REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Jest prosty technologicznie, naprawdę trwały, a do tego idealnie nadaje się do zasilania LPG. Silnik 1.2 16v D4F Renault stanowi jeden z lepszych wyborów z rynku wtórnego w segmentach A i B.

REKLAMA

Silnik 1.2 16v D4F Renault został zaprezentowany w grudniu roku 2000. W stosunku do poprzednika, nie wykonał zasadniczego skoku naprzód. Inżynierowie skupili się bowiem przede wszystkim na przeprojektowaniu głowicy. Teraz otrzymała ona 16 zamiast 8 zaworów. Poza tym benzyniak nadal miał 4 cylindry, i nadal jego blok był żeliwny, a głowica aluminiowa. Skutek prac był jeden i dotyczył wzrostu mocy. Od tego momentu jednostka oferowała 75 koni mechanicznych. I choć nadal nie kipiała siłą, cel dla Francuzów był inni. Potrzebowali całkiem dynamicznego, ale mimo wszystko oszczędnego silnika służącego do napędu hatchbacków segmentu A i B.

REKLAMA

Tak opracowana konstrukcja weszła do oferty Renault Clio drugiej generacji i praktycznie z miejsca stała się hitem sprzedaży. Temu ciężko się jednak dziwić. W końcu silnik 1.2 16v D4F sprawia, że miejski hatchback osiąga pierwszą setkę już w 13 sekund, a do tego spala w cyklu miejskim często mniej niż 8 litrów benzyny. Kolejne stadium rozwojowe dla benzyniaka pojawiło się na horyzoncie w roku 2004. To wtedy motor przeszedł kolejną modernizację. Tym razem inżynierowie przekonstruowali dolot i zastosowali większy filtr powietrza. W ten sposób silnik zaczął wyżej rozwijać moment obrotowy - zamiast przy 3500 to przy 4250 obr./min.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - trzy modernizacje i turbo

W roku 2005 silnik 1.2 16v D4F Renault otrzymał kolejne zmiany. Tym razem dotyczyły one wałka rozrządu. W roku 2007 z kolei pojawiła się na rynku wersja dysponująca doładowaniem. Dodanie turbosprężarki nie wyczerpywało jednak prac inżynieryjnych. Bo żeby motor mógł poradzić sobie z większym obciążeniem, Francuzi wzmocnili też m.in. elementy jego głowicy. Benzyniak 1,2 TCe otrzymał oznaczenie D4FT i zaoferował kierowcom 101 koni mechanicznych i 145 Nm momentu obrotowego. W tej wersji konstrukcja jest chwalona za dobre osiągi, wysoką elastyczność oraz oszczędność.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

To jednak nie koniec zalet. Identycznie jak wolnossący wariant, silnik 1.2 TCe D4FT z uwagi na zastosowanie wtrysku wielopunktowego świetnie współpracuje z popularnymi w Polsce instalacjami LPG. Problemy z zasilaniem gazem zaczęły się dopiero w roku 2012. To wtedy na rynku zadebiutował nowy motor nowej generacji 1.2 TCe. Jednostka o oznaczeniu H5Ft powstawała przy współpracy z inżynierami Nissana. Na drodze prac konstrukcyjnych została wyposażona m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa oraz łańcuch rozrządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.2 16v D4F Renault - modele samochodów:

  • Renault Twingo I i II
  • Renault Clio II, III, IV
  • Renault Modus
  • Dacia Logan
  • Dacia Sandero

Silnik 1.2 16v D4F Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Clio II 75 KM 105 Nm 13,0 s. 170 km/h 7,8/5,9/4,9
Logan I 75 KM 105 Nm 13,6 s. 161 km/h 7,6/5,9/4,9
Twingo II 101 KM 155 Nm 9,8 s. 189 km/h 7,3/5,7/4,7

W silniku 1.2 16v D4F Renault mieści się 4 lub 4,6 litra oleju. Większą pojemność ma miska zamontowana w wersji doładowanej D4FT. Producent zaleca aby wymieniać smarowidło co 30 tysięcy kilometrów lub 2 lata. Interwał zdecydowanie lepiej jednak skrócić. Optymalnie żeby silnik otrzymywał nowy olej maksymalnie raz w roku. Wtedy zdecydowanie poprawi się jakość smarowania, która nabiera szczególnego znaczenia w wersji posiadającej turbosprężarkę. W silniku 1.2 16v D4F Renault pasek rozrządu trzeba wymieniać co 120 tysięcy kilometrów. Interwał wymiany świec zapłonowych to 60 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Francuski benzyniak nie ma zbyt wielu słabych punktów. To typowa i bardzo prosta jednostka, w której np. jeżeli kierowca nie wymieni świec zapłonowych, mogą się pojawić problemy z rozruchem. Poza tym z czasem - tj. zazwyczaj powyżej przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów - zdarzają się awarie sond lambda, cewek zapłonowych czy przypadki zabrudzenia przepustnicy. Przepustnica wymaga czyszczenia. Gdy kierowca nie wykona procedury, silnik zacznie pracować nierównomiernie.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - podsumowanie:

Silnik 1.2 16v D4F Renault być może nie stanowił popisu technologicznych umiejętności inżynierów francuskiej marki, jednak może być naprawdę godny uwagi podczas zakupu samochodu używanego. Czemu? Jest trwały i nawet jeżeli miewa jakieś awarie, te na ogół są tanie w usunięciu. Poza tym benzyniak nawet w wersji doładowanej idealnie sprawdza się na zasilaniu gazem, jest popularny na rynku wtórnym oraz może pokonać nawet 400 tysięcy kilometrów bez remontu.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 15 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 166 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
  • sprzęgło komplet - od 197 zł
  • świeca zapłonowa - od 16 zł
  • cewka zapłonowa - od 104 zł
  • sonda lambda - od 140 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA