REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

To jeden z popularniejszych silników w segmencie C w gamie Kii i Hyundaia. Na ile jednak jest godny polecenia? Wolnossąca konstrukcja daje gwarancję niskiej awaryjności. Motor niestety ma też i wady. Jakie?

Prezentacja pierwszej generacji Cee`da w gamie Kii i i30 w gamie Hyundaia były dziejowymi wydarzeniami. Dlatego? Decyduje o tym nie tylko późniejszy sukces sprzedażowy modeli, ale przede wszystkim nowe podejście technologiczne. Auta zaprojektowano w Niemczech oraz wyposażono je w nową rodzinę silników Gamma. Ich produkcja została ulokowana na Węgrzech. Jednym z kluczowych członków tego klanu stał się motor 1.4 MPi o oznaczeniu G4FA. Wersja o mocy 109 koni mechanicznych została pokazana w roku 2006 i była produkowana do roku 2012. Model 100-konny zadebiutował w roku 2008.

REKLAMA

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - wersje mocy:

109 KM 6300 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. 2006 - 2012 r.
100 KM 5500 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. od 2008 r.

Silnik Kii i Hyundaia o oznaczeniu G4FA ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry i 16 zaworów. Motor posiada też zmienne fazy rozrządu i wielopunktowy wtrysk, a napęd rozrządu został oparty o łańcuch. Benzyniak 1.4 MPi był montowany w całej serii hitów sprzedaży. W gamie Kii są to trzy generacje Cee`da i np. Rio. W przypadku Hyundaia benzyniak napędzał trzy wersje i30 oraz mniejszego hatchbacka i20. Skąd tak duża popularność? W końcu 100-konna konstrukcja nie oferuje wybitnych osiągów. Ma jednak inne zalety, które mocno doceniają kierowcy. Idealnym przykładem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Cee`d II 100 KM 137 Nm 12,8 s. 182 km/h 7,9/6,0/4,9
i30 I 109 KM 137 Nm 11,7 s. 187 km/h 7,6/6,1/5,2

Konstrukcja silnika 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia jest naprawdę prosta. A to sprawia, że jednostka podczas eksploatacji okazuje się naprawdę bezproblemowa. Potwierdzenie bezawaryjności można znaleźć na rynku wtórnym. Aż jedna trzecia używanych Cee`dów II jest napędzana wolnossącym benzyniakiem. Jakie ewentualnie awarię zdarzają się w tej jednostce napędowej? Jako pierwszy może się poddać silniczek krokowy. Jego usterki pojawiały się już przy przebiegu na poziomie 3 - 4 tysięcy kilometrów. Objawem jest falowanie obrotów, przy czym sama wymiana na ogół była załatwiana na gwarancji.

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - a co z cewkami?

REKLAMA

Przy przebiegu na poziomie 160 tysięcy kilometrów mogą się pojawić pierwsze problemy z cewkami zapłonowymi. W jaki sposób je rozpoznać? Silnik na ogół traci moc, ewentualnie jego sterownik przechodzi w tryb awaryjny. Cewki są stosunkowo tanie - cena startuje już od blisko 80 złotych. Do tego ich wymiana nie nastręcza większych problemów. Pomijając wymianę oleju raz do roku lub co 15 tysięcy kilometrów, kierowca powinien regularnie sprawdzać naciągnięcie łańcucha rozrządu. Koreańczycy zalecają aby powtarzać procedurę co 100 tysięcy kilometrów.

Przypadki rozciągnięcia napędu rozrządu zdarzają się rzadko w silniku 1.4 MPi G4FA. Z drugiej strony rozciągnięty łańcuch w Kii zazwyczaj nie hałasuje. A jako że usterka przebiega praktycznie bezobjawowo, jest duże ryzyko że doprowadzi do zerwania łańcucha, zniszczeniem silnika i wartego kilka tysięcy złotych remontu. Kontrola w tej perspektywie uspokoi kierowcę i upewni go, że z silnikiem jest wszystko dobrze, a z drugiej stanie się tanim środkiem zaradczym zapobiegającym drogiej usterce.

Zobacz również: Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - podsumowanie:

Silnik 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia to jednostka stworzona w zgodzie z zasadami „starej szkoły”. Jest wolnossący, mało skomplikowany i posiada niski wskaźnik wysilenia. A to wszystkie te cechy, które z jednej strony dają możliwość taniego dostosowania do zasilania LPG, a z drugiej ograniczają ilość potencjalnych usterek do minimum. Czy zatem ten motor można polecić? Jeżeli kierowca jest gotowy na poświęcenie osiągów, z całą pewnością tak.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 35 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 350 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 126 zł
  • sprzęgło komplet - od 300 zł
  • świeca zapłonowa - od 11 zł
  • cewka zapłonowa - od 78 zł
  • sonda lambda - od 148 zł
  • czujnik położenia wału korbowego - od 59 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA