REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia nigdy nie była synonimem wyrafinowania. Silnik 1.6 8v K7M sprawił jednak, że zaczęła się kojarzyć z trwałością i niskimi kosztami eksploatacji.

Silnik 1.6 8v K7M stał się częścią np. Dacii Sandero dopiero w roku 2007. To jednak nie zmienia faktu, że konstrukcyjnie pamięta jeszcze połowę lat dziewięćdziesiątych. 8-zaworowy benzyniak był montowany w takich legendach z gamy Renault jak Megane pierwszej generacji, pionierski Scenic czy Clio drugiej generacji. Przestarzała konstrukcja nie stanowiła przeszkody? W gamie Dacii była raczej jednym z największych atutów. Bo po pierwsze nie windowała ceny wyprodukowania pojazdu, a po drugie sprawiała że serwis auta stawał się zdecydowanie mniej problematyczny.

REKLAMA

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - prosta technologia, niska… moc

Jednostka K7M ma 1598 cm3 pojemności, 4 cylindry i 8 zaworów. Choć blok jest odlany z żeliwa, budulcem dla głowicy stało się aluminium. Moc? Zdarzały się wersje, które oferowały tylko 75 koni mechanicznych. Te pojawiały się jednak głównie w gamie Renault i to też przede wszystkim pod koniec lat dziewięćdziesiątych. W przypadku Dacii standem było już raczej stado 86 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ten był symboliczny. W okolicy 3000 obr./min. pod prawym pedałem do dyspozycji kierowcy pozostawało 128 Nm.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Pomijając prostotę, dużą zaletą silnika 1.6 8v K7M Dacii jest mało problematyczny serwis. Podstawą udanej eksploatacji benzyniaka jest regularna wymiana oleju silnikowego. Tą należy powtarzać co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Co 40 tysięcy kilometrów właściciel samochodu powinien kontrolować luz zaworowy, a co 120 tysięcy kilometrów zmieniać pasek rozrządu. Podstawowy serwis silnika 1.6 8v Dacii nie jest drogi. Dla przykładu zestaw nowego paska rozrządu potrafi kosztować niespełna 100 złotych.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - modele samochodów:

  • Renault: Megane, Renault Scenic, Renault Clio II
  • Dacia: Logan I, Dacia Sandero I, Dacia Lodgy, Dacia Dokker

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - przykładowe dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa
Logan I 86 KM 128 Nm 14,3 s. 163 km/h 7,3 l.
Sandero I 86 KM 128 Nm 11,5 s. 174 km/h 7,0 l.

Silnik 1.6 8v Dacii nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Realnie w przypadku miejskiej eksploatacji Logana spalanie sięgnie 10 litrów benzyny. W dzisiejszych czasach taki wynik jest abstrakcyjny. Mimo wszystko jeszcze nie dyskredytuje jednostki. Szczególnie że z dużą łatwością i przy ograniczonych kosztach można przerobić go na zasilanie LPG. A w takim przypadku koszt pokonania każdych stu kilometrów spadnie dokładnie o… połowę! Co ciekawe, kupujący może poszukać np. Loganów czy Sandero, które zostały wyposażone w instalację gazową już w salonie sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Silnik Malucha - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - problemy z chłodzeniem? Zdarzają się…

REKLAMA

Z technologicznego punktu widzenia silnik 1.6 8v jest spartaninem. To jednak nie oznacza, że okazuje się całkowicie wolny od wad. Jeden z większych problemów dotyczy np. układu chłodzenia. Zbyt słaba pompa wody może doprowadzić do przegrzania jednostki. Skutek? Tym będzie wypalenie uszczelki pod głowicą i konieczność przeprowadzenia remontu wraz z planowaniem głowicy. Znane są też przypadki, w których po mniej więcej 60 tysiącach kilometrów uszkadzają się łożyska wałka rozrządu. Wtedy silnik staje się hałaśliwy. Niezbyt długo wytrzymuje też dolna poduszka zawieszenia.

Popularnym problemem w silniku 1.6 8v K7M Dacii i Renault są wycieki oleju. Przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów do tych dochodzi najczęściej w okolicy napędu rozrządu. Nieszczelności w tym miejscu warto się szybko pozbyć. Po pierwsze mogą doprowadzić do zatarcia motoru, a po drugie są groźne dla paska - może się ześlizgnąć podczas pracy silnika i doprowadzić do unieruchomienia jednostki. Popularne usterki dotyczą też cewek zapłonowych oraz silniczka krokowego. Uszkodzenia obydwu elementów są na szczęście łatwe w zdiagnozowaniu, a do tego tanie w naprawie.

Zobacz również: Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - podsumowanie:

Silnik 1.6 8v K7M Dacii to prosa technologicznie jednostka, która sprawdza się latami i pozwala na raczej bezproblemową eksploatację. Ograniczenie skomplikowanego osprzętu do minimum sprawia, że czas życia jednostki został określony przez inżynierów Renault na 400 tysięcy kilometrów. A to wartość, która daje największą gwarancję jakości wolnossącego benzyniaka ze stajni francusko-rumuńskiej marki.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 90 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 148 zł
  • sprzęgło komplet - od 199 zł
  • zawór EGR - od 367 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 102 zł
  • sonda lambda - od 105 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA