REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszt wymiany paska rozrządu

Wymiana paska rozrządu, w niektórych przypadkach może się okazać bardzo kosztowna. Zdarza się, że pochłonie nawet ponad 10 000 zł. Fot. Fotolia
Wymiana paska rozrządu, w niektórych przypadkach może się okazać bardzo kosztowna. Zdarza się, że pochłonie nawet ponad 10 000 zł. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koszt wymiany paska lub łańcucha rozrządu jest bardzo zróżnicowany. Im bardziej skomplikowana konstrukcja silnika tym istotniej rosną koszty tej usługi. Przed zakupem samochodu warto zatem sprawdzić , czy będzie nas stać na eksploatację danego modelu auta.

W każdym silniku spalinowym do napędu rozrządu wykorzystuje się pasek bądź łańcuch rozrządu. Dawniej większość aut, zwłaszcza z małolitrażowymi silnikami, wyposażonych było w pasek rozrządu, ale dziś coraz częściej spotkać można to drugie rozwiązanie (np. Chevrolet Aveo z benzynowym silnikiem 1.2 16V 86KM).

REKLAMA

Łańcuch rozrządu - trwały ale drogi

Łańcuch rozrządu posiada kilkakrotnie większą żywotność niż pasek, jednak gdy ulegnie rozciągnięciu, koszt jego wymiany jest najczęściej bardzo wysoki.  

Polecamy: Samochód w firmie

Koszt wymiany rozrządu

W przypadku np. Opla Vectry z silnikiem 2.8 V6 Turbo 250KM (Z28NET) koszty samych części opiewa na kwotę co najmniej 4000 zł.  Dlaczego? Bowiem oprócz obu łańcuchów rozrządu (zdarza się, że układ rozrządu ma więcej niż jeden łańcuch rozrządu) wymienić należy szereg części z nim współpracujących : dwa koła zębate, napinacz główny, uszczelkę od napinacza, napinacz lewy i prawy wraz z ich uszczelkami, prowadnicę górną, lewą, prawą, prowadnicę lewą i prawą napędu pomocniczego, prawe i lewe koło wałka, koło wału korbowego…Łączny koszt części to ok. 4000zł, a do tego trzeba doliczyć jeszcze robociznę. Z racji wysokiego stopnia skomplikowania i słabego dostępu do elementów silnika jej koszt to ok. 1500 – 2000 zł.

Przeciętny koszt wymiany rozrządu

Na szczęście w większości przypadków koszt wymiany rozrządu powinien się zamknąć w kwocie ok. 700 zł wraz z robocizną (dobrej jakości zamienniki). Więcej zapłacą właściciele aut z silnikami diesla (ok. 1200zł). Oto przykładowe ceny części wraz z robocizną za wymianę paska / łańcucha rozrządu wraz z pompą wody (jeśli to konieczne):

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Koszt wymiany paska/łańcucha rozrządu
Samochód Koszt 
Audi A6 2.5 TDI     od 2800 zł
Daewoo Nubira 1.6 650 zł
Fiat Punto II 1.2  600 zł
Honda Civic VI 1.4 iS 550 zł
Opel Vectra 1.9 CDTI 1 100 zł
Opel Vectra 2.8 T  od 6 000 zł
Toyota Avensis 2.0 D-4D 1 300 zł
VW Golf IV 1.6 800 zł

W przypadku serwisowania wyżej wymienionych modeli w ASO, koszty mogą być większe. W przypadku Vectry C 2.8 T serwis wycenił kompletną wymianę łańcuchów rozrządu na 19 000 zł!!! Warto o tym pamiętać, decydując się na używany egzemplarz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA