reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Jest nowoczesny, mocny i powinien być oszczędny. Ile z tych cech rzeczywiście sprawdza się w codziennej eksploatacji? Zobaczmy jak eksploatuje się silnik 1.6 DIG-T Nissana.

Choć w tytule materiału pojawia się nazwa Nissan, warto zaznaczyć że motor 1.6 DIG-T nie jest wyłączną pracą japońskich inżynierów. Bardzo ważne miejsce w biurze projektowym mieli bowiem twórcy z Francji - a konkretnie z bratniej firmy Renault. Motor o pojemności 1618 cm3 ma 4 cylindry ustawione w rzędzie, aluminiowy blok i głowicę, podwójne zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę i intercooler oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka była oferowana w szerokiej gamie samochodów Nissana i Renault. Jest znana pod dwoma oznaczeniami. Pracownicy ASO nazywają ją M5M lub MR16DDT.

Silnik 1.6 DIG-T zadebiutował w roku 2010 pod maską Nissana Juke. W roku 2014 zasilił też wersję Nismo miejskiego crossovera. Pod maską modeli Renault 1.6-litrowy benzyniak zagościł mniej więcej w roku 2015. Co można powiedzieć o specyfikacji? Jednostka występowała w kilku wariantach mocy - 150, 163, 188, 190, 191, 200, 205 lub nawet 215 koni mechanicznych. Co więcej, miała opinię wyrywnej na niskich obrotach. Motor został skonfigurowany w taki sposób, aby bardzo nisko - niczym diesel - rozwijał maksymalny moment obrotowy. W wersji 163 KM moment jest dostępny już przy 1750 obr./min.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Nissan: Juke, Tiida, Qashqai, X-Trail, Teana
  • Renault: Clio, Samsung SM5, Talisman, Megane, Kadjar, Espace

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w l na 100 km
Qashqai II 163 KM 240 Nm 9,1 s. 200 km/h 5,8
Juke Nismo 215 KM 250 Nm 8,0 s. 200 km/h 7,4
Kadjar 163 KM 240 Nm 9,2 s. 207 km/h 6,2

Silnik 1.6 DIG-T i 1.6 TCe z miejsca zaczął być montowany w modelach o charakterze wolumenowym. Jego popularność - szczególnie w gamie Nissana - jest zatem wysoka. Niestety pierwsze zauroczenie dość dobrymi osiągami, szybko przeradzało się wśród kierowców rozczarowaniem spalaniem. O ile podczas spokojnej jazdy poza terenem zabudowanym zapotrzebowanie na paliwo rzeczywiście można utrzymać nieco powyżej 6 litrów, o tyle dynamiczna jazda w mieście oznacza apetyt dochodzący do 9 - 10 litrów. A na tym tak naprawdę problemy z japońskim benzyniakiem nie kończą się.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - zmora sondy lambda!

W sieci bardzo ciężko znaleźć doniesienia mówiące o awaryjności silnika 1.6 DIG-T. Żeby znaleźć informacje, kierowca musi zgłębić forum właścicieli Nissanów. Ci wymieniają się historiami dotyczącymi nawet kilkunastokrotnej wymiany sondy lambda w ramach gwarancji. Powód? Oficjalnie przedstawiciele ASO tłumaczą sytuację niefortunnym umieszczeniem czujnika. Ten ponoć jest zalewany wodą pochodzącą np. z kałuży i po prostu przestaje działać. Kierowcy są jednak innego zdania. Twierdzą że serwisy wymieniają sondy, bo takie mają zalecenie producenta, a usterki winne tak naprawdę jest oprogramowanie.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

BSWW Legal & Tax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama