter katalityczny SCR odcedzający ze spalin tlenki azotu.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

Diesel 1.6 CDTI Opla występuje w pięciu wersjach mocy. Bazowa oferuje 95 koni mechanicznych i stawia przede wszystkim na oszczędność paliwa. Przykład? Pod maską Opla Merivy B jednostka według deklaracji producenta spala w cyklu mieszanym tylko 4 litry oleju napędowego! W przypadku Astry generacji K stosowana jest topowa odmiana diesla. W tym przypadku motor posiada aż dwie turbosprężarki, zminimalizowany efekt turbo dziury i aż 160 koni mechanicznych. Tak skomponowany motor nadal jest oszczędny, ale do tego gwarantuje hatchbackowi dobre osiągi.

Silnik 1.6 CDTI Opla - wersje mocy i modele aut:

  • 160 KM, 350 Nm, bi-turbo: Astra K
  • 136 KM, 320 Nm: Astra J i K, Zafira C, Meriva B, Mokka, Insignia A
  • 120 KM, 320 Nm: Insignia A, Zafira C
  • 110 KM, 300 Nm: Astra J i K, Meriva B, Mokka
  • 95 KM, 280 Nm: Astra K, Meriva B

Silnik 1.6 CDTI Opla - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w l na 100 km
Astra K 160 KM 350 Nm 8,6 s. 220 km/h 4,2
Zafira C 136 KM 320 Nm 11,2 s. 195 km/h 5,2
Insignia A 120 KM 320 Nm 11,9 s. 195 km/h 4,1
Mokka B 110 KM 300 Nm 12,5 s. 178 km/h 3,9
Meriva B 95 KM 280 Nm 13,8 s. 174 km/h 4,0
reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magda Słomska

Kancelaria zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorców i pracodawców oraz prowadzeniem postępowań sądowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama