REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Nie brakuje mu mocy, jest całkiem oszczędny, a do tego był montowany w całej palecie modeli. Tylko czy silnik 2.0 EcoBoost Forda jest wystarczająco trwały? To zasadnicze pytanie po dekadzie produkcji.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford. Co warto o nim wiedzieć?

REKLAMA

W roku 2010 nastąpiła nowa era w palecie mocnych silników benzynowych markowanych logo Forda. 6 cylindrów ustawionych w układzie V zamieniło się w cztery cylindry pracujące w rzędzie. Nowy motor nazwany 2.0 EcoBoost otrzymał 1999 cm3 pojemności, 16 zaworów, turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa i… niezależne zmienne fazy rozrządu Ti-VCT. Wisienka na torcie dotyczy rozrządu - ten został oparty o bezobsługowy łańcuch. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium. Nie jest jednak w pełni autorskim dziełem amerykańskich inżynierów. Podstawę do prac stanowił blok Mazdy pochodzący z serii L.

REKLAMA

Japońska baza wykorzystywana m.in. w Fordzie Focusie trzeciej generacji została uzupełniona całkowicie innym osprzętem oraz wtryskiwaczami czy głowicą. Poza tym jednostka była parowana nie tylko ze skrzynią manualną, ale też dwusprzęgłową przekładnią PowerShift. Doładowany silnik 2.0 EcoBoost miał dwie zalety. Po pierwsze spalał nawet o 20 proc. mniej od odpowiadającej mu mocą 3-litrowej V-szóstki. Po drugie był naprawdę mocny! Benzyniak występuje w wariantach dysponujących stadem 203, 240, 255, 290 i 305 koni mechanicznych. Ostatnie dwie wersje były zarezerwowane dla takich aut jak VUHL 05 i Radical SR3 SL.

Zobacz również: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - modele samochodów:

  • Ford: S-Max, Galaxy, Mondeo, Explorer, Edge, Falcon, Kuga, Taurus, Focus ST
  • Volvo: S60, V60, V70
  • Land Rover: Range Rover Evoque, Freelander 2, Discovery Sport
  • Lincoln: MKZ, MKC

Lista nie wydaje się długa. Warto jednak pamiętać o tym, że Fordy z silnikiem 2.0 EcoBoost były oferowane też w Stanach Zjednoczonych. I tak w internecie można natknąć się na zapytania brzmiące: Ford Fusion 2.0 EcoBoost czy Ford Escape 2.0 EcoBoost opinie. Pod nazwą Fusion w USA ukrywa się europejskie Mondeo. Escape to model bliźniaczy do europejskiej Kugi.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Ford Mondeo IV man. 203 KM 300 Nm 7,9 s. 232 km/h 7,7
Ford Kuga II aut. 248 KM 394 Nm 8,8 s. 212 km/h 7,2
Volvo V60 II man. 240 KM 320 Nm 7,5 s. 230 km/h 6,3
Range Rover Evoque I aut. 240 KM 340 Nm 7,6 s. 217 km/h 6,9
Land Rover Freelander II aut. 240 KM 340 Nm 8,6 s. 200 km/h 7,5

REKLAMA

Silnik 2.0 EcoBoost w takim kształcie był produkowany do roku 2015. To wtedy Amerykanie zdecydowali się na modernizację. Jednostka debiutująca pod maską drugiej generacji Forda Edge otrzymała kilka zasadniczych zmian. Główne? Zwiększył się stopień kompresji, zastosowano turbo typu twin-scroll, a do tego usprawniona została praca układu smarowania. Nowy wariant występuje w dwóch wersja mocy. Pierwsza ma 248 koni mechanicznych. Druga 253 konie. Ile ma momentu obrotowego? Ponad 370 Nm. Zwiększenie mocy w przypadku Edge nie przyniosło jednak zasadniczej poprawy osiągów. Moc silnika służy bowiem do napędzania - auto jest dużo cięższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uwagę w przypadku danych technicznych silnika 2.0 EcoBoost powinien zwrócić maksymalny moment obrotowy. Według statystyk ten przypomina momenty znane z diesli. A to świadczy m.in. o skuteczności jednostki podczas generowania osiągów.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - awarie są sporadyczne!

Starsza wersja silnika 2.0 EcoBoost ma już blisko dekadę. Czy to wystarczający czas, aby móc miarodajnie ocenić jednostkę napędową? W przypadku Forda jak najbardziej. Szczególnie że Mondeo czwartej generacji, w którym występował benzyniak, potrafiło pokonywać nawet 200 - 250 tysięcy kilometrów w czasie trzech, czterech lat. W efekcie ewentualne wady lub niedopatrzenia już zostałyby zauważone przez kierowców. Co zatem może się zepsuć? Jak na razie tak naprawdę… nic! Właściciele Fordów czy Volvo nie skarżą się na awaryjność tych motorów. Chwalą ich kulturę pracy, a także trwałość.

Podczas zakupu samochodu wyposażonego w silnik 2.0 EcoBoost kierowca musi pamiętać tak naprawdę o trzech rzeczach. Motor wymaga bezwzględnego pamiętania o przeglądach olejowych. Wymianę smarowidła trzeba powtarzać co 20 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Poza tym nie jest wskazany do zasilania gazem. Bezpośredni wtrysk sprawia, że montaż instalacji jest wyjątkowo drogi - układ może zostać wyceniony nawet na 9 tysięcy złotych. To w połączeniu z koniecznością dotryskiwania benzyny pod znakiem zapytania stawia ewentualne oszczędności poczynione przez kierowcę w czasie eksploatacji.

Zobacz również: Wtrysk bezpośredni a instalacja LPG - jak to połączyć?

Trzecie uwarunkowanie ponownie odnosi się do wtrysków. Konkretnie kierowca musi pamiętać o tankowaniu wysokiej jakości paliwa - najlepiej korzystać z oferty wyłącznie stacji paliwowych należących do renomowanych sieci. W przeciwnym razie dość szybko może dojść do zatkania aparatury wtryskowej i tym samym uszkodzenia silnika. A to stanie się brzemienne w skutkach. W końcu konieczna będzie wymiana wtryskiwaczy, a za jedną sztukę należy zapłacić nawet 500 złotych.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - podsumowanie:

2-litrowy silnik EcoBoost Forda daje kierowcom dowód na to, że nowoczesna technologia wcale nie musi wykluczać trwałości. Jednostki korzystające np. z bezpośredniego wtrysku mogą dość dobrze spisywać się w praktyce i cieszyć właścicieli pojazdów latami. Tak właśnie dzieje się w przypadku amerykańskiego motoru. Oczywiście trwałość silnika 2.0 EcoBoost wcale nie oznacza, że można kupować go w ciemno. To jedynie informacja mówiąca o tym, że z technologicznego punktu widzenia, benzyniak nie ma większych wad. Wystarczy dbać o niego w czasie eksploatacji.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 2277 zł
  • pasek wielorowkowy - od 120 zł
  • sprzęgło komplet - od 577 zł
  • koło dwumasowe - od 1140 zł
  • wtryskiwacz - od 384 zł
  • zawór EGR - od 275 zł
  • świeca zapłonowa - od 21 zł
  • cewka zapłonowa - od 139 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 145 zł
  • turbosprężarka - od 3978 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(6)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Marcin
    2021-05-12 16:41:54
    Po co pisać takie bzdury. Pozaklejane nagarem bądź powypalane zawory i zapieczone pierścienie to codzienność tych silników.
    33
    pokażodpowiedzi (1)
  • Gustaw
    2021-05-05 02:06:44
    Ford s-max 240 KM. 2013r, 123 tys. przebiegu. Silnik do wymiany w roku 2021. Dziękuję. Tel.602379375 dla potwierdzenia.
    15
    pokażodpowiedzi (1)
  • pan Andrzej
    2021-08-06 16:28:59
    Ford s-max 240 KM. 2011r, przebieg ok 130 tys. Regularnie co rok wymieniany olej i inne podstawowe elementy eksploatacyjne. I ten tego na autostradzie, w drodze na wakacje bez żadnych ostrzeżeń, stracił moc i żadna kontrolka się nie zaświeciła. A jak w końcu zatrzymałem się przy najbliższej stacji benzynowej (a nie stoją przecież co chwilę) po zatankowaniu po odpaleniu silnik nie dawał rady już utrzymać biegu jałowego i gasł. Tak więc wpierw lawetą do punktu docelowego na wakacje, potem lawetą przez całą Polskę do domciu i tam w okolicy mistrzowie nim się zajęli . Finał: pęknięty tłok, przez który uciekł olej, a że to było na autostradzie to trochę obskrobał się cylinder. Przy okazji wszystko inne na około sprawdzone. Robione było: tulejowania obskrobanego cylindra, usuniecie luzów na wale korbowym, nowe wszystkie tłoki + pierścienie (żeby przypadkiem te kolejne nie popękały), regeneracja wtrysków bo w szczególności jeden już słabo dawał, regeneracja turbiny bo już popuszczała. Bardzo kosztowna przygoda, ale mam teraz poczucie że mam silnik jak po regeneracji. Nie jedna osoba spyta się czemu nie wymieniłem na inny silnik: niezbyt można takie używki znaleźć na rynku, jedynie Ford oferował oprócz nowego to używkę regenerowaną za bardzo zbliżoną cenę do nówki. Do tego kupiony używany silnik od nie wiadomo kogo to loteria jak z kupnem używanego samochodu. Tak więc Warsztat w którym robiłem polecił że lepiej ten mój naprawiać. Dodatkowe info od ślusarza: nie jeden taki przypadek z pękniętym tłokiem już przerabiał, te silniki mają trochę za słabe elementy i nie wytrzymują ich mocy. Podobno te nowe tłoki co mi zamontowali mają być trochę mocniejsze.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

REKLAMA

Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

REKLAMA

Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

REKLAMA