reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Jest nowoczesny, mocny i powinien być oszczędny. Ile z tych cech rzeczywiście sprawdza się w codziennej eksploatacji? Zobaczmy jak eksploatuje się silnik 1.6 DIG-T Nissana.

Choć w tytule materiału pojawia się nazwa Nissan, warto zaznaczyć że motor 1.6 DIG-T nie jest wyłączną pracą japońskich inżynierów. Bardzo ważne miejsce w biurze projektowym mieli bowiem twórcy z Francji - a konkretnie z bratniej firmy Renault. Motor o pojemności 1618 cm3 ma 4 cylindry ustawione w rzędzie, aluminiowy blok i głowicę, podwójne zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę i intercooler oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka była oferowana w szerokiej gamie samochodów Nissana i Renault. Jest znana pod dwoma oznaczeniami. Pracownicy ASO nazywają ją M5M lub MR16DDT.

Silnik 1.6 DIG-T zadebiutował w roku 2010 pod maską Nissana Juke. W roku 2014 zasilił też wersję Nismo miejskiego crossovera. Pod maską modeli Renault 1.6-litrowy benzyniak zagościł mniej więcej w roku 2015. Co można powiedzieć o specyfikacji? Jednostka występowała w kilku wariantach mocy - 150, 163, 188, 190, 191, 200, 205 lub nawet 215 koni mechanicznych. Co więcej, miała opinię wyrywnej na niskich obrotach. Motor został skonfigurowany w taki sposób, aby bardzo nisko - niczym diesel - rozwijał maksymalny moment obrotowy. W wersji 163 KM moment jest dostępny już przy 1750 obr./min.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Nissan: Juke, Tiida, Qashqai, X-Trail, Teana
  • Renault: Clio, Samsung SM5, Talisman, Megane, Kadjar, Espace

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w l na 100 km
Qashqai II 163 KM 240 Nm 9,1 s. 200 km/h 5,8
Juke Nismo 215 KM 250 Nm 8,0 s. 200 km/h 7,4
Kadjar 163 KM 240 Nm 9,2 s. 207 km/h 6,2

Silnik 1.6 DIG-T i 1.6 TCe z miejsca zaczął być montowany w modelach o charakterze wolumenowym. Jego popularność - szczególnie w gamie Nissana - jest zatem wysoka. Niestety pierwsze zauroczenie dość dobrymi osiągami, szybko przeradzało się wśród kierowców rozczarowaniem spalaniem. O ile podczas spokojnej jazdy poza terenem zabudowanym zapotrzebowanie na paliwo rzeczywiście można utrzymać nieco powyżej 6 litrów, o tyle dynamiczna jazda w mieście oznacza apetyt dochodzący do 9 - 10 litrów. A na tym tak naprawdę problemy z japońskim benzyniakiem nie kończą się.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - zmora sondy lambda!

W sieci bardzo ciężko znaleźć doniesienia mówiące o awaryjności silnika 1.6 DIG-T. Żeby znaleźć informacje, kierowca musi zgłębić forum właścicieli Nissanów. Ci wymieniają się historiami dotyczącymi nawet kilkunastokrotnej wymiany sondy lambda w ramach gwarancji. Powód? Oficjalnie przedstawiciele ASO tłumaczą sytuację niefortunnym umieszczeniem czujnika. Ten ponoć jest zalewany wodą pochodzącą np. z kałuży i po prostu przestaje działać. Kierowcy są jednak innego zdania. Twierdzą że serwisy wymieniają sondy, bo takie mają zalecenie producenta, a usterki winne tak naprawdę jest oprogramowanie.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

EIB SA

Broker ubezpieczeniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama