Kategorie

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Kuba Brzeziński
Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault
Jest prosty technologicznie, naprawdę trwały, a do tego idealnie nadaje się do zasilania LPG. Silnik 1.2 16v D4F Renault stanowi jeden z lepszych wyborów z rynku wtórnego w segmentach A i B.
Reklama

Silnik 1.2 16v D4F Renault został zaprezentowany w grudniu roku 2000. W stosunku do poprzednika, nie wykonał zasadniczego skoku naprzód. Inżynierowie skupili się bowiem przede wszystkim na przeprojektowaniu głowicy. Teraz otrzymała ona 16 zamiast 8 zaworów. Poza tym benzyniak nadal miał 4 cylindry, i nadal jego blok był żeliwny, a głowica aluminiowa. Skutek prac był jeden i dotyczył wzrostu mocy. Od tego momentu jednostka oferowała 75 koni mechanicznych. I choć nadal nie kipiała siłą, cel dla Francuzów był inni. Potrzebowali całkiem dynamicznego, ale mimo wszystko oszczędnego silnika służącego do napędu hatchbacków segmentu A i B.

Tak opracowana konstrukcja weszła do oferty Renault Clio drugiej generacji i praktycznie z miejsca stała się hitem sprzedaży. Temu ciężko się jednak dziwić. W końcu silnik 1.2 16v D4F sprawia, że miejski hatchback osiąga pierwszą setkę już w 13 sekund, a do tego spala w cyklu miejskim często mniej niż 8 litrów benzyny. Kolejne stadium rozwojowe dla benzyniaka pojawiło się na horyzoncie w roku 2004. To wtedy motor przeszedł kolejną modernizację. Tym razem inżynierowie przekonstruowali dolot i zastosowali większy filtr powietrza. W ten sposób silnik zaczął wyżej rozwijać moment obrotowy - zamiast przy 3500 to przy 4250 obr./min.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - trzy modernizacje i turbo

W roku 2005 silnik 1.2 16v D4F Renault otrzymał kolejne zmiany. Tym razem dotyczyły one wałka rozrządu. W roku 2007 z kolei pojawiła się na rynku wersja dysponująca doładowaniem. Dodanie turbosprężarki nie wyczerpywało jednak prac inżynieryjnych. Bo żeby motor mógł poradzić sobie z większym obciążeniem, Francuzi wzmocnili też m.in. elementy jego głowicy. Benzyniak 1,2 TCe otrzymał oznaczenie D4FT i zaoferował kierowcom 101 koni mechanicznych i 145 Nm momentu obrotowego. W tej wersji konstrukcja jest chwalona za dobre osiągi, wysoką elastyczność oraz oszczędność.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

To jednak nie koniec zalet. Identycznie jak wolnossący wariant, silnik 1.2 TCe D4FT z uwagi na zastosowanie wtrysku wielopunktowego świetnie współpracuje z popularnymi w Polsce instalacjami LPG. Problemy z zasilaniem gazem zaczęły się dopiero w roku 2012. To wtedy na rynku zadebiutował nowy motor nowej generacji 1.2 TCe. Jednostka o oznaczeniu H5Ft powstawała przy współpracy z inżynierami Nissana. Na drodze prac konstrukcyjnych została wyposażona m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa oraz łańcuch rozrządu.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - modele samochodów:

  • Renault Twingo I i II
  • Renault Clio II, III, IV
  • Renault Modus
  • Dacia Logan
  • Dacia Sandero

Silnik 1.2 16v D4F Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Clio II 75 KM 105 Nm 13,0 s. 170 km/h 7,8/5,9/4,9
Logan I 75 KM 105 Nm 13,6 s. 161 km/h 7,6/5,9/4,9
Twingo II 101 KM 155 Nm 9,8 s. 189 km/h 7,3/5,7/4,7

W silniku 1.2 16v D4F Renault mieści się 4 lub 4,6 litra oleju. Większą pojemność ma miska zamontowana w wersji doładowanej D4FT. Producent zaleca aby wymieniać smarowidło co 30 tysięcy kilometrów lub 2 lata. Interwał zdecydowanie lepiej jednak skrócić. Optymalnie żeby silnik otrzymywał nowy olej maksymalnie raz w roku. Wtedy zdecydowanie poprawi się jakość smarowania, która nabiera szczególnego znaczenia w wersji posiadającej turbosprężarkę. W silniku 1.2 16v D4F Renault pasek rozrządu trzeba wymieniać co 120 tysięcy kilometrów. Interwał wymiany świec zapłonowych to 60 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Francuski benzyniak nie ma zbyt wielu słabych punktów. To typowa i bardzo prosta jednostka, w której np. jeżeli kierowca nie wymieni świec zapłonowych, mogą się pojawić problemy z rozruchem. Poza tym z czasem - tj. zazwyczaj powyżej przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów - zdarzają się awarie sond lambda, cewek zapłonowych czy przypadki zabrudzenia przepustnicy. Przepustnica wymaga czyszczenia. Gdy kierowca nie wykona procedury, silnik zacznie pracować nierównomiernie.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - podsumowanie:

Silnik 1.2 16v D4F Renault być może nie stanowił popisu technologicznych umiejętności inżynierów francuskiej marki, jednak może być naprawdę godny uwagi podczas zakupu samochodu używanego. Czemu? Jest trwały i nawet jeżeli miewa jakieś awarie, te na ogół są tanie w usunięciu. Poza tym benzyniak nawet w wersji doładowanej idealnie sprawdza się na zasilaniu gazem, jest popularny na rynku wtórnym oraz może pokonać nawet 400 tysięcy kilometrów bez remontu.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 15 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 166 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
  • sprzęgło komplet - od 197 zł
  • świeca zapłonowa - od 16 zł
  • cewka zapłonowa - od 104 zł
  • sonda lambda - od 140 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?