REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).

Wbrew obiegowej opinii pasek rozrządu nie jest rozwiązaniem wychodzącym z użytku na rzecz łańcuchów rozrządu. Dawniej sądzono, że ogromna trwałość tych drugich, zapewni im prymat na rynku. Okazuje się jednak, że wraz z postępem przy projektowaniu wysilonych jednostek napędowych o dużych mocach i stosunkowo niewielkich pojemnościach skokowych, znacząco spadła trwałość łańcuchów. Co jeszcze bardziej zaskakujące, w wielu modelach aut, pasek rozrządu wytrzymuje znacznie większe przebiegi niż jego stalowy odpowiednik. Np. w przypadku fordowskiego silnika 1.6 TDCI 109 KM zalecany interwał pomiędzy jego wymianami wynosi 240 000 km!

REKLAMA

Zobacz też: Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Honda Accord 2.2 i-CDTI: wymiana kompletnego rozrządu

W związku z tym, że pewna cześć użytkowników Hondy Accord 2.2 i-CTDI(oznaczenie N22A 140 KM lub N22B 150 KM w przypadku i-DTEC) miewa problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu, postanowiliśmy przybliżyć koszty jego wymiany. Trzeba pamiętać, że przy wymianie łańcucha rozrządu w silniku 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC) koniecznie trzeba założyć także nowy łańcuch od pompy oleju.

Honda Accord 2.2 i-DTEC 150KM 2008 rok
główny łańcuch rozrządu 535 zł
napinacz głównego łańcucha 635 zł
prowadnica I głównego łańcucha 301 zł
prowadnica II głównego łańcucha 258 zł
koło łańcuchowe wałka rozrządu 390 zł
koło łańcuchowe wału napędowego 420 zł
łańcuch pompy oleju 258 zł
prowadnica I łańcucha pompy oleju 60 zł
prowadnica II łańcucha pompy oleju 190 zł
Razem 3 047 zł

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Honda Accord i-CDTI: wymiana łańcuchów rozrządu i napinaczy

Łączny koszt wymiany kompletnego rozrządu w Hondzie Accord i-CTDI wyniósłby łącznie ponad 3000 zł plus koszty robocizny. Jednak zdaniem doświadczonych mechaników zajmujących się autami japońskiego koncernu, zazwyczaj wymianie podlegają tylko łańcuchy wraz z ich napinaczami i prowadnicami. Nie ma raczej sensu wymieniać np. koła łańcuchowego wału napędowego (choć trzeba to już zweryfikować u mechanika). Oczywiście przy wymianie rozrządu należy także zmienić olej silnikowy na nowy.

Zawór EGR - koszt wymiany na nowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda: przemyślane rozwiązania

Użytkownicy Hondy Accord z silnikiem 2.2 i-CTDI mogą jednak czuć się szczęśliwcami, bowiem Honda, w odróżnieniu od wielu innych producentów, bardzo solidnie opracowała konstrukcję swojego pierwszego diesla. Wszystkie części układu rozrządu są wymienialne, dlatego nie ma obawy, że ewentualna naprawa zamiast wynieść kilkaset złotych będzie kosztowała kilka tysięcy złotych (w silniku i-CTDI np. koło łańcuchowe wału napędowego jest częścią od niego odrębną, natomiast np. w jednostce BMW 2.0d N47 jest ono na stałe połączone z wałem, który zaleca się wymienić na nowy). Poza tym, opinie o hondowskim silniku i-CTDI są naprawdę dobre, a problem z rozciągającym się łańcuchem jest marginalny i występuje przeciętnie po ok. 250 tys. km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA