Silnik 1.2 16v D4F Renault - dane techniczne:
Model | Moc | Moment obrotowy | Przyspieszenie 0 - 100 km/h | Prędkość maksymalna | Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km |
Clio II | 75 KM | 105 Nm | 13,0 s. | 170 km/h | 7,8/5,9/4,9 |
Logan I | 75 KM | 105 Nm | 13,6 s. | 161 km/h | 7,6/5,9/4,9 |
Twingo II | 101 KM | 155 Nm | 9,8 s. | 189 km/h | 7,3/5,7/4,7 |
W silniku 1.2 16v D4F Renault mieści się 4 lub 4,6 litra oleju. Większą pojemność ma miska zamontowana w wersji doładowanej D4FT. Producent zaleca aby wymieniać smarowidło co 30 tysięcy kilometrów lub 2 lata. Interwał zdecydowanie lepiej jednak skrócić. Optymalnie żeby silnik otrzymywał nowy olej maksymalnie raz w roku. Wtedy zdecydowanie poprawi się jakość smarowania, która nabiera szczególnego znaczenia w wersji posiadającej turbosprężarkę. W silniku 1.2 16v D4F Renault pasek rozrządu trzeba wymieniać co 120 tysięcy kilometrów. Interwał wymiany świec zapłonowych to 60 tysięcy kilometrów.
Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
reklama
reklama
Francuski benzyniak nie ma zbyt wielu słabych punktów. To typowa i bardzo prosta jednostka, w której np. jeżeli kierowca nie wymieni świec zapłonowych, mogą się pojawić problemy z rozruchem. Poza tym z czasem - tj. zazwyczaj powyżej przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów - zdarzają się awarie sond lambda, cewek zapłonowych czy przypadki zabrudzenia przepustnicy. Przepustnica wymaga czyszczenia. Gdy kierowca nie wykona procedury, silnik zacznie pracować nierównomiernie.
Silnik 1.2 16v D4F Renault - podsumowanie:
Silnik 1.2 16v D4F Renault być może nie stanowił popisu technologicznych umiejętności inżynierów francuskiej marki, jednak może być naprawdę godny uwagi podczas zakupu samochodu używanego. Czemu? Jest trwały i nawet jeżeli miewa jakieś awarie, te na ogół są tanie w usunięciu. Poza tym benzyniak nawet w wersji doładowanej idealnie sprawdza się na zasilaniu gazem, jest popularny na rynku wtórnym oraz może pokonać nawet 400 tysięcy kilometrów bez remontu.
Silnik 1.2 16v D4F Renault - ceny części zamiennych:
- filtr oleju - od 10 zł
- filtr powietrza - od 20 zł
- filtr paliwa - od 15 zł
- zestaw paska rozrządu - od 166 zł
- zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
- sprzęgło komplet - od 197 zł
- świeca zapłonowa - od 16 zł
- cewka zapłonowa - od 104 zł
- sonda lambda - od 140 zł