Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Ford
Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?

Trzon sprzedaży dla europejskiego oddziału Forda stanowi model Focus. A kluczem do sukcesu w segmencie C jeszcze w drugiej dekadzie XXI wieku był silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Oczywiście Amerykanie mieli taką jednostkę w swojej ofercie. Motor 1.6 Duratec Ti-VCT ma 1596 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk paliwa. To silnik wolnossący z rodziny Sigma, który został wyposażony przez inżynierów m.in. w system Ti-VCT (chodzi o zmienne fazy rozrządu zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych). To sprawiło, że w momencie debiutu w roku 2004 mógł się pochwalić spełnieniem norm emisji spalin Euro 5.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - wersje mocy:

  • 105 KM, 150 Nm
  • 110 KM, 152 Nm
  • 115 KM, 155 Nm
  • 120 KM, 160 Nm
  • 125 KM, 160 Nm
  • 134 KM, 160 Nm

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - modele samochodów:

  • Focus
  • C-Max
  • Mondeo
  • Fiesta

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Focus II 115 KM 155 Nm 10,8 s. 190 km/h 6,6
Focus III 125 KM 160 Nm 10,9 s. 196 km/h 5,9
C-Max 105 KM 150 Nm 13,5 s. 177 km/h 6,9
Mondeo 120 KM 160 Nm 12,3 s. 195 km/h 6,8

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda ma taką urodę, że z czasem zaczyna spalać olej silnikowy. To w zasadzie normalny efekt, który mimo wszystko nakłada na kierowcę dodatkowe wymogi. Bo prowadzący musi pamiętać nie tylko o regularnej wymianie smarowidła co rok lub 15 - 20 tysięcy kilometrów, ale przede wszystkim kontroli jego stanu i uzupełnianiu ewentualnych ubytków między przeglądami. Właściciel Forda, który o tym zapomni, naraża jednostkę napędową na awarię wariatora zmiennych faz rozrządu. W tym benzyniaku inżynierowie zastosowali dwa koła, z których każde kosztuje około 400 złotych.

Zobacz również: Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

W silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda delikatne bywają też elementy osprzętu. Znane są awarie m.in. takich elementów jak cewki zapłonowe, sonda lambda czy czujnik położenia wału korbowego. Całe szczęście usterki nie przytrafiają się na ogół wcześniej niż po pokonaniu blisko 200 tysięcy kilometrów. Przy podobnym interwale pojawiają się drobne nieszczelności. Te dotyczą układu chłodzącego. Choć ciężko mówić w tym przypadku o poważnych uszkodzeniach, usterka może być brzemienna w skutkach. Zaniedbane wycieki są w stanie doprowadzić nawet do przegrzania silnika, a przegrzany motor będzie się nadawał wyłącznie do remontu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - LPG to dobry pomysł?

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda to wolnossący motor wyposażony w wielopunktowy wtrysk. Czy to oznacza, że idealnie nadaje się do zasilania LPG? No właśnie nie! Benzyniak ma niezwykle delikatną głowicę. Podczas ewentualnego montażu instalacji gazowej warto zatem pamiętać o jej dokładnym wyregulowaniu oraz regularnym serwisie. W przeciwnym razie już po pokonaniu 40 - 50 tysięcy kilometrów zdecydowanie rośnie prawdopodobieństwo wystąpienia poważnej awarii w obrębie tłoków lub dotyczącej erozji gniazd zaworowych.

W benzyniaku Forda zastosowany jest pasek rozrządu. Co gorsze, układ jest typu kolizyjnego. A to oznacza, że zerwanie będzie się wiązało ze zniszczeniem silnika i koniecznością przeprowadzenia jego remontu. Producent zaleca wymianę paska co 160 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz na 8 lat. Mechanicy twierdzą jednak, że napęd nie wytrzymuje aż tyle. To oznacza, że interwał lepiej skrócić i to dość zdecydowanie. Zdaniem warsztatów niezrzeszonych optymalnie zmieniać napęd rozrządu w silniku 1.6 Duratec Ti-VCT Forda co 100 - 120 tysięcy kilometrów. Wykonanie procedury nie jest drogie. Ceny części startują od 140 złotych. Robocizna stanowi wydatek na poziomie 150 - 200 złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - podsumowanie:

Być może silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda nie stanowi przykładu tytanicznej trwałości i wszelkich technologicznych cnót, mimo wszystko trudno też mówić o nim jak o jednostce, której kierowca powinien absolutnie unikać. Największa wada? Ryzykowny montaż instalacji LPG. Gaz jest bowiem tym, co sprawia że w wolnossącym benzyniaku można nie tylko zdecydowanie obniżyć koszty eksploatacji, ale też poprawić bilans ekologiczny.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 141 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 133 zł
  • sprzęgło komplet - od 257 zł
  • zawór EGR - od 925 zł
  • świeca zapłonowa - od 9 zł
  • cewka zapłonowa - od 91 zł
  • sonda lambda - od 158 zł

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.