REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kii i Hyundaia ma rozsądną pojemność, potrafi jeździć na kropelce, a do tego był montowany w koreańskich hitach sprzedaży. Czy popularność oznacza trwałość?

REKLAMA

Nowy diesel o niskiej pojemności został zaprezentowany przez koreańskie marki w roku 2010 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. I choć panowała wtedy jesień, jednostka o oznaczeniu D4FD pochodząca z rodziny U miała stanowić dla kierowców świetną informację. Powód? Kia i Hyundai obiecywali, że ropniak 1.7 CRDi będzie naprawdę oszczędny. Co ważne, taki też właśnie jest. Spokojna jazda poza terenem zabudowanym sprawia, że zapotrzebowanie na paliwo np. w stosunkowo ciężkim Sportage można utrzymać poniże 5 litrów oleju napędowego. W mieście spalanie nie powinno przekroczyć 7,5 litra.

REKLAMA

Silnik 1.7 CRDi D4FD ma dokładnie 1685 cm pojemności, 4 cylindry ustawione w rzędzie i 16 zaworów. Wtrysk paliwa jest realizowany oczywiście bezpośrednio za sprawą systemu common rail. Konkretnie Koreańczycy zastosowali wtryskiwacze elektromagnetyczne produkowane przez Boscha. Turbosprężarka posiada zmienną geometrię łopatek VGT, a rozrząd jest napędzany przy pomocy bezobsługowego łańcucha. Standardem stał się filtr cząstek stałych - to absolutny wymóg w drugiej dekadzie XXI wieku. Jeżeli chodzi o koło dwumasowe, to było montowane wyłącznie w mocniejszych wariantach diesla.

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - wersje mocy:

  • 115 KM, 280 Nm
  • 141 KM, 340 Nm

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - modele:

  • Kia: Optima, Sportage III i IV, Carens
  • Hyundai: i40, Tucson, ix35

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Sportage IV 115 KM 280 Nm 11,5 s. 176 km/h 4,7
i40 141 KM 340 Nm 10,3 s. 203 km/h 4,9

Zobacz również: Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Sinik 1.7 CRDi D4FD jest stosunkowo młodą konstrukcją. Od jego debiutu minęła zaledwie dekada. Czemu zatem opisujemy go w dziale poruszającym kwestię trwałości? Powody ku temu są dwa. Po pierwsze jednostka stała się bohaterem tego materiału, bo była montowana w hitach sprzedaży, które jeździły naprawdę dużo! Flotowy Sportage napędzany dieslem 1.7 CRDi w ciągu pierwszych lat eksploatacji potrafił pokonać nawet 250 tysięcy kilometrów. A to dystans, przy którym wychodzą pierwsze wady motorów i moment, w którym już można coś powiedzieć o tym jak dana technologia sprawdza się w praktyce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie diesel 1.7 CRDi daje pewne nadzieje, że będzie się spisywał równie dobrze co brat o nieco mniejszej pojemności - motor 1.6 CRDi. Na co zatem trzeba uważać? Przede wszystkim w raportach awaryjności znaleźć można informację o przedwczesnym uszkodzeniu zaworu EGR. Mechanizm jest stosunkowo drogi - poza ASO kosztuje blisko 1300 złotych. Z drugiej strony jego wymiany często odbywały się w ramach 7-letniej gwarancji oferowanej np. przez Kię. Poza tym gdy pojazd jeździ głównie w mieście, prędzej lub później dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych. W pierwszej kolejności można starać się wypalić go serwisowo.

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - sprzęgła w przekładni DCT

Pewne problemy powodują też warianty diesla 1.7 CRDi, które są sparowane z dwusprzęgłową przekładnią DCT - np. w Kii Optimie. Znane są przypadki, w których skrzynia już przy przebiegu na poziomie 80 tysięcy kilometrów zaczyna szarpać podczas zmiany biegów. Diagnoza serwisu? Konieczna jest wymiana sprzęgieł. Usterka jest na tyle przedwczesna, że autoryzowane stacje Kii wymieniają mechanizm wysprzęglania na gwarancji.

Zobacz również: Silnik 1.6 Multijet Fiat - awarie, problemy, opinie

Jak podsumować silnik 1.7 CRDi Kii i Hyundaia? To naprawdę dobra jednostka napędowa, która być może nie gwarantuje imponującej dynamiki, jednak dość mocno trzyma w ryzach poziom kosztów eksploatacji. Po pierwsze za sprawą rozsądnego spalania. Po drugie niskiej awaryjności. Kierowca, który będzie pamiętał o regularnym serwisie podstawowym (a to słowo klucz w przypadku dość nowoczesnej jednostki!), nie będzie musiał obawiać się poważnej awarii nawet do przebiegu na poziomie 300 - 350 tysięcy kilometrów. To bez wątpienia afrodyzjak działający na zmotoryzowanych poszukujących młodego auta używanego.

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 653 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • sprzęgło komplet - od 413 zł
  • koło dwumasowe - od 1373 zł
  • zawór EGR - od 1272 zł
  • świeca żarowa - od 30 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 343 zł
  • turbosprężarka - od 2639 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA