reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie

W roku 2015 Japończycy wkroczyli do segmentu małolitrażowych, doładowanych benzyniaków. Zrobili to jednak w swoim stylu, który wyraża przede wszystkim wysoka dawka nowych technologii.

Toyota bardzo długo upierała się przy silnikach wolnossących. I o ile Japończykom udało się zmusić takie konstrukcje jak chociażby 1.6 Valvematic do spełniania restrykcyjnych norm emisji spalin, benzyniak nie potrafił jednego. Nadal okazywał się mało dynamiczny! W roku 2015 nowoczesność nabrała nowego znaczenia w ofercie Toyoty. To w tym momencie do sprzedaży wszedł nowy silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra. Motor ma 4 cylindry, 16 zaworów i rozrząd sterowany za pomocą łańcucha. Został jednak uzupełniony turbosprężarką i intercoolerem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa D-4T.

Z pojemności na poziomie 1196 cm3 Japończykom udało się wygenerować 116 koni mechanicznych mocy. Wartość ta jest osiągana w przedziale 5200 - 5600 obr./min. Moment obrotowy wynosi 185 Nm. Jednostka daje dostęp do niego w przedziale 1500 - 4000 obr./min. Suche możliwości benzyniaka 1.2 Turbo o oznaczeniu 8NR-FTS stanowią dopiero wprowadzenie. Szczególnie że silnik wyróżniał się też na rynku pod względem efektywności termicznej i paliwowej. W pierwszym przypadku osiągał wskaźnik na poziomie 36 proc. - a był to jeden z lepszych wyników na rynku motoryzacyjnym w roku 2015.

Zobacz również: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Silnik 1.2 Turbo D-4T Toyota - co daje VVT-iW?

Poza tym częścią nowej jednostki napędowej Toyoty stał się również system VVT-iW, czyli Variable Valve Timing - intelligent Wide. To już kolejny raz, w którym Japończycy ingerują w fazy rozrządu. Co zrobili tym razem? Za jego nowoczesnego układu sterownik silnika może regulować otwarcie zaworów dolotowych i wylotowych. To oznacza mniej więcej tyle, że istnieje możliwość przełączenia motoru z pracy w cyklu Otto na pracę w cyklu Atkinsona. Skutek? W ten sposób Toyocie udało się mocno obniżyć zapotrzebowanie motoru na paliwo, a do tego poprawione zostały osiągi.

Silnik 1.2 Turbo Toyoty pioniersko zaczął być montowany w modelu Auris drugiej generacji w wersji po liftingu. Następnie trafił pod maskę m.in. hitowego C-HR-a oraz Corolli sprzedawanej na rynku chińskim. Wprowadzenie do oferty motoru 1.2 D-4T okazało się strzałem w dziesiątkę. Szczególnie że jednostka do tej pory cieszy się świetnymi opiniami kierowców. Jedyny wymóg? Prowadzący musi pamiętać o regularnych wizytach serwisowych. Olej powinien wymieniać średnio co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Razem ze smarowidłem należy zmienić część filtrów.

Zobacz również: Używane: Toyota Auris II (od 2012) - opinie użytkowników i tyowe usterki

Silnik 1.2 Turbo Toyota - dane techniczne producenta:

Model Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Auris II 10,1 s. 200 km/h 5,9/4,8/4,2
C-HR 10,9 s. 190 km/h 7,4/6,0/5,2

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Darren Chong

Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama