REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

To jeden z popularniejszych silników w segmencie C w gamie Kii i Hyundaia. Na ile jednak jest godny polecenia? Wolnossąca konstrukcja daje gwarancję niskiej awaryjności. Motor niestety ma też i wady. Jakie?

Prezentacja pierwszej generacji Cee`da w gamie Kii i i30 w gamie Hyundaia były dziejowymi wydarzeniami. Dlatego? Decyduje o tym nie tylko późniejszy sukces sprzedażowy modeli, ale przede wszystkim nowe podejście technologiczne. Auta zaprojektowano w Niemczech oraz wyposażono je w nową rodzinę silników Gamma. Ich produkcja została ulokowana na Węgrzech. Jednym z kluczowych członków tego klanu stał się motor 1.4 MPi o oznaczeniu G4FA. Wersja o mocy 109 koni mechanicznych została pokazana w roku 2006 i była produkowana do roku 2012. Model 100-konny zadebiutował w roku 2008.

REKLAMA

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - wersje mocy:

109 KM 6300 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. 2006 - 2012 r.
100 KM 5500 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. od 2008 r.

Silnik Kii i Hyundaia o oznaczeniu G4FA ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry i 16 zaworów. Motor posiada też zmienne fazy rozrządu i wielopunktowy wtrysk, a napęd rozrządu został oparty o łańcuch. Benzyniak 1.4 MPi był montowany w całej serii hitów sprzedaży. W gamie Kii są to trzy generacje Cee`da i np. Rio. W przypadku Hyundaia benzyniak napędzał trzy wersje i30 oraz mniejszego hatchbacka i20. Skąd tak duża popularność? W końcu 100-konna konstrukcja nie oferuje wybitnych osiągów. Ma jednak inne zalety, które mocno doceniają kierowcy. Idealnym przykładem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Cee`d II 100 KM 137 Nm 12,8 s. 182 km/h 7,9/6,0/4,9
i30 I 109 KM 137 Nm 11,7 s. 187 km/h 7,6/6,1/5,2

Konstrukcja silnika 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia jest naprawdę prosta. A to sprawia, że jednostka podczas eksploatacji okazuje się naprawdę bezproblemowa. Potwierdzenie bezawaryjności można znaleźć na rynku wtórnym. Aż jedna trzecia używanych Cee`dów II jest napędzana wolnossącym benzyniakiem. Jakie ewentualnie awarię zdarzają się w tej jednostce napędowej? Jako pierwszy może się poddać silniczek krokowy. Jego usterki pojawiały się już przy przebiegu na poziomie 3 - 4 tysięcy kilometrów. Objawem jest falowanie obrotów, przy czym sama wymiana na ogół była załatwiana na gwarancji.

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - a co z cewkami?

REKLAMA

Przy przebiegu na poziomie 160 tysięcy kilometrów mogą się pojawić pierwsze problemy z cewkami zapłonowymi. W jaki sposób je rozpoznać? Silnik na ogół traci moc, ewentualnie jego sterownik przechodzi w tryb awaryjny. Cewki są stosunkowo tanie - cena startuje już od blisko 80 złotych. Do tego ich wymiana nie nastręcza większych problemów. Pomijając wymianę oleju raz do roku lub co 15 tysięcy kilometrów, kierowca powinien regularnie sprawdzać naciągnięcie łańcucha rozrządu. Koreańczycy zalecają aby powtarzać procedurę co 100 tysięcy kilometrów.

Przypadki rozciągnięcia napędu rozrządu zdarzają się rzadko w silniku 1.4 MPi G4FA. Z drugiej strony rozciągnięty łańcuch w Kii zazwyczaj nie hałasuje. A jako że usterka przebiega praktycznie bezobjawowo, jest duże ryzyko że doprowadzi do zerwania łańcucha, zniszczeniem silnika i wartego kilka tysięcy złotych remontu. Kontrola w tej perspektywie uspokoi kierowcę i upewni go, że z silnikiem jest wszystko dobrze, a z drugiej stanie się tanim środkiem zaradczym zapobiegającym drogiej usterce.

Zobacz również: Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - podsumowanie:

Silnik 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia to jednostka stworzona w zgodzie z zasadami „starej szkoły”. Jest wolnossący, mało skomplikowany i posiada niski wskaźnik wysilenia. A to wszystkie te cechy, które z jednej strony dają możliwość taniego dostosowania do zasilania LPG, a z drugiej ograniczają ilość potencjalnych usterek do minimum. Czy zatem ten motor można polecić? Jeżeli kierowca jest gotowy na poświęcenie osiągów, z całą pewnością tak.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 35 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 350 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 126 zł
  • sprzęgło komplet - od 300 zł
  • świeca zapłonowa - od 11 zł
  • cewka zapłonowa - od 78 zł
  • sonda lambda - od 148 zł
  • czujnik położenia wału korbowego - od 59 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Andre
    2023-03-09 20:53:23
    A dlaczego przemilczana sprawa regulacji luzu zaworowego, i w związku z tym problematyczna adaptacja do gazu gdzie luz zaworowy to podstawa.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Objazdy i zmiany w kursowaniu autobusów 20 marca 2024 r. [protest rolników] - Legionowo i okolice

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował o utrudnieniach w komunikacji miejskiej jakie wystąpią 20 marca 2024 r. w powiecie legionowskim z powodu protestu rolników. Zmiany obejmą wiele linii podmiejskich. Autobusy pojadą objazdami.

Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online. Warszawa, Kraków, Katowice, Gdańsk, Białystok i inne. Które drogi i skrzyżowania będą zablokowane? Jak objechać blokadę? [Aktualizacja]

W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

REKLAMA

Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

REKLAMA

Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

REKLAMA