REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Jest prosty technologicznie, naprawdę trwały, a do tego idealnie nadaje się do zasilania LPG. Silnik 1.2 16v D4F Renault stanowi jeden z lepszych wyborów z rynku wtórnego w segmentach A i B.

REKLAMA

Silnik 1.2 16v D4F Renault został zaprezentowany w grudniu roku 2000. W stosunku do poprzednika, nie wykonał zasadniczego skoku naprzód. Inżynierowie skupili się bowiem przede wszystkim na przeprojektowaniu głowicy. Teraz otrzymała ona 16 zamiast 8 zaworów. Poza tym benzyniak nadal miał 4 cylindry, i nadal jego blok był żeliwny, a głowica aluminiowa. Skutek prac był jeden i dotyczył wzrostu mocy. Od tego momentu jednostka oferowała 75 koni mechanicznych. I choć nadal nie kipiała siłą, cel dla Francuzów był inni. Potrzebowali całkiem dynamicznego, ale mimo wszystko oszczędnego silnika służącego do napędu hatchbacków segmentu A i B.

REKLAMA

Tak opracowana konstrukcja weszła do oferty Renault Clio drugiej generacji i praktycznie z miejsca stała się hitem sprzedaży. Temu ciężko się jednak dziwić. W końcu silnik 1.2 16v D4F sprawia, że miejski hatchback osiąga pierwszą setkę już w 13 sekund, a do tego spala w cyklu miejskim często mniej niż 8 litrów benzyny. Kolejne stadium rozwojowe dla benzyniaka pojawiło się na horyzoncie w roku 2004. To wtedy motor przeszedł kolejną modernizację. Tym razem inżynierowie przekonstruowali dolot i zastosowali większy filtr powietrza. W ten sposób silnik zaczął wyżej rozwijać moment obrotowy - zamiast przy 3500 to przy 4250 obr./min.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - trzy modernizacje i turbo

W roku 2005 silnik 1.2 16v D4F Renault otrzymał kolejne zmiany. Tym razem dotyczyły one wałka rozrządu. W roku 2007 z kolei pojawiła się na rynku wersja dysponująca doładowaniem. Dodanie turbosprężarki nie wyczerpywało jednak prac inżynieryjnych. Bo żeby motor mógł poradzić sobie z większym obciążeniem, Francuzi wzmocnili też m.in. elementy jego głowicy. Benzyniak 1,2 TCe otrzymał oznaczenie D4FT i zaoferował kierowcom 101 koni mechanicznych i 145 Nm momentu obrotowego. W tej wersji konstrukcja jest chwalona za dobre osiągi, wysoką elastyczność oraz oszczędność.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

To jednak nie koniec zalet. Identycznie jak wolnossący wariant, silnik 1.2 TCe D4FT z uwagi na zastosowanie wtrysku wielopunktowego świetnie współpracuje z popularnymi w Polsce instalacjami LPG. Problemy z zasilaniem gazem zaczęły się dopiero w roku 2012. To wtedy na rynku zadebiutował nowy motor nowej generacji 1.2 TCe. Jednostka o oznaczeniu H5Ft powstawała przy współpracy z inżynierami Nissana. Na drodze prac konstrukcyjnych została wyposażona m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa oraz łańcuch rozrządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.2 16v D4F Renault - modele samochodów:

  • Renault Twingo I i II
  • Renault Clio II, III, IV
  • Renault Modus
  • Dacia Logan
  • Dacia Sandero

Silnik 1.2 16v D4F Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Clio II 75 KM 105 Nm 13,0 s. 170 km/h 7,8/5,9/4,9
Logan I 75 KM 105 Nm 13,6 s. 161 km/h 7,6/5,9/4,9
Twingo II 101 KM 155 Nm 9,8 s. 189 km/h 7,3/5,7/4,7

W silniku 1.2 16v D4F Renault mieści się 4 lub 4,6 litra oleju. Większą pojemność ma miska zamontowana w wersji doładowanej D4FT. Producent zaleca aby wymieniać smarowidło co 30 tysięcy kilometrów lub 2 lata. Interwał zdecydowanie lepiej jednak skrócić. Optymalnie żeby silnik otrzymywał nowy olej maksymalnie raz w roku. Wtedy zdecydowanie poprawi się jakość smarowania, która nabiera szczególnego znaczenia w wersji posiadającej turbosprężarkę. W silniku 1.2 16v D4F Renault pasek rozrządu trzeba wymieniać co 120 tysięcy kilometrów. Interwał wymiany świec zapłonowych to 60 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Francuski benzyniak nie ma zbyt wielu słabych punktów. To typowa i bardzo prosta jednostka, w której np. jeżeli kierowca nie wymieni świec zapłonowych, mogą się pojawić problemy z rozruchem. Poza tym z czasem - tj. zazwyczaj powyżej przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów - zdarzają się awarie sond lambda, cewek zapłonowych czy przypadki zabrudzenia przepustnicy. Przepustnica wymaga czyszczenia. Gdy kierowca nie wykona procedury, silnik zacznie pracować nierównomiernie.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - podsumowanie:

Silnik 1.2 16v D4F Renault być może nie stanowił popisu technologicznych umiejętności inżynierów francuskiej marki, jednak może być naprawdę godny uwagi podczas zakupu samochodu używanego. Czemu? Jest trwały i nawet jeżeli miewa jakieś awarie, te na ogół są tanie w usunięciu. Poza tym benzyniak nawet w wersji doładowanej idealnie sprawdza się na zasilaniu gazem, jest popularny na rynku wtórnym oraz może pokonać nawet 400 tysięcy kilometrów bez remontu.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 15 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 166 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
  • sprzęgło komplet - od 197 zł
  • świeca zapłonowa - od 16 zł
  • cewka zapłonowa - od 104 zł
  • sonda lambda - od 140 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA